1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Brandstoftoevoer

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SmokestoneFocus, 22 mei 2011.

  1. #1 SmokestoneFocus, 22 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2011
    Heeft iemand ervaring met het onderstaande fenomeen:

    :focus: 1.8 zekering nr.F12 (15A,brandstofpomp) is steeds defekt,
    Gebeurt alleen bij warm weer en warme motor.
    Motor slaat eerst gewoon aan om een paar seconden daarna af te slaan.
    De zekering vervangen en auto start noch niet.
    Pas na een paar uur afkoelen start ie weer direkt.

    Er is geen vacuüm is de tank.
    Geen brandstof lekkage ergens geconstateerd.
    Veiligheidsschakelaar brandstof, rechts in voetenruimte,is ook niet geactiveerd.

    Het lijkt er dus gewoon op dat de brandstofpomp teveel stroom trekt
    en dus defekt is en/of verstopt is.

    Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit meegemaakt hebben.
     
  2. 1 maal eerder meegemaakt.

    Auto startte niet, zekering benzinepomp doorgebrand, nieuwe erin, niets meer aan de hand, 2 dagen later weer zekering stuk, nieuwe erin. Auto niet meer aan de praat te krijgen.

    Tikje op de pomp en auto startte weer.

    Weesrtand gemeten in de pomp, was goed. Amperes gemeten op de plus draad, 35 ampere erdoorheen.

    Toen de pomp vervangen en probleem opgelost.

    Was een fofo 1 fase 1 1.6 ( automaat )

    Dus het lijkt wel hetzelfde probleem
     
  3. als je weerstand op de pomp meet, meet je alleen waarde "R"

    het gaat juist om weerstandwaarde "Z", maar die kan je niet meten, alleen berekenen;)

    maar aan de hand van de gemeten stroom (35A) moet die waarde "Z" heel laag geweest zijn;)
     
  4. Zo ver gaat mijn kennis niet haha. Maar weet dat een 30 A zekering korte tijd meer kan hebben maar dan alsnog stuk gaat en dat is hier ( denk ik ) aan de hand
     
  5. Of het nu R is of een complexe impedantie Z, de brandstofpomp lijkt dus gewoon defekt. Ik ga hem deze week (laten) vervangen. Uitslag volgt.
     
  6. Hoe vol zit je tank? Als hij echt vol is , zou ik proberen een groot deel eruit te halen, er kan namelijk nog wel eens wat brandstof verloren gaan als ze bijde garage de tank eronderuit halen!
     
  7. Ik heb geen geld om hem vol te gooien, dus hij is bijna leeg.
     
  8. Dat komt dan goed uit in dit geval
     
  9. Is het filter overigens al eens (recentelijk) vervangen?
     
  10. The Ford krijgt keurig zijn beurtjes. Ongeveer 8000 km geleden is het brandstoffilter vervangen, ongeveer 10 maanden geleden.
     
  11. Heb met mijn 1,8i momenteel 't zelfde probleem. Eerste keer, met pasen, na een uurtje snelweg en een tien minuten stilstand niet meer aan de praat te krijgen, bleek de zekering te zijn maar toen werd mij al verteld rekening te houden met een minder wordende brandstofpomp.
    Vanavond na wederom een aardige rit en een kwartiertje stilstand niet meer aan de praat te krijgen. Dus, probleem zo op te lossen dacht ik, motorkap open, zekering eruit, hmmm, zekering nog heel. Beetje jammer.
    Uurtje later; starten en in één keer lopen...

    Heb inmiddels via onderdelenzoeker.nl een aanbieding voor een gebruikte pomp voor €75 ex verzenden. Lijkt me een redelijke prijs dus denk dat ik 'm maar gewoon voor de zekerheid laat vervangen voor íe 't écht niet meer doet...

    Zie nu trouwens dat we precies dezelfde auto hebben, mooi is tie hè :-)
     
  12. Oké, volgende stap...

    Ik heb via Onderdelenzoeker inmiddels drie aanbiedingen binnen. Eentje voor €100 nieuw, das natuurlijk geen origineel Ford, eentje voor €75 en eentje voor €40. Beide incl. drie maanden garantie. Drie keer raden welke 't wordt... :mrgreen:

    Volgende punt is dan natuurlijk dat ie er nog inmoet. Is dat lastig te doen? Heb je een brug nodig of zijn een paar oprijsteunen ook voldoende? Moet de tank er dan onderuit? Kortom, is 't zelf te doen?

