Wie heeft er ervaringen betreffende gebruik van een garagekrik om een set zomer/winter wielen uit te wisselen? Is er een krik punt beschikbaar waarbij je in 1 keer de 2 wielen aan 1 kant kunt vervangen? Heb ik nog een hulpstuk nodig als je een garagekrik wil gebruiken? Bij mijn MINI heb je voor het mooie een adapter nodig voor een garagekrik. https://www.veo-store.nl/Modificaties-Reparaties/BMW-krik-adapter-rubber-BMW-E-serie-F-serie-X-serie Ik ben trouwens in het bezit van een sterke 4 tons garagekrik.
Ik gebruik zelf momenteel een soort rubber hockeypuck waar een sleuf in zit om de auto per krikpunt op te krikken. Zelf doe ik de auto per krikpunt opkrikken. Heb eerlijk gezegd wel eens zitten kijken op een set jacking rails van het merk Steeda. Hierbij wordt er een speciaal ontworpen opkrikhulp geplaatst tussen de voorste en achterste krikpunten. Na plaatsing kan je aan de gehele zijkant op elke gewenste plek een krik onder de auto schuiven en de hele zijde in 1x opkrikken
Zoiets dus, met een gleuf? https://www.amazon.nl/NETUME-Univer...sprefix=krik+adapter+ford+focus,aps,66&sr=8-3 Type gerelateerd aan Focus 4 kan ik die dus niet vinden.
dat heeft die van mij ook wel maar bij m’n MINI waren de krikpunten een soort vierkante gaten waar je eerst een adapter in moest steken. https://www.veo-store.nl/Modificaties-Reparaties/BMW-krik-adapter-rubber-BMW-E-serie-F-serie-X-serie
Makkelijkste vind ik. De auto op oprijd planken rijden. Dan met de krik in t midden van af de voorkant in zn geheel opkrikken onder t subframe. En achter kan zonder oprijd plakken. Met een blok hout in t midden waar de draagarmen samen komen in de subframe. En in zn geheel op krikken
Hier een 3,5 tons krik van Datona, jaar of 12 geleden gekocht en nog altijd een hoop lol van. Lage auto's kunnen er wat moeilijker op maar hij gaat hoger dan de meeste andere garagekrikken. Ook hierop zit een rubber "pad" op het deel wat onder de auto komt.
Met een goeie krik die 2.5ton aan kan. Kan je elke auto met 1zijde van de grond tillen, idd bij de voorste krikpunt. Krik moet wel 50cm omhoog kunnen, die kleine autokrik voor onderweg of de 25euro krik bij action die gaan maar 30cm hoog en dus te laag. zoals r.zwiers aangeeft kan ook. echter niet meer bij de mk4 1.0ecoboost ivm die een andere veersysteem achter heeft. Het is wel raadzaam als je meer doet dan ff wiel wisselen je goeie bok onder zet ivm je niet mag vanuit gaan dat de krik niet zal zakken
Met de standaard autokrik gaan bij mij ook beide wielen van de grond alleen gebruik ik liever de garagekrik omdat die beter bij de hand is.
Pak de kuga gewoon even per wiel bij het wisselen achter onder de veer schotel vlak bij het wiel voor op het krik punt onder de dorpel. garage krik heeft een rubberen kap over de kop vlak dus zonder inkeping. Per wiel hoef je ook niet zo lang te pompen om het wiel vrij te krijgen.
Je hebt tegenwoordig ook van de mobiele bruggen die je onder auto schuift en dan kun je de hele auto opkrikken. Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €191,44 | Auto Lifter Lage Mobiele/Draagbare Schaarlift Auto Reparatie Hefplatform Snelle Reparatie Winkel Thuis https://a.aliexpress.com/_EunbW5n durf alleen niet te zeggen of dat betrouwbaar is
Zelf gebruik ik al jaren een garage krik en als ik wel winter en zomerbanden wissel gewoon per wiel en op straat. Nu liggen er all seasons onder en aangezien ik weinig rij en niet naar sneeuwgebied ga hou ik dat denk ik maar zo.
Deze komt mij erg bekent voor, waarschijnlijk omdat ik de zelfde in de schuur heb staan ik pak gewoon de krikpunten en ga de wagen rond(focus) bij mijn dochter haar swift 2 punten voor en op 1 punt in het midden achter. Trouwens als ik denk dat het nodig is ook een steun er onder of het wiel.
Hier altijd met een krik (verlaagd), maar ondanks dat, past die sinds de verlaging niet meer onder de focus. Ik rij nu op een paar vlakke tegels. Dan gaat ie er prima onder. Rubber pad heeft een inkeping, zodat ie op de krikpunten past. Op ander krikpunt aan dezelfde zijde zet ik vaak een assteun voor de zekerheid.