De zwarte vierkante stekker zit bij deze afbeelding links bovenaan. In totaal zitten er 7 stekkers op de GEM module. 5 aan de bovenzijde en 2 aan de onderzijde.
Het relais dat in deze kast geplaatst is is als ik het goed heb voor de brandstofpomp maar dit weet ik niet 100% zeker. De andere (lege) relais positie is voor de originele (scandinavische) dagrijverlichting. Bij auto's zonder automatische verlichting zorgt dit ervoor dat de verlichting altijd brand wanneer het contact aan staat. Bij auto's met automatische verlichting zorgt dit ervoor dat de koplampen op 80% branden wanneer de lichtschakelaar overdag op AUTO staat. Waneer het dan donker wordt schakeld de overige verlichting in.
Zwarte zit erin, maar kan maar op 1 manier dus? Kan iemand zeggen hoeveel draden links er moeten zitten op stekker en hoeveel rechts? Bedankt!
Kan maar op 1 manier erin, hoeveel draden weet ik niet, ligt aan de optie's die er op zitten. Sluitingslip naar achteren.
De draden moeten nu gewoon goed zitten. Het heeft met de oude GEM module immers ook gewoon gewerkt. Ik begin steeds meer te vermoeden dat er een defect in de GEM module zit.
misschien wat laat. Maar als ik bij mijn wagen sleutels in leer geeft die een geluidsignaal na 4x contact van 0 naar 1. en als ik dat op een willekeurig toets duw heb ik wel geen signaal te bevestiging, enkel dat dan het slot vast of los gaat naar gelang welke knop je indrukte.
Werkt hier niet, stekker zit ook gewoon goed. Ja, heeft altijd goed gewerkt, dus toch fout in GEM dus
Zal voor ten vroegste morgen zijn, indien het nog niet werkt, is het dan toch ontvanger op hemel Hoe is het toch mogelijk dat het niet werkt...
Tja het is een 2de hands onderdeel die uit een auto komt die total loss is dus misschien heeft de ontvanger een opdonder gehad en daardoor de GEM beschadigd of de GEM zelf.
Het is elektronica dus het hoeft ook niets aan te zien zijn. Ik zou die zeker niet openschroeven, mss dat ze die nu nog terugnemen.