1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus uit 2006 met helaas kapotte CVT

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Amers-ford, 18 jul 2011.

  1. Hoi,

    Een vraag over een automaat. Een Focus wagon 1.6 TDCI 109 pk Trend uit 2006 Automaat 190.000 op de teller. Helaas met een defecte CVT.

    Wat er exact defect is -lees hoe ernstig- is nog niet helemaal duidelijk, feit is dat de auto niet meer voor of achteruit wil.

    Heeft iemand ervaring met dit probleem en wellicht handige info of goede tips?
    We zijn door de garage al voorbereid dat het een nogal kostbare operatie kan worden..... Maar wie weet is er een truc...? :D :dance:?
    Zou toch mooi zijn ;).

    Het betreft een 'oude' politie auto, heeft in het verleden de beurten op tijd gehad (en is blijkbaar op het juiste moment uit het wagenpark gehaald :mrgreen:). De auto is al een paar x bij de dealer geweest die kon alleen steeds niets vinden, las de auto uit met de computer haalde de foutmeldingen eruit en zei bij de volgende afspraak, ja ik zie weer een aantal foutmeldingen......maar waar ze vandaan komen..... dat kan van alles zijn. Daar schoten we dus niets mee op. Namen de klachten ook niet bijzonder serieus aangezien ze zelf steeds niets vonden, (blijkbaar rijbewijs bij de Wehkamp gehaald, in elk geval -naar mijn mening dan- geen goede testrit gemaakt anders hadden ze wel iets gemerkt.

    Auto is er 1 x eerder meegestopt, toen afgesleept door de ANWB naar diezelfde dealer met de melding dat 'de auto vd tijd af zou zijn'.....
    ben helaas niet technisch genoeg om dat allemaal te snappen maar na een gepeperde rekening van de dealer was het euvel na een dikke week weer verholpen. Auto heeft daarna niet meer vlekkeloos gelopen, 'stotteren met wegrijden en bij bepaalde toerentallen zeker als de auto koud was.
    Alleen nu doettie dus helemaal niets meer.

    Hopelijk wordt je een beetje wijs uit dit verhaal....en nog meer heb je een goede tip:D.

    Alvast bedankt!

    Grtz Arie
     
  2. Dat de CVT automaat defect gaat komt helaas wel vaker voor (dit blijkt toch een zwak punt te zijn). In de meeste gevallen wordt dan de complete CVT bak vervangen door een nieuwe wat erg veel geld kost (reken op ongeveer 4500,- aan onderdelen). Een andere optie is om de huidige bak te reviseren maar er zijn niet veel bedrijven te vinden die dit kunnen/willen doen. Een gebruikte bak van de sloop is ook eigenlijk geen optie. De CVT is maar weinig verkocht en op de sloop dus ook zeldzaam.

    In het topic hieronder staat hier ook het een en ander over geschreven.
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=9660
     
  3. Hoi JW,

    Bedankt voor je reactie, het genoemde topic had ik inderdaad gelezen wordt BALEN. Auto staat nou bij garage (die er -als het goed is- verstand van heeft) en we wachten t even af.
    Weet je misschien of er een groot verschil in prijs zit, reviseren of nieuw.....
    Erg balen dat dit bij een auto van nog geen 5 jaar oud al aan de hand is.... en blijkbaar een 'bekend' probleem.
    Alvast bedankt!

    Groet,
    Arike
     
  4. In Ede zit een bedrijf dat CVT automaten reviseerd. Ben er ooit met een escort Clipper CVT geweest, zou mij toen rond de 600 euro kosten.

    bedrijf heet autrans

    zou gewoon eens contact met hun opnemen, wie weet kunnen ze helpen!

    EDIT: ik zie dat ze momenteel een ruilbak hebben voor een 1600D focus!
    ruilbak voorraad
     
  5. Als je een ruilbak kan vinden zou ik dat zeker overwegen. Het duurt dan in ieder geval minder lang als dat je je eigen bak laat reviseren. Reviseren zal in ieder geval een stuk voordeliger zijn als een compleet nieuwe bak.
     

Deel Deze Pagina