Beste forumleden. Ons pap is opzoek naar een nieuwe wagen nou had ik het oog leten vallen op de focus hatchbacks met de 1.6 tdci motoren vanaf 2012 (die nieuwe dus). (Weet iemand toevallig waarom je met de station maar 300kg mag trekken en met de hatch 1200kg?) Hebben deze motoren veel problemen ? Hij moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn. Verder zou ik graag weten hoe het is om aan de auto te werken doe zelf namelijk al het onderhoud. Groeten Bryan Vullers
Minder trekkracht ligt niet aan de uitvoering, maar aan de motor. De econetic achtige krijgen minder koeling bijvoorbeeld. Verder kan je hier alles vinden en je conclusie trekken http://www.focusclub.nl/forum//showthread.php?t=23215
Als ik op de rdw kijk voor de station met 1.6 TDCI staat er bij dat er max 300kg mee getrokken mag worden. En als ik op de rdw kijk voor de hatch met 1.6 TDCI dan mag dr 1200Kg mee getrokken worden dit vond ik nogal raar. Ik zie in dat zwakke punten topic zo 123 niets staan daarover
Is een trekhaak belangrijk? Indien ja, dan de econetic mijden. Ik heb sinds een maand een wagon econetic en heb juist geen behoefte aan een trekhaak. De auto bevalt prima. Verder zou ik qua uitvoering kijken voor een Titanium.
Oke dus dan moet ik een kijken of dat ik een focus wagon met 115 pk kan vinden. Maar verder geen bekende grote problemen met de 1.6 tdci zoals in dat zwakke punten topic staat?
Ohja en is de 1.6 tdci een interference of een non-interference motor? dit zou ik graag willen weten mocht de distrubutieriem aan vervanging toe zijn. Bedankt voor alle hulp!
Waarom? Gewoon volgens de specificaties de distributie riem vevangen! Is altijd goedkoper dan laten klappen.
En zijn er mensen die dit al zelf hebben gedaan op de 1.6 tdci? Is het heel moeilijk als je de ervaring hebt?
Nee is niet moeilijk, maar als jij het al dan niet zelf vervangen van de riem af laat hangen of er schade ontstaat na een fout van jezelf, heb je blijkbaar niet echt een hoge pet op van je eigen sleutel kunsten.
Tis altijd wel een voordeel om te weten. En t ging me meer om de ruimte om te werken bij sommige autos heb je bijna geen ruimte en dan is het een irritante klus