1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST van ST Bartje //meer PK's door Dreamscience

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door ST Bartje, 14 nov 2012.

  1. Pas wel op als ze de voorbumper gaan spuiten dat je geen kleurverschil krijgt!
     
  2. Ik heb best een scherp oog!
    Kunnen ze meteen (in overleg) de hele voorbumper meepakken ivm steenslag:(
     
  3. Dat is dan wel een geluk bij een ongeluk toch.:D
     
  4. Wel met betaling uit eigen zak helaas, maar hij wou de kosten wel splitten:D
    Maar ja blijft kak
     
  5. #245 ST Bartje, 20 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2014
    *zucht* alweer een update! En weer geen positieve ..

    Weg stuurbekrachtigingvloeistof (mooi galgje woord oid:P)
    Helaas heeft de leiding het begeven:( op het geperste stuk, waar de 2 leidingen samen komen
    Dus reservoirtje afgevuld, en naar de garage gebracht..
    Al snel kreeg ik bericht dat de hele leiding niet veel waard was, en deze een nieuwe opmoest.
    Verder is er even verder gekeken door die jonge, en kreeg ik deze foto toegeappt

    [​IMG]

    Inderdaad, draagarmrubbers die vervangen moeten worden (zowel links als rechtsvoor)

    En toen kwam het derde euvel aan het licht, zoals de meeste wel weten heb ik een redelijk zwaar ongeluk gehad met de ST! En hoe slecht deze gerepareerd is toen..
    Ik kan weer terug naar het schadebedrijf:(

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het gaat hier om te zwarte stang, die hoor recht te zijn, maar zit een knik in door de klap..
    Waarschijnlijk wel gezien, maar gewoon niet gerepareerd!

    Flink vervelend weer:( maar ik zie het maar als een stukje onderhoud haha!
     
  6. aiiii, das mooi kl.te zeg maar. Hopelijk zal de schadehersteller van destijds dit nog onder "garantie" aanpakken. Andere zaken zijn onderhoud, kost je weer een paar centen maar goed......

    suc6
     
  7. Bart wat betreft de draagarmrubbers; tip: Vervang de complete draagarmen. Kosten op internet van TRW rond de €70,- tot €100,- per stuk. Waarom? Grote kans dat je fuseekogels ook gaar zijn.

    De achterste draagarm die naar het chassis gaat, staat altijd onder spanning onder de auto (Tenminste bij de Focus). Ik kan mij vergissen maar volgens mij zitten deze draagarmen altijd iets onder een hoek eronder. Controleer dit desnoods met een willekeurige Focus II hatchback (zelfde onderstel van achteren als de ST) welke geen klapper heeft gehad. Als de andere kant er net zo onder staat dan kun je er van op aan dat dit hoort. Ik kan me namelijk voorstellen op het moment dat deze dingen krom zijn je wielen ook niet recht onder de auto staan, maar ook je chassisbalk een opnueker heeft gehad.
     
  8. Er zit op papier 4 jaar garantie op de reparaties van dat bedrijf en anders rij ik daar wel een auto door de muur......sorryyyyy

    De wielen stonden toen gruwelijk scheef ten opzichte van elkaar en de draagarmen zouden vernieuwd worden 1 jaar geleden.
    Daarna was er niets aparts aan te zien maar kan geen kwaad om eens te vergelijken met een andere mk2 idd ;)
     
  9. Bij mij zitten ze gewoon recht, dus ben bang dat het niet zo hoort.
    [​IMG]
     
  10. [MENTION=317]kolere[/MENTION]; thnx for the pic.


    Duidelijk te zien dat ze wel recht horen te staan... Het verschil is ook goed te zien... Wellicht voor eigen gemoedsrust een second opinion laten uitvoeren bij een ander schadeherstelbedrijf om te kijken wat er nog meer aan schade zit?

    Misschien dat eerst laten doen voordat je de voorste draagarmen laat vervangen?
     
  11. Ik weet dat bij mijn st de slangen van de stuurbekrachtiging en de draagarmen onder garantie vielen bij de st km stand toen 24000 en de st kwam uit Duitsland maar dat maakte niets uit!
     
  12. Zojuist contact gehad met de jonge die mijn auto gaat maken..
    De fuseekogels en draagarmen waren nog goed, daar bleek hij toen meteen al naar gekeken te hebben..

    Het slangetje van de stuurbekrachtiging word origineel besteld via Ford maare,, duur slangetje pff
    Maar, dan is het ook weer gewoon goed
    En die jonge binnen dat bedrijf die hem gaat maken is een maat van mij, dus vertrouw het hem wel toe!
     
  13. En diezelfde gaat mee naar het toenmalig schadebedrijf om te laten zien die draagarm niet echt lekker zit....
     
  14. Ik weet er alles van Bart tis een duur slangetje ,hij is bij mij ook vervangen is een kwaal bij de focus 2 .
     
  15. Balen Bart,

    had je ook last van die draagarm rubbers? kraakte de auto bij het nemen van drempels? knikte die met remmen of optrekken?

    Perenplukker, die slang bij jou is anders, dan gaat die op de wartel bij de pomp lek en moet die vernieuwd worden omdat het een eenmalig kliksysteem is. een ST heeft de pomp RV achter de bumperhoek zitten en loopt dus anders kwa leidingen.
     
  16. Dat is waar wat je zegt , had gedacht dat hij zo goed als hetzelfde zou zijn.
    Zo leer je weer eens wat.
     
  17. Nee ik had totaal geen last van die rubbers, kraakte niet en merkte het ook niet tijdens het rijden!

    De slang van de stuurbekrachtiging loopt inderdaad raar, door het frame met allemaal bochten enzo:P
     

  18. [MENTION=5817]Elco[/MENTION]; Wanneer je auto kraakt bij het nemen van drempels moet je bij een Focus II zeker denken aan de bumpstops, stofhoezen en de veerpootlagers.

    Knikken met remmen of optrekken (schaatsend weggedrag) kan idd worden veroorzaakt door gare draagarmrubbers zeker in combi met slechte fuseekogels.
     

  19. ik doel meer op de vragen dat het totaal onzinnig is om die rubbers te vervangen !. ze zitten iets los aan de randjes, nou en? zolang het wiel degelijk vastzit is het gewoon prima, hij knikt niet en de eigenaar heeft er niets geen last van. Hij brengt de auto weg voor een kapotte stuurbekrachtiging en gaat weg met een compleet nieuwe auto. Imo een beetje overdreven!
     
  20. Ik heb de auto vanmiddag gelukkig weer op kunnen halen!
    Maar merk het verschil wel degelijk qua handling in de bochten!
    Maar is goed dat het vervangen is, al zij het dan een beetje preventief..
     

Deel Deze Pagina