Nieuwe foto's Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb maar weer eens wat nieuwe foto's gemaakt. Verder ben ik aan het kijken naar een nieuw spruitstuk, zit nog te twijfelen tussen een Primary Designs of een JEK. Ik heb ook nog een vraagje aan jullie, weten jullie waar je hier ergens een spruitstuk kan laten coaten? Als ik dat laat doen waar ik het spruitstuk koop, dan besteden hun dat uit aan Zircotec en dan kost me dat 250 pond en dan vind ik toch wel erg veel geld.
Wordt het minder warm onder de motorkap, dus ook minder hoge inlaattemperaturen. http://www.speedlinecoatings.com/startpagina.html
als je toch gaat coaten meteen je turbinehuis van je turbo meenemen als je een spruitstuk gaat aanschaffen neem er dan wel een met een hitteschild ik heb er zelf 1 gemaakt want de siliconeslangen van me intercooler die plofte door de hitte wat van het spruitstuk af komt tevens vind je motorkap en je front balk deze hitte ook niet fijn laat mijn nieuwe spruitstuk downpipe en turbinehuis ook coaten voordat deze gemonteerd gaat worden wat kost een spruitstuk van Primary Designs of een JEK? een spruitstuk geeft wel aanzienlijke verbetering veel sneller opspoelen van de turbo en een vermogens winst van 20pk is haalbaar afstands foto van me hitteschild Groeten Dennis
Die van Primary Designs is £950 excl. VAT en van JEK is £780 incl. VAT. Er zit dus een aardig verschil tussen. Ik heb trouwens weinig gehoord dat je ook nog een hitteschild nodig hebt. Mensen hebben vooral over heatwrap of coating.
misschien komt dat omdat ik 25minuten achter elkaar volgas over het circuit van zandvoort dender had een geplofte slang die vlak naast het spruitstuk zit uitgaande zijde compressorhuis Groeten Dennis
zoals je ziet op de foto zit het spruitstuk wel erg dicht bij de slang even gas geven is geen probleem maar lang op het gas dat word even wat meer hitte gecreeerd wat bij tot een geplofte slang opleverde ik heb dan een frontmounted intercooler ,de lucht wat net gekoeld is word meteen weer opgewarmt heb zelf ook een gecoated spruitstuk bij me nieuwe spruitstuk en turbo wijst de uitgang van het compressor naar beneden dit scheelt bijna een meter buis dus weer sneller respons van de turbo Groeten Dennis
uhm dit is niet mijn auto er maar wel een hele mooie andere dit is mijn http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=8351 zijn weer wat nieuwe foto,s bij geplakt de laatste tijd en er zit nog een hoop aan te komen(sorry voor de reclame) Groeten Dennis
Na er een tijdje over na te hebben gedacht heb ik een spruitstuk besteld. Het is de JEK geworden, ik laat het spruitstuk ook door hun coaten bij Zircotec. Ik heb nog gekeken of ik het spruitstuk hier in Nederland kon laten coaten, maar ik kon niet echt een geschikt bedrijf vinden. Daarom dus toch maar bij Zircotec ook al vind ik het een boel geld. Hieronder nog een fotootje van de Focus...
Goede keus met die JEK.Welke JEK heb je genomen? En met zirco heb je de beste (inderhaad helaas ook de duurste) coating. TOP!!
Spruitstuk binnen Het heeft even geduurd, maar eindelijk weer een update. Ik heb eindelijk mijn spruitstuk van JEK binnen. Toen ik het bestelde hadden ze het over een levertijd van 5 weken, maar het is ongeveer 15 weken geworden. Nu maar hopen dat het de lange levertijd waard was. Het spruitstuk ziet er in ieder geval mooi uit en ik kan niet wachten tot dat het gemonteerd wordt. Hieronder wat foto's;
Dat ziet er stoer uit dat spaghetti spruitstuk, nu hopen dat die ook die kleur blijft of zal dit niet verkleuren?