1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 schokkerig rijden en weinig vermogen probleem roetfilter?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Bvandenbee, 19 aug 2016.

  1. Op dit moment zijn wij op vakantie in Frankrijk. Helaas staat onze Ford Focus station uit 2007 bij een Ford garage hier in de buurt. Op de heenreis begon de auto diverse keren schokkerig te rijden op de snelweg dit gebeurde bij het optrekken. Na het opnieuw starten van de motor konden we weer een paar honderd kilometer verder zonder problemen. Er waren geen lampjes zichtbaar op het dashboard.

    Het laatste stukje naar de camping toe viel het vermogen nagenoeg weg en konden we moeite in zijn 1e en 2e versnelling bij de camping komen.

    De garage in Frankrijk geeft nu aan na 4 dagen dat het roetfilter vervangen moet worden a 1800 euro.

    2 jaar geleden is de sensor van het roetfilter vervangen in Belgie en daarna in hetzelfde jaar ons roetfilter in Frankrijk.

    Voor onze vakantie is het filter schoongemaakt. Volgens ons is het vervangen van het roetfilter dan ook niet de oplossing en is er een andere oorzaak. Is er iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?
     
  2. Is het filter wel gereset na reinigen?
    Vaak is reinigen van een roetfilter maar een tijdelijke oplossing En komt het probleem dubbel zo hard terug.

    1800 euro is wel heel extreem voor een filter...
     
  3. Inderdaad extreem, maar elke Franse garage is ook de laatste plaats waar je wilt zijn. Begrijp dat je geen keus hebt.

    Ik begrijp dat ze hem uitgelezen hebben, vraag even de codes op en post die hier.
     
  4. Ik heb een zelfde voorval gehad, voor zover ik begrijp. Dit kwam toen voort uit de sensor die de druk regelt waarmee de brandstof wordt ingespoten.
     
  5. Ben je lid van de wegenwacht? waarschijnlijk niet omdat je Ford rijd :-) maar dan zou ik je Ford in Nederland laten brengen als je wel lid bent. 1800euro is idd veel te duur.
    Suc 6 en buiten dit geniet van de vakantie
     
  6. #6 kolere, 19 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2016
    Het huidige filter is dus pas 2 jaar oud en moest al gereinigd worden? Neem aan dat je niet ruim 100.000km in 2 jaar hebt gereden. Lijkt erop dat er dus wat anders ook niet klopt (egr oid).

    Heb je navraag gedaan naar de kosten bij een andere garage?
     
  7. Vandaag is er iemand van de Anwb meegeweest naar de Ford garage. Hij had binnen 5 minuten gezien dat de turbo vervangen moest worden. De Franse monteur gaf aan dat zowel de turbo als het roetfilter vervangen moesten worden. Omdat deze reparaties niet in verhouding staan tot de waarde van de auto wordt hij naar nl gebracht en krijgen we vervangend vervoer.

    Bedankt voor de reacties.
     
  8. Zo dan, domper op de vakantiepret zeg!
    Heb inderdaad ook al diverse malen gehoord dat de franse garages gestrande vakantiegangers een torenhoge rekening voorschotelen.

    Gelukkig heb ik ANWB wegenwacht service met vervangende auto in buitenland en aanhanger suplement

    *FFWTitanium knijpt in z'n handjes dat ie met de vouwwagen achter de focus wéér zonder problemen vanuit Z-Fr terug in NL is gekomen met inmiddels bijna 310d km op de teller....)
     
  9. Hallo mensen.

    Mijn focus wagon van 2006 1600 16v zuipt ontzettend veel benzine. Kan het zijn dat het de thermostaat is. Radiator wordt beetje warm bij 2 kilometer rijden ongeveer 30 km per uur. Hij klinkt ook grouw uit de uitlaat als hij leeg is, Naar als ik tegen de katalysator aan sla klinkt hij vol ??

    WIe kan mij helpen of informatie geven
     
  10. Misschien even een eigen topic openen?
     
  11. Hallo maurice. Hoe open ik een eigen topic ?
     

Deel Deze Pagina