focus opkrikken

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door mello st, 7 jan 2010.

  1. Hallo allemaal,

    Volgend jaar neem ik misschien winterbanden om mijn huidige velgen en voorzie ik mijn nieuwe velgen van nieuwe zomerbanden.
    Ik vraag me alleen af hoe jullie je auto eigenlijk opkrikken ? Doen jullie dit met de standaard Ford krik ? Ik heb deze krik niet omdat ik een noodreparatieset heb.
    Of krikken jullie de boel op met een garagekrik zoja hoe dan ? Ford schrijft een kopgrootte van 80 mm voor,maar waar vindt je zo'n krik ?


    Alvast bedankt,
    Gr Melvin
     
  2. Ik gebruik altijd de standaard Ford krik. Wil nog wel een keer een garagekrik kopen. Assteunen heb ik al.
     
  3. Ik gebruik bij deze auto (Focus I Fase I) een halfords krik. Dit is een krik die tot 2000 kilo kan drukken. Deze heeft bij mij al meerdere auto's omhoog gekregen (zonder schade of andere fratsen ;)).
     
  4. Ik heb gewoon een originele krik bij de dealer gehaald voor 30 of 40 euro en dat werkt prima omdat hij precies om de richel van de bodem past. Als je de ST aan de voorzijde opkrikt komt de achterzijde ook vanzelf omhoog. Niet echt een goede gewichtsverdeling bij de ST dus maar wel handig als je eens twee wielen wilt wisselen :D
     
  5. #5 jaapburg, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2010
    Dat komt omdat hij stijf is, de carosserie en de vering zijn hard, dus als je voor opkrikt gaat achter vanzelf mee...

    Probeer ook eens je achterwiel, soms wil je andere achterwiel ook mee ;)

    Bij mijn andere auto, een Fiat 500 kwam ik hier namelijk ook achter laatst bij de winterbandenwissel... inderdaad heel handig :D
     
  6. hmmm oke, denk dat ik dan maar aan de orginele Ford krik ga, lijkt me de beste optie :). btw handig dat je meteen 2 wielen kan doen, mijn ex-primera was zo stijf niet :(
     
  7. Gewoon een krikje kopen bij de Gamma of Praxis of wat net Benzwerver zegt bij de halfords.

    Ik heb er eentje destijds bij de praxis gekocht met een hele set met assteun/oliebak/ligmat enzo en heeft me tot op heden nooit in de steek gelaten. Doe de meeste onderhoud aan mijn auto's (Ford & BMW) zelf.

    suc6.
     
  8. Waar zet je je krik dan onder ? Zet hem onder de opstaande rand waar je normaal de OEM krik onderzet en je duwt de rand geheid kapot....
    grtjs
     
  9. Zijn die randjes bij de ST zo slap dan... wat een zooi zeg :mrgreen:
     
  10. kan makkelijk, hoe denk je dat je auto bij de dealer op een brug staat?? juiST, op de randjes ;)
     
  11. het is net lood :schater:
     
  12. die druk je inderdaad vrij snel aan gort (uit ervaring :( )...in de manual staat denk ik daarom dat je zo'n grote kop moet gebruiken ?
     
  13. de normale krik is toch gewoon zon zwarte straatkrik :/
     

  14. Als ik mijn auto op de brug heb staan en hij moet van zijn voetjes, dan heb zet ik twee bokken met rubberblokken onder de voorste chassisbalken en achterop gaat hij met een hydraulische krik onder de achteras omhoog. Dit wordt over het algemeen bij de meeste auto bedrijven gedaan.

    Als je dus een hydraulische krik wil gebruiken kun je vooraan het beste onder de chassis balken schuiven en voor achterop onder de achteras.
     
  15. Krikpunten voor garagekrik zitten op andere plaatsen dan de randjes voor de standaardkrik.
     
  16. Welke plaatsen zijn dat? ;)
    Heb namelijk eindelijk een fatsoenlijke garagekrik aangeschaft maar die randjes zijn er duidelijk niet voor gemaakt.

    Groet, Jrn-90
     
  17. Je kunt ook grotere rubbere blokken op een garagekrik zetten. In dit geval kun je hem gewoon op het randje opkrikken. Gebruik je een klein hydraulisch krikje met een ronde punt van zo'n 3 cm, kun je inderdaad verwachten dat het randje gaat buigen.
     
  18. Ik heb ook een wat grotere krik bij de Gamma gehaald. Ik gooi de krik wat meer onder de auto dan op het randje. Je moet ff erbij gaan liggen en kijken waar je wat kan doen. Eerste keer ff rustig omhoog kijken wat er gebeurd. Het randje zal inderdaad doorbuigen mocht je hem daarop zetten.
     
  19. Als je een trekhaak hebt dan zet ik hem altijd onder de trekhaak. Gaat de hel achterkant omhoog. Bij de voorkant zoek ik de ophanging op. ik zet hem nooit op de felsrand.
     
  20. Mooi, ik heb een trekhaak dus dan zijn de achterwielen opgelost. Bij de voorwielen onder de ophanging?


    Jrn_90:focus:
     

Deel Deze Pagina