hey lijk een probleem met de ruitenwissers te hebben, 1e is dat de losse wisbeweging niet wordt afgemaakt. zou volgens mij met relais te maken kunnen hebben toch? 2e probleem is dat constant de zekering eruit knalt, dit is volgens mij alleen met regen. zou het kunnen dat er water tussen het parafaan komt en vervolgens bij de ruitenwisser motor?? heb geen last van vocht in de auto zelf dus daarom de twijfel of het parafaan wel lek is??
geen idee kan er niet echt tussenkijken alles is sowieso nog standaard heb het er nog nooit vanaf gehad..
owkee en normaal gesproken moet parafaan dan toch vervangen worden of is opnieuw afkitten dan genoeg?
owkee nouja tis al best tijdje geleden dat ie z'n beurt heeft gehad dus wie weet heeft die kit nu losgelaten morgen maar eens ff op onderzoek uit dan tnx mike!
loslaten doet die kit niet is taai spul, echter kan het wel ff duren voordat de elektronica in de ruitenwissermotor oxideert nadat het in aanraking is gekomen met water
probeer je ruitenwisser eens aan te zetten door iemand anders, en dat jij hem mee helpt met de hand, als het dan langer goed gaat zou je ruitenwissermotor wel stuk zijn, al denk ik sowiezo dat die kapot is, kopersluiting in de spoel en bats zekering eruit
das het rare hij houdt er niet gelijk mee op gebeurt meestal pas na 30 a 40 min soms pas na een paar uur
dat zal waarschijnlijk liggen aan de zekering zelf weet niet het exact uit mijn hoofd maar zekering van 10a kan korstondig 18a bijvoorbeeld doorlaten 10A constant voor lange tijd 15 A voor een uur 12A voor half uur niet aan de waardes vast pinnen heb keer op site gelezen met betrekking op 100a zekering voor geluidsysteem dus er zal een stroom van 10 tot max 12 a constant vloeien. hierdoor houdt de zekering het lang vol maar niet lang genoeg. daarnaast kan Amperage wisselen doordat de wattage wijzigd. dit door weerstand waarde verschil wanner de ruitenwissermotor warm is ziet er naar uit dat ruitenwissermotor aan vv toe is. zolang dit het enige is wat iop de zekering zit
vandaag even op onderzoek gegaan onder het parafaan, wat natuurlijk gelijk weer wat vragen meebrengt. omdat foto's meer zeggen als woorden : Uploaded with ImageShack.us nu natuurlijk de vraag waar die kit hoort te zitten want naar mijn idee zit er namelijk niks op. de ruitenwisser is mooi droog en zit geen oxidatie op de verbindingen. kan het toch zijn dat de ruitenwisser motor dan kapot is? het drupbakkie of wat de naam ook is zit zoals je ziet ook aardig los, valt die parafaan plaat los te bestellen zodat ik er evt een nieuwe op kan doen? ook fijn is dat de garage me ff gemeld heeft dat z'n beetje alle klipjes waarmee het parafaan vast zit zijn afgebroken zodat ie dus amper vast zit zo dat was hem weer Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Wat betreft je ruitenwissers die de wisbeweging niet afmaken.....ik denk dat de sleepringen van je ruitenwissermotor niet meer helemaal top zijn Wat betreft je zekeringen......wat zegt Ford Assistance?
De zekering van de ruitenwisser neem ik aan? Knalt de zekering er ook uit als je de stekker van de motor loshaalt en dan de hendel bedient?