Focus ST Panther Black | RS Koppeling - Downpipe

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Broem, 18 okt 2012.

  1. lullig maar beter je ruit dan lakschade want daar zijn we meestal allemaal wel voor verzekerd ;)
     
  2. Ben je niet WA+ of allrisk verzekerd? Wellicht kan je daar je gemaakte kosten verhalen...?
     
  3. WA+ inderdaad maar gewoon kl*te dat je de waggel weer mist en je een gebakje terug krijgt
     
  4. Ik weet niet waar je verzekering loopt. Als je bij Interpolis zit kan je na melding aan hun carglass bellen. Je bent je auto niet kwijt en ze regelen onderling de financiƫn. :thumbs:
     
  5. Gisteren even naar de dealer geweest, hij regelt nu alles. Hij scheurt alleen met dit weer behoorlijk snel en veel. Wat begon als 10/15cm is nu inmiddels 25cm. Ruit is besteld en wordt dus weer netjes gefixed.
     
  6. #46 Broem, 22 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2013
    En gister avond de auto afgeleverd, kopie gemaakt van de papieren en vanmiddag op kunnen halen, nieuwe ruit erin en alles wordt geregeld. Netjes alles opgeruimd (was bij de vorige ruit vervanging wel anders) en auto zelfs nog gepoetst. Dat noem ik nouw eens service!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat mijn lampjes bij de kentekenplaat achter R.I.P. zijn, ik dus even vrolijk nieuwe lampjes bij de lokale dealer gehaald om ze er zelf in te mikken. Draai ik dus het eerste lampje los, blijkt daar vroeger al flink oorlog mee gevoerd te zijn, heb ene en ander terug moeten buigen en mis het beschermkapje dat je er weer overzet (zwart kapje). Na 10 minuten buigen etc alles er toch weer netjes ingekregen, daarna het ander lampje, deze ging gelukkig heel eenvoudig en stak wel nog goed inelkaar.

    Morgen dus maar even nieuw lampje halen want vermoed dat als ik het koffer van de ST een keer dicht gooi dat er dan wat los raakt daar. Of heeft iemand nog wat liggen voor een Focus ST 2 Fase 1?
     
  8. Helaas heeft ook mijn aandrijfas het deze week begeven. Er zat flink wat speling waardoor hij vanaf de 50/60 en dan flink gas geven compleet ging trillen. Niet een beetje trillen maar het lijkt erop dat de hele auto uitelkaar valt op dat moment. Ik dus meteen naar de garage en het probleem was snel gevonden.

    Zojuist te horen gekregen dat ze voor een aardig bedrijf de hele as vervangen. Helaas komt hij pas a.s. donderdag binnen. En dan dus nog de montage. Wordt een weekje in een trage Mercedes rijden :(
     
  9. Je weet dat het kan komen en toch is weer balen, suc6 in de ster en straks weer genieten in de ST
     
  10. Das mooi balen dan,hopen dat hij weer snel gefixd is.
     
  11. Balen van je aandrijfas

    Prijs opgave zal wel even schrikken zijn geweest
    :grote ogen:
     
  12. Auw... Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten :-s

    Eerste x dat ik weet heb van een kapotte aandrijfas
     
  13. Geen idee wat origineel kost, maar versterkte heb ik ook al voorbij zien komen....
    Bijna 1000 pond... voor een set... slik...
     
  14. Links rond de 550 euro...
    rechts rond de 700 euro...
     
  15. ****...

    Is het dan niet de cardan-as ( Vlaams) , maar de driehoeken die versleten zijn?

    Is dat niet vroegtijdig?
     
  16. Strakke Focus! Hoop dat je as probleem snel is opgelost.
     
  17. :shock:
     
  18. Ik heb het vaker gehoord (engelse forum) maar dan vooral bij getunede :st: , mag ik vragen wat er precies dood aan is?
     

  19. Dan heb jij wel onder een beste steen gelegen....
    Alleen op dit forum zijn er al een aantal ST rijders geweest bij wie de aandrijfassen zijn vervangen omdat ze begonnen te trillen.
     
  20. #60 Broem, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2013
    MartijnST, er zat speling op de as rechtsvoor, daar is de aandrijfas hoes bij de kleine beurt vervangen enkele maanden geleden omdat die gescheurd was. Ik heb gisteravond nog even gebeld met de garage en ze hebben bij Ford Nederland een nieuwe besteld, kosten hiervoor 330 euro, maar aangezien het nog de 2006 variant is en hier vaker fouten in zijn krijg ik hem voor 250,-

    Al met al valt het mee, aandrijfas was kapot (wat precies weet ik niet speling ergens in), en dan de houder en nog een onderdeel kwamen erbij. Wordt dus volledig vervangen want ze zeiden al met 225PK en dan oude en nieuwe onderdelen doen we niet kans groot dat de oude het dan binnen no-time begeven of dat er ergens anders speling op zit ofzo.

    --EDIT--
    Wist inderdaad dat dit mogelijk was, al met al heb ik toch zo'n 30.000km gereden in 2 jaar in deze focus zonder al te veel problemen. Maandag direct naar de garage gegaan en nieuwe as komt morgen binnen. Wellicht vrijdag weer genieten en anders maandag eind van de dag. Mag nu in een "Mercedes Benz" rond rijden, ding is niet vooruit te branden (diesel).
     

Deel Deze Pagina