1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST 2.0 benzine vs Focus ST 2.0 diesel

Discussie in 'Media' gestart door Mike, 17 jan 2015.

  1. #1 Mike, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2015
    [YOUTUBE]oI9UYFrusuY[/YOUTUBE]
     
  2. Leuk filmpje en wat ziet de ST er dik uit in die grijze kleur.
     
  3. Ja die kleur is gaaf! Diesel nog best rap trouwens, ondanks wat trage 0-100
     
  4. Toch blijf ik het jammer vinden dat de diesel de 200 pk niet haalt.
     
  5. Mee eens! Moet makkelijk te halen zijn, had er desnoods een bi-turbo van gemaakt.
     
  6. Blijf het een mooie auto vinden, maar ik twijfel over die grijze kleur. Het ziet er niet verkeerd uit natuurlijk, maar dat geel valt lekker op. Net als het groen en oranje van de RS en ST. Er zijn al zoveel grijze/zwarte auto's!
    *kijkt naar signature*
     
  7. Mondeo komt met een bi-turbo diesel met 220 pk. Had die er in gelegd zeg ik.
     
  8. Volgens mij ook goed haalbaar met "slechts" 1 turbo. De techniek/het materiaal voor 2 turbo's is simpelweg nog te duur om in dit soort auto's toe te passen. Het is niet voor niks dat bepaald modellen in het premium segment er uiteindelijk van afzien, terwijl de prototypes wel ermee waren uitgerust. Wel mee eens dat 200 pk waardiger was geweest voor de ST batch.
     
  9. Dan ga je er toch straks mee naar onze "huistuner" unlimitedtuning ? die haalt er straks huis wel 200+ en rond de 470-500Nm.
     
  10. dat zijn betere waardes ja, maar Ford zou die zelf al op de plank gelegd moeten hebben ipv dat je ermee naar een tuner moet om dat te halen.

    Passat komt ook nog een bi-turbo 2.0 TDI met 240pk. lekker!
     
  11. Liever 1 turbo, dat is 1 minder die kapot kan gazn ^_^

    nog nooit voorgehad... Maar er zijn genoeg mensen die al eend probs met een turbo hebben gehad...

    Of het nu een Ford of om het even wat is he
     
  12. Om gelijke vermogens te halen met n enkele turbo moet je of bereid zijn n turbogat te accepteren van n grote turbo, of kiezen voor een gecompliceerde variabele geometrie turbo. Die laatste is veelbelovend, maar bi-turbo wordt al sinds de tweede helft jaren '90 succesvol ingezet op n handjevol performance uitvoeringen van diverse merken.

    Ik weet waar ik mn geld op inzet, al was t maar omdat bi-turbo awesome klinkt :mrgreen:
     
  13. Een passat is wel een ander caliber auto.... Die valt in de mondeo klasse...
     
  14. Bmw werkt al wat met bi-turbo.

    Onder-en boventoeren turbo.

    Hebben ze zelfs geen 3-turbo wagen?
     
  15. M550d xDrive inderdaad. maar de Focus ST-D vind ik een prima keuze als ik hem kon kiezen hoor! ;) kunnen we weer verder on topic. lol :D
     

Deel Deze Pagina