1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

focus type 1: 2.0 zetec: turbocharging??

Discussie in 'Performance' gestart door miki, 6 okt 2007.

  1. Iemand enige ervaring in nerderland met turbocharging van een 2.0 zetec. Kben er aan het denken om deze winter men mort es goed aan te pakken. Als kers op de taart. Dan zou men focus af zijn. In belgie vind ik niemand die echt zegt dat hij men focus perfect kan afstellen dus vraag ik het hier in nederland eens. Iemand tips???

    thx miki
     
  2. 1 woord: powerworks

    ff intypen bij google!
     
  3. dat is dus het serieuse werk :D zal wel leuk zijn, maar ook een hele klus.
    heb op een andere comp wel een iste die kant en klare turbo kits levert voor de focus, zla hem vanavond even hier melden weet niet uit me hoofd welke het is.
    maar voor dee rest weet ik er ook weinig van :lol:
     
  4. Denk wel goed na voordat je eraan begint.

    Bij montage van een turbo, zal er een extra olieleiding naar en van de turbo moeten komen. :?
    De compressie moet verlaagd worden, anders heb je meteen al de pakkingen tussen vanalles eruit liggen.

    Zijn de krukas - en drijstanglagers en overige in het blok wel bestand tegen de veel hogere drukken die op hun dak krijgen. :?

    Overleeft de koppeling de vermogenstoename, en idem dito voor de versnellingsbak :oops: :oops:

    En je moet een heel ander motormanagment systeem krijgen, omdat als bijv. de turbo op druk komt, je relatief meer brandstof moet inspuiten t.o.v. een "ongeblazen" motor :oops:

    Het motormanagment moet bijv. kunnen aflezen hoeveel druk de turbo geeft, en vervolgens een daaraan aangepaste hoeveelheid brandstof inspuiten :roll:
     
  5. Ik vraag me af wat dit verder doet met je carrosserie, en nog veel belangrijker, wat doet dit met je standaard remmen tijdens sportief rijden? :|
     
  6. Het is zeker goed mogelijk om een 2liter focus te tunen.
    Maak je niet al te druk om de versnellingsbak; deze is als het goed is een mtx75 (dezelfde als een diesel en de RS).
    Je zou kunnen overwegen om er een RS koppelingsplaat in te zetten, ik heb begrepen dat dit past (ook in een diesel!)

    Maar inderdaad, je moet wel uitkijken, je hebt zo je blok naar de kl*ten.

    Hier een filmpje uit brazilie, iemand was blijkbaar niet goed bezig en heeft het blok opgeblazen. Maar na een rebuild wel erg lekker. (hoor die turbo eens)

    http://www.youtube.com/watch?v=NuI84onN3eg

    Dutchguy
     
  7. of je doet het op deze manier :rock:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. héhé, dienen cossy blok. Dan ist direkt op de achterwielen hé.
    Wees gerust, als ik eraan begin dan gaan we ervoor hé. Daarmee dat ik nu aan het kijken ben wat er moet gebeuren allemaal.
    En nen Big Brake kit staat ook op men verlanglijstje als ik nen turbo steek.
     
  9. :?: Ik heb altijd begrepen dat je voor de Belgische APK het motorblok helemaal orgineel dient te hebben, is dit dan niet helemaal zo???
     

Deel Deze Pagina