1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST - turbo

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wouterr, 9 mei 2016.

  1. #1 wouterr, 9 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2016
    Hallo allemaal,

    ik heb mijn ST nu iets meer dan een week terug, waren na aankoop problemen met de motor ( scheur in de cilinderwand ) hier is een ander motor blok voor ingekomen. ik rij er nu een tijdje mee en heb vakantie gehouden gelijk een goede beproeving om fijn wat kilometers te maken met de auto !

    Het probleem, als ik rustig rijdt en daarbij dezelfde snelheid blijft rijden hikt de motor, het lijkt alsof de auto naar voren toe hikt.. daarbij had ik gister op de terug rit het idee dat de turbo druk gek hoog word, balk loopt volledig vol tot net voor het rode waarnaar die terug zakt zonder dat ik door schakel, hij zou de druk toch vast moeten houden? dit is dan bij zo'n 4000 toeren, ik heb het een en ander aan info verzameld over de turbo maar word er niet gek veel wijzer van, de waste gate zou de te hoge druk afblazen maar er zou toch wel druk op het systeem moeten blijven?

    de verkoper gebeld die aangeeft de auto langs te kunnen komen brengen maar de vorige keer ben ik de auto best lang kwijt geweest..

    ik kon tenslotte geen filmpje vinden hoe bij andere ST rijders de meters in de auto oplopen.. hoop dat jullie me weer kunnen helpen !

    Gr,
    Wouter
     
  2. Is de ST getuned toevallig? Scheur in de cilinderwand komt daarbij vaak kijken als je boven de 300pk zit. Dit is op te lossen met een zogenoemde 'block-mod'. Zijn o.a. dunne shims die ze tussen je cilinderwanden plaatsen om het scheuren tegen te gaan.

    En wat betreft je klacht over die druk. Je turbo draait altijd wel iets mee als je rijd. En zoals je je klacht benoemd over het niet goed vasthouden van de druk.. Doet mij denken aan je boost solenoide (zit op je turbo).
     
  3. danku wel, het blijft vreemd. auto rijdt namelijk nu weer top..
    heb gebeld met de dealer waar die gekocht is. mocht hem wel weer naar de garage brengen zodat hun dit verder gingen uitzoeken..

    heb gekeken de boost solenoïde kost 60,- en wat ik lees is dit opzicht prima zelf te monteren.. zijn er mensen die daar anders over denken?

    ook de hik uit de auto die er af en toe is lijkt weer weg.. monteur uit de garage had het er van de bougie's keertje te vervangen. dit kon mogelijk ook uit 1 van de 5 bobines komen..

    bij vaker problemen ga ik het laten controleren !

    nogmaals bedankt !
     
  4. Het bekende rondje sensoren vervangen...

    map sensor
    brandstofdruk sensor
    turbo regelklepje

    en als het dan nog niet goed is: testen zonder luchtmassameter stekker er op.
    wordt het dan beter, dan die ook vervangen.
     
  5. want de klachten zijn bekend ivm sensoren?
    zijn er toevallig mensen van de club die dit doen?
    en aan wat voor kosten moet je denken ivm de auto pas 2 maand in mijn bezit te hebben..

    gr. wouter
     
  6. Alle 3 de sensoren koop je voor een paar tientjes per stuk.
    Er zijn vast genoeg clubleden die deze voor je kunnen vervangen.

    De klachten zijn zoals je beschrijft: hikjes en turbodruk.
    Dit is voor alle 3 de sensoren bijna gelijk qua storing
     
  7. Vervangen is goed zelf te doen... Heb ze inmiddels ook bijna allemaal vervangen.
    Alleen de MAF nog niet. Ook niet getest met stekker los. Wist niet dat dit veilig kon [MENTION=551]dutchguy[/MENTION].
     
  8. Nice, echt top dat er zo word mee gedacht! Ik ga me er is in verdiepen, hoe schadelijk is het om er mee door te blijven rijden? Wil het wel zelf gaan doen want vind het donders interessant maar moet er even tijd voor maken!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Na aankoop, problemen, een week terug... Ik zou zeggen laat de dealer het probleem volledig oplossen. Toch...?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  10. Ja klopt, het gaat om en handelaar die het blok al volledig heeft vervangen omdat er een scheur inzat.. Nu geven ze aan 6 maanden garantie op de motor te geven maar hier kunnen ze weinig mee. Erg zuur want heb best veel geld geïnvesteerd en nu zeggen ze eigenlijk zelf maar uitzoeken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. willen ze die sensoren niet vervangen?
     
  12. Ze willen de auto daar hebben om het te testen, vorige keer was ik de auto 3 weken kwijt en is die bij 4/5 verschillende bedrijven geweest.. Een had daar verstand van ander daarvan. Wil gewoon graag en goede auto volgensmij kan je als vakmonteur die sensoren met 3 dagen in huis hebben en gemonteerd..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Het is als je de drie sensoren heb maar een paar uurtjes sleutelen.
    Stelt allemaal niks voor behalve de turbo regelklepje daarvoor moet
    even de auto omhoog;)
     

Deel Deze Pagina