1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

En toen gingen we verder in een Audi e-tron

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door FordFranc, 7 feb 2012.

  1. Gefeliciteerd!! mooie keuze! Wanneer kan je rijden?
     
  2. #162 FordFranc, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2015
    @vertegenwoordigerjohan

    Niet eerder dan November...
    [MENTION=8600]Johan 12[/MENTION]

    Bedankt! Ben er zelf ook content mee (en heb S-line er dus bij genomen)
     
  3. #163 FordFranc, 21 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2015
    Helaas, de Grand C-max is niet meer bij ons...

    Vorige week vrijdag is de motor warm gelopen tijdens een (rustige) rit naar Oberhausen. De motor stotterde onderweg een paar keer. Daarom rustiger gereden. Bij een heuvel nèt over de grens viel het vermogen weg en liep de temperatuur ineens op. Gelijk gestopt en motor uit. Reservoir bijna helemaal leeg...

    Afgesleept, auto is naar Schurer Kamphuis gebracht. Zij geven aan dat de koelvin defect is en ook de dop van het koelvloeisofreservoir lijkt niet in orde (de beroemde koelslang is natuurlijk ook besproken, maar deze lijkt nog intact volgens hen). Na een test blijkt sowieso de koppakking lek, maar ook wordt bij 2 cilinders minder compressie gemeten. Dat zou ook door de lekke koppakking kunnen komen, maar grotere motorschade sluiten zij niet uit. Om de kop te liften moet de hele motor worden uitgebouwd, omdat die zover de carrosserie in ligt. Dure reparatie dus.

    Ik zou de auto nog 16.000km rijden waarna het contract afliep. Dat is voor de leasemij reden om de auto niet te repareren. Alleen de koppakking vervangen en vlakken van de kop kost ca. € 2.300 ex btw.
     
  4. Zow, das een tegenvaller, en reed nog wel zo fijn :D
    ondanks dat het een lease auto is toch balen, al enig idee voor de evt opvolger?
     
  5. Volgens mij is dit al de 3e getunede 1.6 ecoboost bij dit forum die in de soep loopt. :think:
     
  6. Das balen! Kan de etron sneller komen? Of moet je nu een tijd met een tussenpaus op pad?
     
  7. Als de koppakking er al uit ligt bij de 1.6 ecoboost, is de motor sowieso en hoogstwaarschijnlijk de turbo ook wel klaar. Gelukkig voor jou is het een leasewagen.
     
  8. Lekker gevalletje..... Het "race-busje" is niet meer dus. Zonde.... Maar straks lekker e-tronnen....
     
  9. hallo franc,
    zit net je bericht te lezen.
    mooi kl.... kerel.
    hoop voor je dat er snel een ander aan zit te komen.
    ik heb je een beetje gevolgd i.v.m.de chip tunning,en aangezien mcgyver schrijft dat dit de 3 getunde motor al is die in de soep loopt,wacht ik toch ook maar eens ff.
    ga bij de volgende weer chiptuning doen ??
    veel succes volg je .
    grt,mario
     
  10. Mooi klote dit ondanks dat het een leasebak is. Alleen zijn ze ook allemaal bij dezelfde tuner getuned?
     
  11. Bedankt heren.Ik weet van de gechipte motor van Joost [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION]. Welke gechipte Ecoboost is nog meer geploft dan?

    Eerlijk gezegd denk ik echt niet dat het door de tuning komt. Ik snap dat de gedachte 'de motor is gemodificeerd, dus daar zal het wel aan liggen,' maar dat is toch iets te gemakkelijk gedacht denk ik. Ik bedoel, koeling is de achilleshiel van de Ecoboost gebleken (slang, thermostaathuis).

    Overigens liep de motor nog best goed nadat koelvloeistof was bijgevuld. Alleen bij de koude start liep de motor niet regelmatig en schommelde de toeren.

