Focus RS mk3

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Johoo_NL, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beter dan je rs ??????
     
  2. Een EP3 natuurlijk. :rock:
    Ja, qua wegligging zeker. de RS heeft te veel onderstuur en de Leon Cupra II die ik had teveel overstuur. het enige wat die Typ-e R miste was iets meer Pk's maar voor rond 2002 -2004 was dat voldoende totdat de :focus: 1 RS uitkwam.:D
     
  3. De focus 1 RS. De meest epische focus tot nu toe.
    Helaas was dat de laatste echte RS tot nu toe :nocheer:
     
  4. Wordt idd AWD van de KUGA. Alleen is de KUGA wielbasis 2690 mm
    en die van de Focus is 2650 mm, Daarom staat het achter wiel niet in het midden dan de wiel kast...
    Maar 3 februari ga ik het zien,ben uitgenodigd bij de onthulling in Keulen...:cheer:
     

  5. Dat is een leuke uitnodiging!! veel plezier alvast!!
     
  6. De type R heeft minder pk's en koppel, dus dat zal ook wel een factor zijn, waarom hij minder onderstuur heeft als je focus RS hé.

    Neemt niet weg dat ik je geloof dat je vind dat zijn weglegging super was.
     
  7. Ford Instagram post net dat ie toch komt. Ooit. In 2015.
     
  8. Mijn oude 90-er M5, die had pas een wegligging!

    3.8 6-in-lijn, 340pk, RWD, geen bullshit electronica, gewoon sturen met je gaspedaal! Those were the days!
     
  9. #249 focus-rs-cossie, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2015
  10. #251 gabini, 1 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2015
    Mwa.... Dat zker niet, ik vind de RS2 al met al, een beest van een auto.
    Vereweg de snelste die ik ooit hebt gehad.
    En daar gaat mij uiteindelijk om. Ik rij vaker weg bij een stoplicht dan op een circuit.
    Dus zeker een echte RS met naar mijn mening een ná beste motor ooit.
     
  11. Je had die fout toch al eens gemaakt om een Audi te kopen? De voorganger van jullie Evoque. :mrgreen:

    De RS2 is met name een beest door het beest van een motorblok en daardoor ook snel. De RS1 is veel meer "hardcore". Zoals je wil een echte mannenauto/stuurmansauto.

    De RS1 stuurt strakker en scherper dan de RS2. (En stiekem vind ik de RS1 mooier dan de RS2).
     
  12. Marco slaat de spijker op zn kop.

    Geloof ik ben ook een fan van de rs2.
    Ik heb erin mogen rijden en het is idd een beest van een auto, qua uiterlijk en snelheid. Daar houd het voor mij een beetje op.
    Ik mis een stukje beleving.
    Misschien is dat wel iets wat met deze tijd te maken heeft.
    Als ik in een rs1 stap krijg ik weer het gevoel dat ik in mn escort rs turbo stap.
    Dat bedoel ik met het echte rs gevoel.
    Dat mis ik bij de rs2 en verwacht ook niet echt dat dit bij de rs3 weer gaat terug komen.

    Een echte rs moet je voelen, ruiken en beleven. Daarbij is het met de rs1 opgehouden helaas.
     
  13. Beide gereden en kon het niet beter zeggen dan Marco.

    Al blijft het geluid van die 5-pitter mega dik. :kwijl:

    Maar moest ik er 1 kopen werd het een RS1 .... ho wacht even die staat er al :cheer::cheer:
     
  14. #255 little viper, 2 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2015
    Dubbelpost
     
  15. Los van sturingsgevoel etc.

    Moderne wagens zijn gewoon supergeïsoleerd.

    Dat maakt dat je bepaalde zaken zoiezo al minder voelt.
    Maw "beleefd"


    Met om het even welke auto, hoe vaak gebeurd het wel niet dat je te snel rijdt en het zelf niet voelt
     
  16. Wat Marco zegt klopt wel,maar ik vindt een rs mk2 dikker.
     
  17. Foto's?
     
  18. Ik denk Herman, dat je de RS2 een beetje te kort doet.Een proefritje met de RS2 is absoluut onvoldoende om er respekt en gevoel bij te krijgen.Ik rijd er alweer ruim 4 jaar mee maar weet zeker dat ik de grenzen nog bij lange na niet benaderd heb.Dat laat ik liever aan m'n buurman over.Heb toch echt wel meerdere malen bij ons in de omgeving de RS uitgelaten dat ik naderhand dacht, zou ik vaker moeten doen.Maar zoals je zelf al aangeeft zal wel met de tijd te maken hebben want als je op deze manier rijd dan wil het metertje wel zakken.;)De bandjes en de blokjes ruiken.:lol:En dan komt het verstand weer boven die dan toch weer de realiteit boven haald en zegt"denk er aan je zit op de openbare weg".Heb zelf destijds ook gereden met de RS1 en was ook onder de indruk.Maar wat een duidelijk verschil is met de RS2 is zijn gewicht.Daardoor krijg je een totaal ander gevoel.Maar neem maar van mij aan dat de 1 en de 2 totaal verschillende auto's zijn.En de RS3.Zal me niet verbazen als dit toch een 4WD is.Er is veel gespeculeerd maar erg weinig tot niets geopenbaard.Ben dus wel benieuwd wat het morgen word.Jammer dat ik niet in DE woon.Was ik misschien net als enkele van het focusrsforum uitgenodigd:schater:
     
  19. @ Silver; behalve de olie verbruik, garantie gezeik gebroken spruitstuk en dynamo binnen 3 jaar tijd. was het wel een lekkere auto :mrgreen:

    Maar geloof me van de RS3 zal je geen spijt krijgen, heb 'm laats gereden wat een heerlijke 5 cilinder is dat ook.

    Herman, misschien geen eerlijke vergelijking, maar je mag de 400 pk monster van mij wel een keer komen proberen.
    Ik weet niet hoeveel RS gevoel je dan nog meer wilt, en het is wat FocusMSD zegt; je kan dat niet na één proefrit zeggen en zeker niet als je niet echt de limiet heeft opgezocht.
    Ik doe hierbij de aanname dat je de wagen niet zo hebt gereden als dat ie van jou zelf zou zijn.

    Voor mij is de RS2 zeker RS waardig, aan de ander kant ken ik ook genoeg die zeggen dat alleen de Cosworth de echte RS waren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina