1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 schokkend vooruit op 4000 toeren

Discussie in 'Performance' gestart door greyfocus, 27 aug 2011.

  1. Hoi, focusowners :)

    Heb hier even een vraagje, mijn ford focus lijkt nu sinds enkele dagen te schokken als ik optrek tussen 3.900 en 4.300 RPM.

    Dit wordt mij enkel duidelijk in mijn 3e en 4e versnelling.
    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

    Mvg
    Kjell Yaman
     
  2. bougies/bobine/krukas of nokkenassensor?
     
  3. bobine is 4 maand oud en bougies 2 weken, dus die betwijfel ik nogal...
     
  4. Dan heb je nog de bougiekabels.....:mrgreen:
     
  5. of luchtfilter
     
  6. bougiekabels?

    De garage deed het onderhoud dus...
    en luchtfilter is van K&N en 4000km geleden gekuist...

    juist daarom dat ik echt niet weet wat het kan zijn.
     
  7. Bougiekabels zou kunnen. Bij gebruik van K&N filter kan door de vettigheid van het filter de mafsensor versmeerd raken en dus slecht reageren. Waardoor de auto gaat inhouden.
     
  8. Beste, marco...
    Kan ik dit op 1 of andere manier zien aan de bougiekabels of elders dat dit het geval is?

    Mvg
    Kjell Yaman
     
  9. en om juist die reden plaats ik geen K&N filter;)
     
  10. @Mike bin there done that. ;) Back to basic again.:mrgreen:
     
  11. Ok marco thx voor de link, ik zal mijn kabels es nachecke en vervangen komende week...
     
  12. ik had het ook dacht eerst ook dat het de bobine was maar bleek achterstallig onderhoud te zijn, moet ford nog al vrij gevoellig voor zijn....
     
  13. Hoi alexander, 2 weken geleden een groot onderhoud gebeurd, dus dat zal het vast niet zijn. mag ik toch hopen :p
     
  14. Sorry, maar dat zegt totaal geen bal....dat is een momentopname, en als
    hij niet op de km-stand zit voor bv bougies en filters, dan doen ze dat
    gewoon niet, en kijken niet verder dan hun neus lang is.
    Uiteraard zullen er garages zijn die dit dus wel goed doen..maar die zijn schaars
    dat hebben we gezien met mijn "altijd dealer onderhouden" ex-lease auto,
    rotte bougies, filter's vervuild, remmen nooit gesmeerd, gasklephuis zwaar vervuild..
    en nog wat rottigheid die met wat aandacht zo opgelost was.

    Maar wil je je kabels controleren, dan zou je het zo kunnen testen:
    pak een plantenspuit met gewoon water, start de auto en spuit op je kabels
    en dan ook echt alleen op de kabels, gaat hij beroerder lopen, dan zijn ze
    zekerweten rot...;)

    Overigens kan het geen kwaad om minstens 2x per jaar een reinigingsmiddel
    aan je brandstof toe te voegen, blijven je kleppen en injectoren redelijk schoon...
     
  15. Injectorcleaner bedoel je, in een paars flesje? Doe ik ongeveer 2 x per jaar bij een volle tank benzine in. Werkt super en je merkt echt wel verschil
     
  16. Wynn's, Bardahl, Forté...geef het beest een naampje, werkt gewoon goed
    als preventie middel, instussen is er van Weynn's ook een zwarte 500ml fles
    die is echt bedoeld als grofe reinigingsmiddel.....:thumbs:
    werkt nagenoeg hetzelfde als Forté
     
  17. Ok alvast bedankt voor de uitleg, de auto kreeg het nodige van de garage bij 100.000 km, meer weet ik ook niet, ik probeer er steeds bij te zijn maar dit keer moest ik nog gaan werken in de nacht dus kon ik er niet bij zijn.

    Wat raar van injectorcleaner gebruik nog niks gehoord :p voel me echt newbie :p
     

Deel Deze Pagina