1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fiesta 2004 motor valt zomaar uit

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Striker NL, 11 jun 2017.

  1. Beste forummers,

    Het is dan geen Focus, maar wel een :ford:

    Ik heb al 4 jaar een Ford Fiesta 1.4 16v uit 2004. Sinds januari 2016 heb ik daarnaast een :focus2: maar dat terzijde.

    Sinds een aantal maanden hebben we ineens problemen met de Fiesta. De problemen waren er van de ene op de andere dag ineens. Bij het starten van de motor gaat alles goed maar wanneer we wegrijden en vervolgens moeten afremmen voor wat dan ook, slaat de motor af. Dit blijft hij doen totdat de motor goed warm is.

    De auto is naar de garage gebracht en daar gaf de auto aan dat het gasklephuis verontreinigd was. Dit is toen schoongemaakt. Geen resultaat. Vervolgens is de elektronische printplaat op het gasklephuis vervangen en ook het koelwater temperatuursensor.
    Wederom geen resultaat. De auto gaf echter geen foutcodes meer en als hij warm is merk je niets aan de auto .

    De garage raadde mij aan om met de auto naar de Ford dealer te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Na het uitlezen bij koude motor was er bij hen ook geen foutcode te zien. Zij hebben (met de kennis van de reparaties bij de andere garage) wat tests uitgevoerd met de auto. Ze gingen remmen reiniger langs het inlaatspruitstuk gespoten en direct gingen de alarmbellen rinkelen in de Fiesta. Volgens Ford waren de rubberen pakkingen kapot en moesten zij vervangen worden. Dit is vervolgens (niet door Ford) vervangen.

    Het euvel bestaat nog steeds helaas en het lijkt zelfs erger te worden (slaat soms ook af bij een koude motor).

    Wij weten niet wat we nog moeten doen en het heeft allemaal al een hoop geld gekost. De auto wilden we in februari al verkopen omdat hij overbodig is maar dat gaat zo niet.

    Heeft iemand een idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?!

    BVD:thumbs:
     
  2. hebben ze wel alle pakkingen vv die Ford adviseerde?

    waarom niet bij de Ford laten maken die de diagnose heeft gesteld?
     
  3. #3 Henry Ford Jr., 11 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2017
    Lijkt me:

    Stationaire Regelklep / Nullastklep?
    (even er af halen kijken of die vuil is of schoonmaken met remmenreiniger, zitten vaak naar verloop van tijd vast of gaan zwaar)!

    Carterventilatie Slangen lek / vergaan?
    (sist hij bij stationair draaien en meer bij gas geven???)

    Volgens mij is dat als ik het goed heb toch dezelfde motor die in de Focus 2 zit van Yamaha!

    Ik noem maar even wat!

    Ik zoek altijd eerst naar het simpelste en goedkoopste, want anders gaat het in de papieren van Mario Draghi lopen!!! :-(!!!

    Groet!
     
  4. Dit type motor heeft geen stationair regelklep. Die kan je dus al uitsluiten.
     
  5. klinkt als een defect gaskleppositie sensor
     
  6. Die hebben ze al vervangen
     
  7. Ik denk persoonlijk dat het gasklephuis compleet vervangen moet worden. Heb je wel eens de melding EAC fail gezien? Welke omgeving woon je?
     
  8. Er zijn idd series geweest met rotte gasklep
     
  9. Bedankt allemaal voor de reacties!
    Gerard de pakkingen zijn vervangen door mijn schoonvader, automonteur, ivm kosten (30 tegen 455 bij ford)
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION] zowel ford als de andere garage gaven aan dat het onwaarschijnlijk was dat het gasklephuis zelf kapot was en dat ze erg duur zijn om te vervangen.. de meldingen heb ik zelf niet gezien. Ford kreeg alleen foutmeldingen te zien toen zij de remmenreiniger langs de pakkingen spoten.
    Ik woon zelf in Gouda
     
  10. duidelijk :thumbup:
     
  11. Carter ventilatie dicht/heel
     
  12. Nou voor wie het interesseert:
    Het probleem is groter dan we dachten. Nadat hij wederom naar de Ford garage is gebracht en ze daar nog steeds aangaven dat de pakkingen niet goed waren heeft mijn schoonvader een geheel inlaatspruitstuk, injectoren en gasklephuis en alles wat erbij hoort van een sloop Fiesta afgehaald en gemonteerd. Nog steeds hetzelfde probleem.... We are out of options....

    Iemand nog een leuk idee om te proberen?
     
  13. Is er tijdens de de en montage ook gekeken of er toevallig ergens scheurtjes zitten in de vlakken of dat er delen krom zijn waardoor het geheel niet goed afdicht ?
     
  14. In het verleden hadden wij een fiesta st uit 2005 die ook spontaan soms uitviel. Eerst werd ook gedacht aan het gasklephuis maar uiteindelijk bleek het relais van de brandstofpomp geen goed contact te maken. Nieuw relais gekocht, contactpunten ingesmeerd, erin gezet en probleem verholpen.
     

Deel Deze Pagina