1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Engine malfunction, nieuw dash laten plaatsen, nog altijd het zelfde probleem

Discussie in 'Electronica' gestart door Redmac, 7 okt 2017.

  1. Hallo allemaal,

    Helemaal nieuw op dit forum en kom eigenlijk direct om jullie hulp vragen. Ik heb een Focus hatchback diesel uit 2009. Een paar weken terug heb ik de auto probleemloos op de parking gezet. De volgende morgen had ik de storing "Engine malfunction".

    Pechdienst laten komen en die wisten ook niet wat er mee te doen. Soms wilde 'm aan gaan, soms deed 'm niets en soms de Engine malfunction.

    Afvoeren naar een Ford dealer dus. Die hebben 'm onderzocht en kwamen na dagen zoeken met de uitslag dat er een storing in mijn dashboard zou zitten.

    De reparatie koste 990 euro. Daar schrok ik wel van. Maar hij heeft pas een ton gelopen. Toch maar laten doen dus.

    Bij ophalen stapte ik in, reed 5m achteruit 20m vooruit en plof. Uit was 'm weer. 2x geprobeerd en toen terug naar binnen gegaan.

    Daar vertelde ze me dat ze dat probleem dus ook al een week hadden. Steeds als ze dachten dat ze het probleem gevonden hadden, was het later weer terug.

    Ze zijn verder gaan zoeken en nog een week later kreeg ik te horen dat het toch écht wel het dashbord was. Maar hij moest nog gesynchroniseerd worden met de hoofd computer.

    Tsja, mij kan je alles wijsmaken dus ok. Nu zijn we ongeveer een week verder en staat 'ie %$#! weer stil. Soms wil 'm aan gaan, soms doet 'ie niets en soms de Engine malfunction.

    Ik durf 'm echt niet nog eens terug te brengen. Maar wat kan dit nou zijn? Ik durf er ook echt de weg niet meer mee op.

    Erg het idee dat er niets mis was met m'n oude dash. (die ik verigens met moeite mee terug kreeg omdat Ford die zou willen terughebben). Ik weet het, ik ben erg achterdochtig bij dit soort dingen, maar hé, het kost ook genoeg hè. ;-)

    Hoe dan ook, ieder advies, idee of anders is welkom.

    Thx.

    Redmac
     
  2. Je bedoelt denk ik je tellerklok? Die is voor heel wat minder te repareren.
    Hebben ze wel de oude km stand erin gezet? Anders krijg je dat gezeur ook nog.

    Heb je een startknop of gewoon starten met de sleutel?
    En hebben ze ook aan de passagierskant gekeken of alle stekkers nog goed zitten? Als je beetje een lompe bijrijder hebt gehad, kan het maar zo zijn dat ie met zijn voeten tegen de stekkers heeft aangeschopt.

    En is de auto uitgelezen, zoja welke codes kwamen eruit?
     
  3. Terugbrengen en vragen of ze de oude weer terugplaatsen. En de nieuwe weer inleveren zodat je het geld weer terugkrijgt.
    Trial en error op kosten van de klant komt helaas veel voor.
     
  4. #4 Redmac, 9 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2017
    Hey Marco,

    Inderdaad de tellers. Inmiddels, bij het 'desperate' zoeken op internet heb ik ook door dat ik ietwat veel moet betalen voor dat klussie ;-)
    Overigens een model met sleutel

    Ja, de nieuwe km stand is er ingezet. Ik kreeg te horen dat ze 'm dan ook niet meer kunnen terug sturen.

    Hij is inderdaad uitgelezen maar ik weet niet welke codes daar uit zijn gekomen.
    Als ik zelf de teller-test doe dan krijg ik DTC #01-D900 en DTC #02-E510

    Mocht je dat iets zeggen dan hoor ik het graag. Ondertussen ga ik eens kijken hoe lomp mijn passagiers zijn geweest ;-)

    dank je zover
     
  5. [MENTION=13919]thecure[/MENTION], dank je voor je reactie. Ze zeggen dus dat ze de nieuwe niet meer kunnen terugsturen omdat de tellerstand al ingevuld is. Maar ik kan er natuurlijk nog even moeilijk over doen. Zeker als het probleem niet de tellers zou zitten.
     
  6. Zeg maar dat ze ook de oude terug mogen sturen als de rekening maar teruggestort wordt. Helaas lijkt het een steeds meer voorkomende manier van storing oplossen, onderdelen vervangen een rekening geven en daarnaa maar weer iets anders proberen
     
  7. Dat was vroeger ook al hoor, men heeft bij een auto van mij wel 7 verschillende reparaties uitgevoerd om 1 storing op te lossen. Uiteindelijk de auto met storing ingeruild bij een ander merk. Heeft klauwen met geld gekost, denk niet dat ik daar nog een keer in trap. Goede afspraken maken vooraf, niet opgelost....haal het er maar weer uit.
     
  8. Focus lijkt het weer te doen

    Ok. Voor wie er om wil lachen,

    Ik ben even naar de rechtsbijstand geweest om te vragen wat ik het beste kon doen. Die vertelde me dat ik toch echt het beste de auto naar de zelfde garage kon laten takelen.

    Ze hebben ook met de garage gebeld om te zeggen dat het aan de garage is om de juiste storing te vinden en ze anders een specialist laten komen.

    Dus ik bel de wegenwacht. Die komt en vraagt wat het probleem is. Ik vertel het verhaal en hij zegt dat het nooit de tellers kunnen zijn. Wacht, zegt 'ie. ik zal 'm nog eens uitlezen, je weet maar nooit.

    Wederom komt er een hele waslijst codes uit. Hij vertelt mij dat het dan juist niet de tellers zijn. Immers ontvangen die van nagenoeg iedere censor een melding. En dat íe dat ontvangt is alleen maar goed.

    Het moet volgens hem iets zijn dat op alles stoort.

    En ineens zien we zijn ogen twinkelen. "ik weet het, roept 'ie". Het zou de massa moeten zijn. Motorkap open en hij wijst naar de massa-schroef. "Kijk, daar zit oxidatie" Hij draait de schroef los, maakt 'm terug proper en draait 'm extra vast. "Start maar..."

    En verdomd. :schater: De Focus doet 't. Nu alweer een hele dag van hot naar her zonder problemen.

    Mijn gevoel zegt dat ik een pittige discussie tegemoet ga.
     
  9. Mooi dat het lijkt opgelost te zijn, echter het is nogal een stelling die de man van de Wegenwacht inneemt door te stellen dat het nooit aan de teller kan liggen.

    Juist bij de Focus II is dit nog weleens een issue.

    Om te testen of het daadwerkelijk aan de massa heeft gelegen, zou de oude teller teruggeplaatst moeten worden en dus de sleutels ook weer geprogrammeerd moeten worden..
     
  10. Nu lees ik hier op het forum wel vaak dat een massaprobleem de oorzaak blijkt te zijn van diverse storingen dus het zou zo maar kunnen
     
  11. Hou ons op de hoogte....ik ben wel erg nieuwsgierig hoe dit af gaat lopen...hoop ik jou voordeel..
     
  12. Inderdaad! Soldeerverbindingen die stuk gaan
     
  13. En? Hoe ging de discussie?
     
  14. Vrees dat we daar niet meer achter gaan komen......

    Maar goed, ik ga ook mijn massapunt eens bekijken, misschien verdwijnen mijn storingen ook wel op die manier :mrgreen::mrgreen:
     

Deel Deze Pagina