Eibach pro kit 3cm i.c.m. 18 inch set velgen op focus 2 fase 2

Discussion in 'Velgen, banden & ophanging' started by Clubx, Aug 27, 2012.

  1. Ziet er mooi uit :thumbs:

    Als je zeker wil zijn of je het sportieve onderstel hebt, dan kun je dat op Ford Etis zien (als je een account hebt). En anders stuur je mij een pb met je kenteken.
     
  2. #42 denniST, Sep 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 8, 2012
    HIer de mijne net verlaagd. Tis dan wel een ST, maar de uiteindelijke verlagingmoet nagenoeg gelijk zijn. Meen dat dit de zelfde avond nog is. Is geen geweldige foto, maar je kan iig de ruimte tussen wiel en wielkas zien.

    Eibach heeft nogal de neiging om achter hoger te staan dan voor. Geeft m wel een iets agressievere houding, maar goed. Dat moet je maar willen. H&R bijv is rechter/gelijker.

    even een edit: hou er wel rekening mee dat ik achter 20mm en voor 15mm spacers gemonteerd heb zitten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heb een dag of 2, 3 geduld. En misschien ligt de veer niet helemaal lekker in zijn schotel. ff opkrikken en bekijken. Wat draaien kan misschien een verschil maken.

    Het ziet er iig al wel netjes uit zo de combi, en ook de kleur zie je niet vaak!

    Mzzl Dennis
     
  3. #43 Clubx, Sep 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2012
    verlaging

    Heb nog eens gekeken op Ford Etis.

    Even wat puntjes uit de optielijst eruit gepikt.

    Wat blijkt:

    - Met stand. schokd. achter
    - 7.0 X 17" lichtmet. velg titanium
    - 205/50R 17 89W BSW Tyres
    - Wielmoer. (niet best. tgn diefstal)
    - Met vering voor betere wegligging


    Hier staat ineens vermeld dat er vering onder zit voor betere wegligging
    Maar de schokdempers zijn standaard staat er vermeld. Maar dat er sportievere veren op hebben gelegen moet toch niets te maken hebben dat de auto achter nu toch nog hoger staat aan de achterzijde. Dit zou ik wel kunnen verklaren als er sportievere schokdempers opzaten. Maar dit is dus niet het geval. In de lijst staat dus dat achter een standaardschokdemper zit. Zou er dan aan de voorzijde een sportievere schokdemper opzitten? Dit staat nergens meer in de lijst vermeld. Als dit het geval zou zijn dan zou de hoogte misschien te verklaren zijn door een standaard schokdemper welke de hoogte nu bepaald ofzo???
     
  4. #44 JW, Sep 8, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 8, 2012
    - Met stand. schokd. achter

    Dit betekend bij mijn weten dat het een auto is met normale schokdempers en zonder automatische niveauregeling op de achteras. Dit zegt dus niets over het type schokdemper dat is toegepast.
    Als je in het onderdelenprogramma kijkt hebben auto's met sportieve wielophanging (- Met vering voor betere wegligging) andere veren en schokdempers als auto's met een standaard onderstel.



    Ik heb zelf de sportieve wielophanging in combinatie met 17 inch velgen met bandenmaat 205-50-17. Ik heb zojuist even de ruimte opgemeten tussen de band en de wielkast. Aan de voorzijde is dit 5 cm en aan de achterkant is dit 4,5 cm. De auto staat bij mij dus achter zelfs lager als aan de voorzijde.

    Hieronder enkele foto's zodat je kan vergelijken.


    Voorzijde
    [​IMG]

    Achterzijde
    [​IMG]

    voorzijde
    [​IMG]

    achterzijde
    [​IMG]
     
  5. Ford Etis geeft Handling Suspension aan in plaats van Standard Suspension. Clubx heeft dus de sportieve wielophanging :D
     
  6. Dit was mijn :focus2: met sportieve wielophanging:

    [​IMG]

    Leek wel een terreinwagen... :mrgreen:
     
  7. Hier nog één :mrgreen:

    [​IMG]
     
  8. Vreemd dat een set achter hoger blijft als voor, tenzij dit wordt aangegeven door de fabrikant.
    Stond de achterkant bij origineel ook hoger als voor?
    Zo ja, ligt dit niet aan de eibach set.
     
  9. De sportieve wielophanging van de Focus II geeft aan de voorkant 10 mm en aan de achterkant 8 mm verlaging.
     
  10. Update!!!

    Beste Ford vrienden,

    Bedankt ieder voor zijn of haar reactie en hulp naar het vinden van een oplossing.

