1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Flexifuel verschil

Discussie in 'Performance' gestart door Wichelroede, 12 mrt 2023.

  1. Bij gebrek aan officiële bronnen van Ford (van destijds) de volgende vragen:

    In hoeverre verschillen de motor en het brandstofsysteem van een Flexifuel wagen (precies) van een niet-Flexifuel wagen?

    En wordt er andere software gebruikt?

    Weet de wagen welke mate van Bio-Ethanol de door mij getankte brandstof bevat?
    Zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat mijn auto (nog) beter gaat lopen op “niet-Flexifuel software”, daar ik nooit E85 brandstof tank?

    Daar het gebruik van E10 brandstof t.o.v. E5 over het algemeen wordt afgeraden, lijkt me dit niet van toepassing voor een Flexifuel wagen.
    Klopt dat?

    Alvast bedánkt!
     
  2. Een Flexifuel blok, heeft hardere klepzittingen, waardoor deze juist geschikt is voor bio-ethanol, E5 of E10, Dat maakt niet uit. Flexifuel is niet software gerelateerd is puur de "hardware"

    Ik heb een Mondeo MK4 2.0 Flexifuel gehad. Omdat in die tijd Bio-ethanol nog weinig leverbaar was, waren die blokken goedkoper als de reguliere versie.
     
  3. Een flexifuel (FFV) 1.8 heeft idd andere software voor de PCM, deze is niet uitwisselbaar met de niet-FFV software
    Mijn normale 1.8 loopt duidelijk beter en zuiniger op 98 E5 (= meestal E0)
    Daar de compressieverhouding van de FFV motor even hoog is (11:1) denk ik dat ook jouw motor beter loopt op 98 ; de ethanol kan hij natuurlijk goed hebben ;)
     

Deel Deze Pagina