1.6i 16V 100pk Focus II lucht aanvoer?

Discussion in 'Performance' started by McGyver, Nov 12, 2010.

  1. Bij het vervangen van het standaard lucht filter voor een exemplaar van K&N heb ik even verder de motor ruimte bestudeerd. Nu vraag ik mij af waar de Focus II z'n ademhaling vandaan haalt. Bij de Focus I is dit via de gril, maar deze aanvoerbuis kan ik bij de Focus II niet terug vinden.
    Heeft iemand hier een foto of illustratie van?
     
  2. Bij mij zit die onder de linkerkoplamp. Heb ik zo geen foto van
     
  3. Ik heb ook een focus II 1.6 benzine uit 2005

    Dus deze filter zou goed moeten zijn K&N 33-2877

    Wat zijn jouw ervaringen precies met dit filter

    Thnx alvast
     
  4. Het filter heb ik er 3 dagen na aanschaf in gezet. Dus over het verschil met standaard kan ik niks zeggen. Bij mijn vorige focus heb ik het er na een jaar pas ingezet.
    Daar was ik zeer tevreden over het resultaat. De motor loopt rustiger en pakt beter op, helemaal op de snelweg.
     
  5. Ik heb ook een K&N filter aangeschaft. Ik heb hem nog niet geplaatst, omdat ik pas mijn andere filter heb vervangen.
    Ik heb op internet gezocht wat het verschil is tussen een originele filter en een vervangingsfilter van K&N. Het bleek dat er bij de luchtinlaat totaal geen verschil is.

    Zie hier: http://forum.fok.nl/topic/484473

    Maar jullie merken wel het verschil?
     
  6. Wat zal ik zeggen, even schoppen dan maar :mrgreen:, die test zegt me helemaal niets, er wordt vaak gezegd meten is weten maar dat gaat niet altijd op.

    De insteek van de test is verkeerd, je plaats het K&N filter niet om zeeën van Pk's extra te krijgen, dat gaat niet werken.
    Valt er dan helemaal niets te behalen? zeker wel, de response van de auto wordt beter waardoor deze beter oppakt en als het oor ook wat wil, het geluid wordt wat rauwer :rock:

    Tot nu toe heb ik in alle Ford mobielen een K&N inlegfilter geplaatst en heb daar tot op de dag van vandaag geen spijt van :thumbs:
     
  7. #7 McGyver, Dec 10, 2010
    Last edited by a moderator: Dec 10, 2010
  8. Ik vond dit plaatje van de luchtaanvoer van mijn Focus. Maar wat is '9F763' voor een onderdeel cq. wat doet het?
    [​IMG]
     
  9. Dat is toch de pijp voor de luchtaanvoer naar het filterhuis toe?
     
  10. #10 McGyver, Jan 19, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 19, 2011
    Ik ben er inmiddels achter dat de box de 'resonator' is.
     
  11. Is inderdaad een anti - resonantie doos, zorgt dat er geen vervelend geluid langs je filter naar buiten komt.
     
  12. Hoe groot (diameter) is het gasklephuis van de 1.6? Volgens mij zou het 55mm gasklephuis van de 2.0 een mooie update zijn.
    Als ik de onderstaande afbeeldingen bekijk, lijken ze qua vorm en bevestigingspunten veel op elkaar.
    1.6i
    [​IMG]
    2.0
    [​IMG]
     
  13. Lijkt idd erg veel op elkaar maar bij de 1.6 zie ik bijvoorbeeld al geen aansluiting voor een slangetje zitten.....
     
  14. Waar is dat slangetje voor?
     
  15. Eensch !! Heb in mijn 1.6 MK2 een vervangingsfilter van K&N en wat Iokodus schrijft klopt als een bus !
     
  16. De K&N filter lag er de dag na aanschaf al in. Dus over het verschil met een gewoon filter kan ik niet mee praten.
     
  17. Roelard , volgens mij mis je een beetje het vermogen van je oude 1.8 niet ?
     
  18. Ik mis bij de 1.6 vooral de trekkracht tot de 3000 toeren. Maar ik heb het idee dat het aan de bobine ligt. Dat verklaart volgens mij ook het schudden van het blok tussen de 1700 en 2000 toeren. Ik heb inmiddels een andere gekocht. Komt volgende week aan met de post.
     
  19. is z'n 1.6 dan nog trager onder de 3000 rpm ? , die van mij komt pas echt tot leven boven de 4500 rpm , als ik vanaf onder de 3000 toeren moet versnellen , gaat ie meestal wel een versnellinkje omlaag , maar dat ligt aan ieder zn rijstijl
     
  20. Onder de 2500 toeren doet hij vrijwel niets. Ik denk dat het echt aan de bobine ligt. Maar boven de 4000 toeren gaat 'ie als een speer.
     

Share This Page