2.0i 16V 145pk Ervaringen met diverse tuners

Discussion in 'Performance' started by Hocus(P)Focus, Feb 3, 2010.

  1. Ik wil straks als de gladheid voorbij is graag enkele paarden toevoegen aan de 146 die er nu onder de motorkap van mijn Focus 2.0-16V huizen. Ik heb bij een aantal tuners een offerte opgevraagd, van de volgende heb ik inmiddels antwoord gehad:
    - ziptuning: 159pk / 206Nm voor 499 euries
    - datatechnic: digitale chip op maat +20pk / +50Nm wordt dus 166pk /
    235Nm voor 399 euries

    Zijn er mensen die ervaring met bovenstaande tuners hebben? Of uberhaupt ervaring hebben met het tunen van een focus met benzinemotor zonder turbo?
     
  2. #2 antig01, Feb 4, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 4, 2010
    Ik wil je niet de moed in de schoenen praten, maar bovenstaande waardes zijn echt niet haalbaar. Zeker die van Datatechnic niet!
    Naar mijn bescheiden mening is het chippen van een atmosferische motor weggegooid geld.
    Vraag of ze hun prognose willen garanderen op de testbank, dan zullen ze wel terugkrabbelen
     
  3. klopt helemaal

    verwacht eerder waarden van 5 tot max 8 pk, afhankelijk hoe goed je motor af fabriek al presteerd.
    wat soms wel zo is, is dat de motor na het chippen wat 'soepeler' aanvoelt
     
  4. Ik zou toch op zoek gaan naar een goede tuner met goede referenties (en daarvoor zul je internet en diverse forums af moeten zoeken).
     
  5. Ik zit er ook aan te denken om te chippen,maar geloof idd ook niet in de specs die ze op i-net opgeven,hoop iemand te vinden die het al gedaan heeft,om zijn bevindingen te horen.
     
  6. Als ik de reacties op dit forum en elders hoor kan ik mijn geld beter ergens anders aan uit geven :mrgreen:
     
  7. Als je een atmosferische motor wil tunen dan moet je vooral mechanisch denken. Dus andere nokkenassen, lichter vliegwiel etc.
     
  8. Ligt eraan wat je wilt en wat je budget is. Als je redelijk goedkoop veel vermogenwinst wilt is een benzinemotor geen optie.
     
  9. jawel hoor...alleen moet ie dan wel een turbo hebben. :badgrin:

    Effe serieus, de beloofde vermogenswinsten zijn niet haalbaar. Kan je simpel oplossen. Vraag van te voren een vermogensuitdraai en achteraf, en spreek af dat als de waardes niet gehaald worden dat er niets betaald word.
     
  10. Ik weet dat chippen van een benzine niet heel veel effect heeft... een kennis van mij chipt auto's. Wellicht dat hier een "collectieve" korting geregeld kan worden. Laat maar even weten of ik wat moet regelen.
     
  11. Wil je de motor krachtiger maken, begin dan niet achteraan zoals je met chippen dan zou doen. Chippen moet je echt als laatst doen, want alle andere wijzigingen aan de motor kun je daarin dan meenemen. Eerst zorgen voor een goede inlaat (luchtfilter) en een goede uitlaat met eventueel een katvervanger.
    Dan kun je nog nokkenassen en verstelbare nokkenasriemwielen monteren i.c.m een externe brandstofdrukregelaar. Basisonsteking verstellen en euro98 tanken als je niet voor de nokkenassen gaat.
    Daarna pas gaan chippen ,want dan heb je het beste resultaat.
    Wil je echt dikke vermogenswinst, kijk dan of je zelf een turbo setup bij elkaar kunt krijgen door internet af te struinen voor turbo-onderdelen het beste voor jou motor zijn.
    Denk er wel aan dat je dan ook veel geld kwijt bent en dat je moet weten wat je doet, dus enige kennis van zaken is wel vereist.
     
  12. ik zou gaan voor ziptunning heb het zelf ook op mijn ST niet goedkoop maar wel goed en met garantie en reparatie op locatie.272 BHP en 400 NM Torque.
     
  13. HAllo even een klein vaagje je zegt dat je een 2.0 16v met 145 pk heb is deze nog standaard lijk me niet namelijk. Heb zelf ook een 2.0 16v met 136 pk sport uitvoering.
    Waar haal jij de 9pk extra vandaan.???
    Sorry voor het invallen maar ben benieuwt gr Alex
     
  14. #14 Alwin_74, Feb 16, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 16, 2010
    Jij hebt een 'oude' 2 liter Focus I.

    Hij heeft een 'nieuwe(re)' 2 liter Focus II (model vanna 2004. Die hebben een paar PK's meer.... en ook wat kilootjes meer overigens;)

    Vraagje aan jou: Hoe kom jij aan 136 PK's? Bij mijn weten (en meten) heeft de 2 liter Centennial standaard 130 PK's. Ik had 'm laten chiptunen naar 140 PK en 200Nm.
     
  15. Ik heb de focus gekocht van een vertegenwoordiger van de de ford in venlo.
    Deze heeft mij vertelt dat de auto 136pk heeft.
    Wat hij er aan heeft gedaan geen idee.
    Wat voor motoren zitten er in de modellen 2 dan?
    Blacktop of niet?
    gr
     
  16. In de 2liter Fofo 1 fase 1 en 2, zitten Zetec motoren. In de Fofo 2 zitten Duratec motoren. Tussen die motoren zitten relatief kleine verschillen.

    Citaat Wikipedia:
    Beginning in 2004, Ford dropped the old 4-cylinder Zetec engines in favor of Mazda's MZR design. Thus, 2005 and present Duratec 4-cylinder engines are Mazdas[citation needed]. This includes the 2.0 L Duratec 20 the 2.3 L Duratec 23 and the all new 2.5 L Duratec 25.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

    Beide motoren zijn wel te tunen. Bij een turbo-versie gaat dat relatief makkelijk. Wanneer je geen turbo hebt is de vermogenswinst slechts een PK of 10.

    Tenzij je de nodige hardware wijzigt. Kijk bijvoorbeeld naar de ST170. Deze heeft in basis dezelfde motor als die van jou. Alleen heeft die andere nokkenassen, cylinderkop, uitlaat(spruitstuk), lucht inlaat traject.......

    Al die wijzigingen leveren 40pk meer op tov een standaard 2ltr.
     

Share This Page