Focus RS500 verkopen ?

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Willem-, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn Focus RS500 is ondertussen 5 jaar oud en heeft net de 49.000 km overschreden. Momenteel ben ik bezig om deze in te ruilen voor een nieuwe RS, maar heb zo mijn twijfels. Al met al blijft de RS500 een speciale wagen. Hij is wel minder snel dan de nieuwe RS, maar persoonlijk vind ik zowel de binnen als buitenkant er beter uitzien. Het motorgeluid van de 5 cilinder is ook wat mooier. Dus de twijfels zijn groot. Het nieuwe RS blok en de betrouwbaarheid van de wagen moet zich nog bewijzen. Mijn RS500 gebruikt geen enkele druppel olie en of dat het zelfde is met de nieuwe RS zal nog moeten blijken. Ook wat de RS500 voor inruilwaarde heeft is moeilijk te zeggen, het eerste bod van 31.000 euro vind ik op zich wat laag.
    Opmerkingen en adviezen zijn welkom, want zoals vermeld zijn mijn twijfels groot en omdat de prijzen in 2017 weer schijnen te stijgen wil ik een deze dagen beslissen.
     
  2. Tsja, over langere tijd bekeken zal de RS500 waarschijnlijk beter zijn waarde behouden. Maar dan praat is over bijvoorbeeld 20 jaar.

    Voor nu is de nieuwe RS een totaal andere wagen als je huidige RS, maar dat had je zelf ook al geconstateerd. Zolang je niet op het circuit komt zul je hier echter niet extreem veel voordeel van hebben denk ik.
     
  3. Als je jouw inruilprijs vergelijkt met de prijzen van de Duitse RS500 auto's die te koop staan dan is het niet raar. Bedenk wel als je er rijk van wilt worden je deze beter onder een hoesje in de garage kan zetten.

    Wil je wat nieuws dan moet je de inruilprijs voor lief nemen en de andere RS kopen...
     
  4. Minder mooi van buiten, minder mooi van binnen, minder motorgeluid.

    0-100 is sneller maar voor de rest zal het niet veel voor elkaar onderdoen qua snelheid. Ik denk zelfs dat de RS500 sneller is van 50-200 ofzo.

    Al met al lees ik nog weinig positieve redenen waarom je de 500 weg zou doen.

    Ik zou als ik jou was nog een keer met een demo gaan rijden.

    Aanvullend, je kan ook nog even wachten tot de introductie van de speciale versie bekend gemaakt gaat worden. Misschien is dat iets voor jou, maar ik heb het vermoeden dat deze best prijzig kan gaan worden. En dan zijn er plots ook andere leuke alternatieven.

    31k voor een 2011 RS500 met 49.000 op de teller? Lijkt mij dat je daar toch nog wel een veel beter bod moet kunnen scoren.

    Een nieuwe RS die na augustus gefabriceerd wordt heeft overigens wel Sync3 aan boord ipv Sync2. Let daar ook op als je eventueel een voorraad auto aangeboden krijgt.
     
  5. Zelf vind ik de MK II RS500 mooier en bruter dan de nieuwe RS.
    Daarbij waarom een speciale uitvoering inruilen voor een "mainstream" RS? Helemaal gezien de geruchten dat Ford binnen afzienbare tijd met een RS500 uitvoering van de huidige RS komt.

    Als je het geduld kan opbrengen zou ik zelf deze RS500 houden en wachten totdat Ford met de nieuwe RS500 komt en je huidige daarop inruilen. Gezien de prijsstelling van de huidige RS t.o.v. de RS MK2, denk ik dat de RS500 MK3 niet veel duurder zal zijn als destijds de RS500 MK2 was. En anders lekker blijven rijden in RS500 MK2, zoals je al zei is bewezen techniek en behoorlijk bombproof. Iets wat de RS3 nog moet bewijzen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina