1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCI 115pk Focus mk3 1.6 tdci Econetic 105pk hoeveel koppel?

Discussie in 'Performance' gestart door emiletelkamp, 17 okt 2017.

  1. Hey,

    Prefix klopt niet, gaat om een 105pk Econetic, geen 115pk.

    Hoeveel koppel heeft de Focus mk3 1.6 tdci Econetic nu eigenlijk? Op 1 site staat 240nm en de ander 270nm, of is dir afhankelijk van bouwjaar? Ik heb 1 van april 2013 en wil hem laten chiptunen maar over de koppel is nog onduidelijkheid.
     
  2. #2 jeroenbreuer, 17 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2017
    Is 270 nm zie foto:
    [​IMG]

    Komt uit de brochure van 2013 die je hier op het forum kunt downloaden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Standaard 240Nm en in overboost kortstondig 270Nm?
     
  4. Kun je dat geld niet beter opzij leggen voor de ST? Of is dat project compleet van de baan.

    (Lijkt me wel aangezien je wéér een andere auto hebt wat geen ST is)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  5. ST Komt er misschien ooit bij Fred, ik had ook een ST kunnen kopen voor het geld waar ik deze auto mee heb gekocht, maar voor de KM`s die ik maak is het zonde om een ST te gaan rijden, hoe graag ik ook zou willen.

    En toch 270nm? Toch raar dat veel auto review sites het dan over 240 hebben.
     
  6. dat is toch alleen bij de ECOboost motoren?
     
  7. #7 McGyver, 17 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2017
    ik heb geen idee, maar zocht naar een mogelijke verklaring.
     
  8. #8 trucker0werner, 17 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2017
    bij de ecoboost heb je idd overboost naar 270nm
    in de lijst staat dan ook netjes 240nm aangegeven
    bij diesel staat hier op de foto weer 270nm
    echter als ik op wikipedia kijk zie je 115pk met 240nm in de volvo liggen


    De vraag is welke motor we hier exact hebben
    ga er van uit van de 8klepper want denk niet dat de 16klepper in de focus mk3 is gekomen.

    op peugeot site zeggen ze het volgende
    http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/en-gb/our-products/engines/Automotive-diesel-engine
    100pk 240nm en de 120pk 300nm dat is bij euro 6.1 motor

    voor euro 5 kan het wel zijn bij de 115pk dat het 270nm is
    tuurlijk ford past nog wat aan en kan de waardes anders zijn dan bij peugeot maar alles tussen de 240nm en 300nm zou het moeten zijn en denk geen overboost
     
  9. Ondanks dat het dezelfde motor is kan ik me voorstellen dat de prestaties per merk toch iets verschillen. 270Nm vind ik voor een 1.6 diesel niet vreemd, volgens mij had de 1.6 diesel dat in de Focus 2 ook al.
     
  10. klopt Robert, de 109 PK versie heeft 270 NM (HAD ik ook ;))
     
  11. De mk2.1 1.8 tdci 115pk heeft er 280 weet ik nog
    De mk3.1 1.6 tdci 115pk heeft er toch 300?
    Of staat dat op internet verkeerd vermeldt.
    De gewichten massa rijklaar klopte op autoweek eerst ook niet, stond een paar kilo te licht, zodat het leek dat hij in een belastingschaal lager uit kwam.
     
  12. De gegevens uit het plaatje op de vorige bladzijde zijn uit het boekje van Ford. Ik ga er voor het gemak even van uit dat ze zelf wel weten hoeveel Nm de motoren zouden moeten leveren :mrgreen:
     
  13. Haha daar ga ik ook ff vanuit.
    Had ook niet het idee dat hij sterker is dan m'n mk2 die ik had.
    Het enige wat ik merk is dat de mk2 wat lekkerder oppakte onderin, omdat ik de egr had dicht gezet met een vol plaatje zonder storingen.
    Het schijnt bij de mk3 ook te kunnen zonder storing met een plaatje met een gaatje van 6mm erin, maar ben er verder nog niet mee bezig geweest, omdat hij moeilijker te plaatsen is bij de mk3.
    Wordt iets voor het voorjaar denk ik
     

Deel Deze Pagina