Focus ST van ST Bartje //meer PK's door Dreamscience

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door ST Bartje, 14 nov 2012.

  1. Oei oei....dan heeft zoonlief nog wat te doen :thumbs:
     
  2. Maar waarom precies?
    Wat is er beter of slechter?!
     
  3. #43 Vlugge Jaapie, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    Die Dreamscience intake bevorderen ook je prestatie's nog. Mocht je ooit verder gaan met tunen heb je die vast aan boord. De geluiden zijn duidelijk hoorbaar en hoofdzakelijk bij het gebruiken van je vermogen en wanneer je overschakelt als je aan het knallen bent. Dit hoor je ook wel als je rustig rijdt maar echt heel zachtjes.
    Een dumpvalve hoor je (zoals je waarschijnlijk wel weet) elke keer duidelijk als je schakelt. Ook als je subtiel bij je nieuw vriendinnetjes ouders weg rijdt terwijl ze je even uitzwaaien net nadat je ze voor het eerst ontmoet hebt. :lol:

    Persoonlijk vind ik een dumpvalve een beetje peppie en kokkie, zo'n air intake is wat subtieler en geeft alleen duidelijk geluid als je de spierballen van je auto laat zien....;)
    Daarbij komt nog eens dat het geluid van beide bij het overschakelen nagenoeg hezelfde is. Maar je moet natuurlijk doen wat jij leuk vindt!

    http://www.youtube.com/watch?v=INLnp0mcV80

    Deze heeft een dumpvalve.

    http://www.youtube.com/watch?v=k0afpd_4oa8

    Deze een intake van Dreamscience. Gedurende het filmpje schakelt hij ook als er rustig gereden wordt, dan hoor je bijna niks. ;)
     
  4. Intake klinkt wat subtieler (beter dus vind ik )
    Mooi gevonden die filmpjes Niek,kunnen we tenminste het verschil horen :thumbup:
     
  5. Om maar even wat stof van mijn topic te blazen..
    En niet het minste bericht: Dat mijn ST glansrijk door de keuring is!:D
    En deze er weer tegen kan t/m maart 2015:cool:
     
  6. Goed bezig! Mijn ST gaat in juni. Net nieuwe banden besteld en verder verwacht ik niks bijzonders.
     
  7. Dat dacht ik ook Dwayne bij het karretje van m'n vrouw.....maar toch afgekeurd op 5 punten ;)
     
  8. Never say Never.. je weet het nooit zeker!
    Maarja ben er 2 jaar vanaf:D
     
  9. Haha ja hij is laatst al bekeken door een monteur die ik ken. De Ibiza van Debbie kwam er doorheen voor €25,- maar volgend jaar verwachten we wel meer. Natuurlijk hou ik ook rekening met bepaalde dingen.
     
  10. Een hoop kun je niet zien.. hoezen enzo
    Blijft altijd een soort gok
     
  11. Dat is weer ideaal om te horen eh!
    Kan ie er weer tegenaan ;)



    (precies veel auto's die keuring moeten in Jan/Feb)
     
  12. Ik moet tegen 12 april naar keuring!
     
  13. Ik heb het nooit zo op keuringen, ondanks dat er nog nooit een auto is afgekeurd onder mijn eigennaarschap:D
    Dus iedereen die nog moet/mag, succes:D
     
  14. apk keurig is toch om de jaar bij deze bouwjaar of
     
  15. heb je geen nieuwe APK gekregen toen je de :st: kocht Bart?
     
  16. Zal toch wel niet,stond toch echt maart 2015 op,zelf gelezen ;)
     
  17. Nee heb de ST particulier gekocht!
    Maar had wel een bon gezien van een grote beurt en 2 nieuwe banden, een maand voordat ik hem kocht:D
     
  18. aha, op die manier, nou super toch? :dance:
     
  19. Jonger dan 6 jaar is om de 2?
    Correct me if am wrong
     
  20. Bron Autoweek:

    Er blijkt onder Autoweek-lezers nogal wat onduidelijkheid te zijn over de wijziging die is aangebracht aan de interval voor zowel de eerste apk als de daaropvolgende keuringen. Het is daarom goed om de sinds vorig jaar geldende regel nog een toe te lichten

    Sinds 1 januari 2008 is de termijn waarop nieuwere auto’s moeten worden gekeurd gewijzigd. Dit geldt zowel voor de eerste apk als voor de eerstvolgende keuringen. Daarvoor was het namelijk zo dat de eerste APK na 3 jaar vanaf uitgifte van het eerste kenteken moest plaatsvinden en daarna iedere jaar, dus interval 3-1-1-etc. Dit is veranderd in de eerste keuring na 4 jaar, daarna 2 keer na 2 jaar en daarna ieder jaar, dus 4-2-2-1-etc. Deze wijziging geldt echter alleen voor auto’s met een benzine- of elektromotor met datum eerste toelating na 1 januari 2005. Voor auto’s op diesel, gas en alle andere brandstoffen geldt nog steeds de 3-1-1 regeling.
     

Deel Deze Pagina