    Zit er verder nog verschil in pompen qua motorinhoud? Of zou een pomp van een 1.6 ook gewoon passen op een 1.8? Heb wel vertrouwen in de demontagebedrijven die de aanbiedingen hebben gedaan maar zekerheid voor alles zeg maar...

    SmokestoneFocus, excuus dat ik voor deze vragen jouw topic gebruik maar aangezien we met 't zelfde probleem zitten dacht ik dat jij de eventuele antwoorden ook wel zou kunnen gebruiken...
     
  13. Ik vind het prima dat je deze Topic gebruikt, gedeelde smart is halve smart. Mijn auto staat inmiddels bij de garage en deze constateerde inderdaad dat de brandstofpomp de oorzaak is. Ik ga op zeker en heb een nieuwe besteld, morgen wordt tie ingebouwd.
    Weer een rib uit mijn lijf. Ik hoop dat dit de laatste is, want ik had kortgeleden ook al een gescheurde thermostaathuis, dus lekkende koelvloeistof. Ik snap niet dat ze deze dingen van pvc maken als ze tegen het warme blok zijn gemonteerd.

    Smokestone is inderdaad een van de mooiere kleuren, vooral als de zon er op schijnt.
    Ik heb een Wagon uitvoering, plaats binnenkort wel een foto op de nieuwe leden topic.
     
  14. is goed zelf te doen;) je moet de auto op assteunen zetten, en idd, de tank demonteren;) het makkelijkste is het als de tank leeg is;) bij de ford escortjes die ik bouw voor de rodeo zoog ik de tank leeg door een stuk tuinslang de vulpijp in te rammen en met een pompje die je op een boormachine zet;)
     
  15. @Smokestone: hoeveel denk je kwijt te zijn in totaal? Balen dat je al zulke ongein hebt gehad, hopen dat 't hier dan ff mee klaar is.
    Idd, die kleur met de zon erop, kan er erg van genieten :-)

    @Michael: ik had al zoiets begrepen qua tank leeghouden. Moest net tanken en heb er alvast maar 15 liter in gegooid ipv vol. Als het wel te doen is zelf, heb nog een handige monteur/vriend, dan komt dat wel goed. Scheelt weer in de pegeltjes, das weer heel belangrijk want ik heb net de OEM Cruise Control besteld... :cheer:
     
  16. #16 SmokestoneFocus, 27 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2011
    Brandstofpomp benzine vervangen kost mij ongeveer 475 Euro. Maar ja, goede fietsonderdelen zijn ook niet goedkoop.

    Stap vanmiddag op de mtb voor een uurtje crossen, om de auto weer op te halen.Heb goede ervaringen met deze garage, dus ik ga ervanuit dat de auto weer piekfijn in orde komt.
     
  17. Focus branstofpomp is vervangen en de auto rijdt weer als de brandweer.

    Mijn eerste ervaringen met de focusclub is prima, in korte tijd veel kennis opgedaan.
    Iedereen bedankt voor de reacties.

    @Tonydude: succes met je werkzaamheden.
     
  18. Met een nieuwe brandstofpomp voor een tddi was je 2 tot 3 keer zoveel kwijt geweest.
    Maar fijn dat ie het weer doet!
     
  19. Nou, mooi dat ie 't weer doet! En nog lekker ff gefietst ook ;)

    En bedankt, ik heb 'm binnen inmiddels dus nu maar 's kijken wanneer we de klus gaan klaren...
     
  20. Nou, hij zit er in hoor. Had via onderdelenzoeker een pomp op de kop getikt voor €50 incl. verzenden. Via m'n werk heb ik een adresje (TD monteur) die 'm er vanavond in anderhalf uur heeft ingezet. Hij zegt: "doe maar €15", ik zeg: "hier, heb je €20"
    Dus, voor in totaal €70 heb ik er een andere pomp inzitten, natuurlijk gebruikt dus hoe lang ie meegaat is nog afwachten maar heb nog drie maanden garantie in ieder geval. Soms vallen dingen dus weer een beetje mee... :cheer:
     

Deel Deze Pagina