Focus met een plotseling vermogen probleem

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Nienke, Nov 4, 2022.

  1. Helaas helaas, de eerste garage kan niks vinden behalve een rood gloeiende kat en uitlaat, na de auto even te laten lopen. En hij krijgt veeeeels te veel stroom. Op naar de volgende garage:shrug::confused::crying:
     
  2. Veelste veel stroom???
    Als je uitlaat roodgloeiend is dan is er ook iets niet helemaal goed met de verbranding.
    Je zal dit alleen keer kunnen zien als je motor lange tijd volgas mee rijdt. Dat het echt heeft moeten werken
     
  3. Hij heeft alleen paar minuten gedraaid. En was mooi rood gloeiend. Dus idd ook iets met de verbranding niet goed.

    Ja hij hoort iets van 140 te krijgen en krijgt 160. Kreeg het even snel via de telefoon te horen. Daarna ging hij weer verder kijken. Dus kwa getallen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Alleen dat hij te veel stroom kreeg
     
  4. Zit de katalysator niet verstopt?
     
  5. Ook mijn gedachte. Als de uitlaatgassen er niet (meer) doorheen kunnen dan kan 't snel heel heet worden in een uitlaat.
     
    Mpothoven likes this.
  6. Roodgloeiende katalysator… op een Mk1 1.6 16v?
    Geloof mij ik heb bij mijn ouwe 1.6 16v (net voor de ombouw naar een 1.8 16v) echt geprobeerd kapot te trappen. Uitlaat werd echt niet roodgloeiend. De kleppen waren wel melkwit uitgeslagen door de warmte in de cilinderkop. En toch ging ie niet stuk.
     
  7. Paar minuten gedraaid. Lijkt net of er in de uitlaat nog teveel branstof zit en deze dus mee ontbrand in de uitlaat. Gevolg steekvlam die in het ergste geval je katalysator oo heeft gestoken.
    Gevolg dat deze idd verstopt

    Geen idee welke manier van inspuiten deze motor heeft. Of de injector elke rotatie inspuit of alleen als de inlaatkleppen open gaat van betreffende cilinder.

    Je had over dat bougie nat was van olie. Weet je dit zeker nirt dat het nat is ivm hij veelste rijk loopt door teveel benzine.
    Of was dit issue al opgelost.

    Aangezien je roodgloeiende uitlaat hebt gehad is verstandig met endoscoop erin te kijken. Bovenkant van je katalysator moet vlak zijn. Als er gaten in membraam zit dan is de kat idd verbrand en beschadigd. Dan zal deze vv moeten worden
     

Share This Page