En toen was het krak!!!! - update p.4/ opgelost - einde verhaaltje

Discussion in 'Exterieur' started by blackbird_mike, Feb 10, 2012.

  1. #1 blackbird_mike, Feb 10, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 11, 2012
    Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden deze week de achterbumper aan gort gereden, zie foto:

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Ben al bezig met het zoeken naar een andere bumper en heb eigenlijk twee vraagjes:
    - Is het voor de vervanging alleen een kwestie van bevestigingspunten losdraaien of moet er meer gebeuren dan dat.
    -@GJ Bij een nieuwe bumper, wat zijn globaal de kosten voor spuitwerk?

    Alvast dank voor de antwoorden.
     
  2. Ai dat doet pijn, geen verzekeringswerk?
    Succes met de afhandeling, de vragen die je stelt kan ik je niet mee helpen, wel met morele ondersteunig..
     
  3. Demonteren v.d. achterbumper.

    Ga als volgt te werk:
    * open de achterklep en schroef de zwarte kunstoffen schroefjes eruit die je aan de bovenkant van de bumper ziet zitten. (als je géén druk zet op je schroefendraaier dan draai je ze er zo uit)
    * daarnaast zitten er nog schroefen achter je wielkastbekleding aan de buitenkant van de auto. Verwijder die dus ook.
    Als je even goed kijkt zie je daar volgens mij 2 (?) schroefen zitten.
    * De laatste bevestigingspunten zitten achter de opbergluikjes in je kofferbak. In de linker ruimte zie je hem volgens mij wel zitten. Maar aan de rechterzijde moet je eerst die plastic plaat verwijderen (EHBO-Doos houder) Daarachter zit een moertje.

    Nu kun je je bumper er als het goed is van afhalen door m horizontaal naar achter te trekken. Doe dit wel even met 2 man, dat gaat veel makkelijker en je verkleint de kans op beschadigingen.
     
  4. PB gestuurd.
     
  5. PB Terug

     
  6. Dank voor de uitleg. Ga d'r volgende week mee verder.

     
  7. Gert jan,

    PB gestuurd
     
  8. Afspraak gemaakt met onze huisspuiter GJ voor het weer strak krijgen van de achterbumper. Heb nu wel lang genoeg rondgereden met een pleister op z'n kont.

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. :cool: ik zie je maandag.
     
  10. Vanavond een begin gemaakt met de reparatie van de achter bumper

    dit is de scheur die er in zit.

    [​IMG]

    ik heb hem eerst met behulp van een paar trekbandjes elkaar gemaakt en gesmolten en met 2 componenten lijm verder gerepareerd en verstevigd

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    dit afgeschuurd en in de plamuur getrokken

    [​IMG]

    zaterdag verder.
     
  11. :thumbs::thumbs:ziet er goed uit Gert -Jan,gr peet
     
  12. Ik weet het, het is je werk, maar ik bkijf dit toch knap vinden.
    Erg leuk om steeds zo'n kijkje te krijgen achter de schermen bij een schadehersteller:thumbs:
     
  13. Zulke "operaties" (het dichtnaaien van scheuren dmv tierips en daarna strak maken) vind ik altijd het mooiste om te zien.
     
  14. #14 WPI, Mar 29, 2012
    Last edited by a moderator: Apr 1, 2012
    Altijd de meeste eer van hetgeen jezelf doet, ziet er goed uit GJ :thumbup:
     
  15. Wauw....!!! Als ik naar de eerste foto kijk waar die nog net aan een hoekje vastzit, dacht ik: dat komt nooit goed...

    Maar als je dan de volgende foto's ziet, wat een vakwerk!!! GJ, zoals bekend, je levert weer een staaltje vakmanschap af, mijn complimenten.

    (Ben nu haast verplicht om de rest ook zo strak te krijgen :mrgreen: )

    Thnx, Mike
     
  16. de trekbandjes zijn maar tijdelijk zijn alleen om de boel bij elkaar te houden
    om te kunnen smelten en lijmen
    daarna snij ik ze er vanaf en plamuur het weer glad.
     
  17. Vandaag de bumper verder strak gemaakt

    [​IMG]

    [​IMG]

    hij ligt nu klaar voor de filler
    maandag moet er ook nog wat in de zwarte filler dus dat doen we tegelijk.
     
  18. ziet er alweer netjes uit Gert-Jan, gaat weer super worden:thumbs:
     
  19. Het ziet er nu al weer super uit! Mijn dank is groot GJ
     
  20. en hij is weer strak :rock:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Share This Page