    Al met al wel balen. En ja, natuurlijk is het financieel gezien fijn dat het een lease-auto is, maar het gevoel blijft hetzelfde. Een lease-auto rij ik alsof het mijn eigen auto is, dus wordt ook zo behandeld. Inclusief netjes warm rijden.
     
  12. [​IMG]
    Bijzonder treurig te lezen dat het zo moet eindigen met de C-Max :nocheer:

    De suggestie dat de tuning wel eens de schuldige zou kunnen zijn van het falen van de motor, deel ik niet. Ik zeg niet dat het tunen niet van invloed is op de motorische slijtage, maar gezien het feit dat er niet getracht is het maximale uit te halen zou dat niet tot de genoemde motorschade mogen leiden.

    Ik weet het, het woordje "zou" doet vermoeden dat dit dus toch het geval is en dan beroep ik me op de reactie van Ford DE (en later ook Ford NL) waarin zij mij destijds hebben aangegeven dat tuning niet de oorzaak kan zijn maar dat het probleem gezocht moet worden in hoe het inwendige van de motor om gaat met warmte ontwikkeling. Nu snap ik dat na tuning deze warmte ontwikkeling zal toenemen maar als de fabrikant zelf aangeeft dat deze extra warmte ontwikkeling niet tot dergelijke problemen mag leiden wie ben ik dan om daar aan te twijfelen.

    Hoewel Ford dit nooit hardop zal zeggen, of toegeven, denk ik zelf dat met name de eerste generatie Ecoboost motoren nog niet helemaal door ontwikkeld zijn en toch de nodige kinderziekten onder de leden hebben. Maar goed ik ben geen technicus op dit gebied en kom alleen tot deze conclusie na mijn eigen ervaringen, let wel ik heb 2 motor wissels gehad beide keren hetzelfde probleem.

    Neemt niet weg dat het heel zuur is allemaal, lease auto of niet. Dus Franc veel sterke in de leen auto die je waarschijnlijk zal rijden tot de nieuwe beschikbaar is ;)
     
  13. Nu een huurauto tijdelijk?

    De E-tron die ik voor een maatje besteld had zou in oktober komen, hij kreeg 1e week augustus bericht dat hij hem al mocht ophalen.....

    dus wie weet....
     
  14. Ja Joost ik deel jouw mening. Ik rijd nu in een B-max die Schurer heeft geregeld. Morgen hoor ik wat de tijdelijke oplossing vanuit J&T lease zal zijn. De Audi wordt overigens via Athlon gereden. Ik lees op het Audi forum dat diverse mensen hun E-tron zo'n 6 tot 8 weken eerder hebben gekregen, dus dat biedt perspectief. Ik zou de auto dan eind oktober kunnen ontvangen, ben benieuwd!

    Wanneer heb jij de E-tron voor hem besteld [MENTION=4752]Mike[/MENTION]?
     
  15. Ik meende dat er 3 :ecoboost:'s door warmte problemen waren overleden, maar ik kan er met deze erbij maar 2 terug vinden.
     
  16. Dat was bij mij ook de boosdoener van koelvloeistof verlies.
     
  17. Aha! [MENTION=86]Rykers[/MENTION] Jack, blijkbaar kon de dop de druk niet aan die is ontstaan. Hebben ze die gemodificeerd dan?
     
  18. Bij mij zaten er haarscheurtjes in. Waarschijnlijk is het kunststof te bros geworden en zijn de scheurtjes ontstaan door het openen en sluiten van de dop. Ik heb nu wel een ander soort dop als dat er eerst op zat.
    Mijn Focus is een van de eerste serie. (maart 2011)
     
  19. Was dat de reden dat je de ST nieuw heb gekocht Iodokes? Was toen de 2e motor weer stuk ? Opzich wel jammer. Hoeveel exploot motoren zijn de 2 ton al gepasseerd hier op het forum. Ook dat is wel interessant. Wel jammer Franc dat hij nu eerder weg is.
     
  20. Mijn C-max is gebouwd op 14 december 2011.
     

Deel Deze Pagina