1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ESP knop bijplaatsen

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door jking140, 11 nov 2012.

  1. >>> KLIK <<<

    Gevonden op fordownersclub.com, dit wou ik ooit doen op de mijne maar heb ik nooit iets over gevonden...

    [YOUTUBE]PyVHLf75yWc[/YOUTUBE]
     
  2. dat is interessant :thumbup:
     
  3. Kheb de mijne gewoon aangesloten en ingeklikt, EPS werkt niet maar is een blankingplug minder.
    En brand ook nog mooi als verlichting aan staat :D
     
  4. Ik kon hem alleen met de knop aan/uit zetten.
    Heb hem nu ook aangevinkt in het menu.
    Dus als de auto op contact staan, kan ik hem in het menu ook uit/aanzetten.
     
  5. ik begrijp dat de verlichting wel gaat branden, maar de knop zelf niet werkt?
     
  6. #6 JW, 15 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2013
    De knop werkt inderdaad niet. Bij de Focus 2 fase 2 (op de ST en RS na) wordt het ESP systeem uitgeschakeld d.m.v. een menu in de tellerunit. De bedrading tussen de knop en de IVD (ABS ESP TCS) pomp ontbreekt dan ook (gedeeltelijk).

    Het is werkend te krijgen maar dan moet je wel draden trekken tussen de schakelaar en de IVD pomp.


    Overigens weet ik niet of ESP standaard aanwezig is op de Focus 2 fase 2 of dat het een optie was. Dit kan per land nog weleens verschillen. Bij de Focus 2 fase 1 was het in ieder geval (op de ST en bepaalde uitvoeringen/optiepakketten na) een optie. Als de auto niet voorzien is van ESP heeft het geen zin om de schakelaar te plaatsen omdat deze toc nooit zal werken.
     
  7. Bij mij zit de ESP functie standaard in mijn :focus2: . Dit kan ik uit of aan zetten via het menu tussen mijn tellers.
     
  8. Is sowieso standaard op de Titanium. Geen idee of de andere versies ook ESP in het menu hebben. Toch vind ik het jammer dat je niet makkelijk een ESP knop kunt inbouwen (zoals de airbag knop)
     
  9. Bij de Focus 2 Fase 2 misschien, fase 1 Titanium in elk geval niet (de onze heeft het niet nml)
     
  10. Nee, bedoel ook de fase 2 ja;)
     
  11. #11 JW, 16 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2013
    Hierbij een schema van de ESP knop. Zoals te zien is op dit schema zijn er maar 2 draden die vanaf de schakelaar naar de IVD pomp lopen. HIER is het schema op groter formaat te downloaden.

    [​IMG]


    * Pin 5 van de ESP schakelaar → Pin 5 van connector C111 → Pin 8 van de IVD pomp.
    * Pin 6 van de ESP schakelaar → Pin 10 van connector C111 → Pin 38 van de IVD pomp.

    De overige draden zijn in de meeste gevallen wel gewoon aanwezig. Als dit niet het geval is moeten deze ook getrokken worden.
     
  12. Daarom had ik dus beter een andere richting op school gdn ofzo -.-
    Weet bij god niet wat die mooie tekening hierboven betekend :frusty:
     
  13. Ik snap er ook geen drol van:schater: Ik zou wel willen dat ik het snap, maar dan kan ik beter een andere studie gaan ben ik bang...
     
  14. Dat wordt te ingewikkeld

    Zat ook Engels forum te lezen maar diegene heeft ook zitten solderen etc daar gaan we ons niet aan wagen.... De verlichting voor deze knop zit er wel al standaard? Zodat je een niet werkende knop kan plaatsen die wel verlicht is ?
     
  15. Bij sommige fase 2 modellen is de connector de connector aanwezig maar ik ben ook al auto's tegengekomen waar de connector ontbrak. Dit heeft te maken met de interieurkabelboom die is toegepast. Er zijn bijvoorbeeld auto's waarbij dezelfde interieurkabelboom is toegepast als ook in de ST aanwezig is. In dat geval is de connector aanwezig en ontbreken alleen de 2 draden tussen connector C111 en de IVD pomp.


    Als je de complete draden met pinnen uit een sloopauto haald en deze in de betreffende connectors in je eigen auto klikt hoeft er helemaal niets gesoldeerd te worden. Je moet alleen wel de nodige onderdelen verwijderen om overal goed bij te komen.
     
  16. Kan de tekening wel lezen. Maar of de tekening is te klein of mijn ogen zijn te slecht.
    Krijg helaas plaatje niet groter.
    Zou best ESP willen hebben maar gaat hem volgens mij niet worden op een FF 2-1
     
  17. #17 JW, 17 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2013
    HIER is het schema in groter formaat te downloaden.


    Als je nu alleen ABS hebt en geen ESP is er heel wat meer voor nodig als alleen de schakelaar.

    HIER kan je vinden wat er allemaal komt kijken bij de ombouw van ABS naar IVD (ABS, ESP en TCS).
     
  18. Wat voor kleur moet die connector hebben trouwens? Ik ga deze week toch nog ff naar de sloop, dan ga ik daar ook direct voor kijken.
     
  19. #19 jeroenvv, 24 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2013
    Ik zat net even in een focus van collega te kijken (1.8) maar deze heeft 2 stekkers? Eigenlijk 3 want de 3de zit al in het blindplaatje de andere 2 weggetaped

    [​IMG]

    links bovenin lijkt mij de airbag lampje.... de middelste zat in de blindplaat maar de rechter??
     
  20. Ik gok op stoelverwarming.
     

Deel Deze Pagina