Na dik 3 jaar heb ik vandaag de Focus ingeruild op een Mazda CX-30. Het betreft een Luxury automaat skyactiv X met 186 PK. Lederen bekleding, Bose audio, stoelverwarming, adaptieve cruisecontrole enz. De kleur soul red crystal metallic. Ik ben er blij mee. Over maximaal 2 weken wordt hij geleverd. Ik blijf hier uiteraard nog wel rondhangen op het forum. Overigens zie ook mijn topic "winterbanden set te koop"
Gefeliciteerd, mooie en fijne auto! Huh? ik zou juist zeggen dat minstens de helft van alle cx-30's, cx-3's en cx-5's in deze kleur geleverd worden, want het is by far de kleur die ik het meeste zie.
Mooi man, ik gok dat je niet snel hoefde te wennen tijdens de proefrit, en de 2.0 Skyactive voelt aan als een turbo blok...iig bij mij wel. Veel mooie km's ermee gewenst....en we zwaaien
Dat vond ik dus niet. Heb een proefrit gemaakt in de CX-30 en ik vond wel dat je motor flink op toeren moest houden om er voor te zorgen dat je lekker kan doorrijden. En dit zorgt dan weer voor een hoger brandstofverbruik. Later nog een keer in een CX-5 gereden en toen was ik overtuigd dat de Mazda geen auto voor mij zou zijn.
Het voelt niet aan als een turboblok, zeker niet met automaat, maar rijdt wel erg soepel. Voor mij als rustige rijder bevalt het goed en als je de toeren laag houdt is het een erg zuinige motor. Als het moet kan je het blok tegen de 7000 toeren doortrekken en dan veel power maar uiteraard wel meer geluid en brandstofverbruik. Ik heb ook gereden met de Kuga PHEV en dat reed ook prima maar wel wat lomp en erg zwaar. Voor mij past Mazda beter imv het totaalplaatje, hij ziet er gewoon goed uit en het interieur is super afgewerkt. Verder is het niet zo'n grote auto en hogere instap, precies wat ik wilde.
Misschien dat dat het verschil is tussen de Skyactive-G en de Skyactive-X?? maar ik vind dat mijn 2.0i vanaf de 1200 tpm behoorlijk veel koppel heeft, en dat er zo'n 200kg verschil in zit zal ook wel wat schelen, maar het rijd idd heel relaxed en in mijn geval best zuinig (tussen de 1:16 en 1:18)
Luxury uitvoering met leer, elektrisch verstelbare stoel met 2 x geheugen, elektrische achterklep, bose audio, adaptieve ledverlichting, adaptieve cruisecontrole met stop en go, stoel en stuurwielverwarming en Michelin crossclimate 2 eronder. Mij hoor je niet klagen Eerste km's gereden, nu 167 km op de teller. Bevalt erg goed maar ik kijk door een roze bril natuurlijk..
Ik ben nu 5000km verder, maar ik klaag nog steeds niet, okee....die adaptieve cruisecontrol vind ik een drama, op de snelweg past er met gemak 2 vrachtwagens tussen, en dat is niet handig met de NL-rijdstijl. Ook de adaptieve grootlicht was voor mij geen succes, die kan ik gelukkig uit zetten, de bedoeling is dat als er een auto tegemoet komt, dat tijdelijk het grootlicht uit gaat, dat werkt prima, maar bij reflecterende borden vind hij ook dat hij uit moet gaan, en als je grootlicht aan zet, dan komt het ook niet direct in, maar geleidelijk in 5 sec.....maar ik wil dan direct grootlicht. Maar dan het Bose audio systeem, mijn broer heeft de Mazda 2 met de standaard geluidsinstallatie, klinkt al leuk, maar die Bose is toch echt de moeite waard om te hebben, en dat icm de middenarmsteun, je hand ligt automatisch bij alle knoppen die je nodig hebt, waar ik bij de Focus heel veel via het stuur deed, doe ik nu alles met die knoppen
Herkenbaar van die adaptive CC. Ik heb dat op de BMW f31 ook, maar die kan je uitzetten. Op de snelweg staat dat standaard uit. Op de wintersport reed ik in de passat van een collega, maar daar kon het niet uit. Wat een gehannes op de snelweg. Op de slenterwegen, de 80 en 100 km/h enkelbaans, heerlijk. Maar op de snelweg? Bah.