    Vandaag nog eens bij Peter de Groot geweest. Hij had natuurlijk al wat meer Focus modellen verlaagd met Eibach en kon het ook niet helemaal verklaren waarom de achterkant wat hoog bleef staan. Heb vandaag nog wat kilometers gemaakt en wat merk ik tot mijn verbazing; de achterkant is toch nog wat gezakt. Waar ik eerst een platte vuist nog door de ruimte tussen band en spatbord kon krijgen, lukt dit nu niet meer. De achterkant is dus wel degelijk een stuk ingezakt. Het staat nog steeds niet gelijk maar een klein beetje lager moet het wel gezakt zijn.

    Wat je ook merkt is dat de veren zich nu aan het plaatsen zijn en wat comfortabeler worden. Eerst was de stugheid echt voelbaar en nu lijkt het weer wat meer comfort te geven.

    Hier nog een foto waarop te zien is dat de achterkant nu iets lager is gaan staan. Het is nog niet helemaal gelijk maar alwel een verbetering t.o.v. gisteren denk ik zo te zien.

    [​IMG]
     
  11. Kijk dat is het beter nieuws :thumbs:


    Pas op hè, bepaalde zaken wennen snel ;) Ik kan me de eerste meters met mijn voormalige ST nog goed herinneren dat was zoiets als: Whoooooooo. Een week of twee later speelde ik al met de gedachte een tuning uit te voeren :schater:
     
  12. verlaging

    Dag Joost,

    Ja goed nieuws. Echter staat het voor nog steeds lager als achter. Maar heb er nog wel hoop in dat het nog wat verder zakt. Die veren hebben misschien echt zijn tijd nodig. Ik was Apex gewend en dat stond vanaf dag 1 meteen hoe het 7 jaar lang heeft gestaan.
     
  13. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik gewend ben dat verlaging na enkele kilometers rijden volledig is, maar er zullen ook zeker uitzonderingen en je zal net zien dat jij daar één van bent :nocheer:

    Peter de Groot heeft ook de verlaging gedaan van mijn huidige :focus3: en die stond na een kilometer of 5 rijden echt op zijn laagste punt en dat wil zeggen 38 mm lager dan standaard.

    Nog even wat kilometers maken zou ik zeggen, zoek ook even wat woonwijken die zijn vaak voorzien van drempels. Niet te hard er overheen natuurlijk, maar je laat de vering zo wel even voelen wie er de baas is :mrgreen:
     
  14. geluid welke van de eibach veren afkomt bij drempels/verhogingen etc

    Beste Ford vrienden,

    We zijn nu een dag of 4 verder sinds de Eibach set onder de focus is gemonteerd.
    Wat mij nu opvalt is als ik langzaam een drempel of verhoging op het wegdek met de banden raak je echt goed de veren/schokbrekers kan horen. Alles lijkt te wringen en het is net alsof de hele vering kraakt.

    Is dit ook een onderdeel van het inrijden van de veren dat je deze geluiden waarneemt.

    Ik verwacht niet dat mijn schokbrekers nu al stuk zijn haha.
     
  15. Stabilisatorstang wil wel eens geluid maken in de rubbers, kan zijn dat dat vanzelf weggaat, anders zul je die moeten invetten ofzo. Niet makkelijk bij te komen zonder brug.

    Gr. Perry
     
  16. @Focus-013,

    Herken jij wat ik bedoel? Ook dezelfde geluiden waargenomen nadat die van jou verlaagd was?

    Het gekke is dat ik er tot vanmiddag aan toe geen last van heb gehad. En nu sinds vanmiddag met wegrijden op het werk ineens wel.
    Zou dit zoieso komen doordat er ineens meer druk op de onderdelen staat doordat de veren stugger zijn? Ik had dit niet bij mijn 17inch set en zonder verlaging.
     
  17. ik weet niet of we hetzelfde geluid bedoelen, altijd moeilijk om een geluid te omschrijven. Kraken, wringen zoiets iig geen metaalachtig geluid.

    Bij mij dat geluid na verlagen, originele veren er later weer onder en geluid was weg verlaging er weer onder en geluid weer terug.

    Krimpkous om de veren, schotels ingevet, veerpoot lagers vervangen maar geen resultaat geluid bleef. Ik heb wel het idee dat het nu wat minder is/word.

    Ik wil alleen nog tzt kijken of het bij mij de rubbers van de stabilisatorstang zijn, heb ergens gelezen dat die kunnen kraken na verlagen.

    Ik vind het niet zo storend, muziek aan er je hoort er niets van ;)
     
  18. Hey Focus-013,

    Ik moet die van mij toch afgeven bij de garage binnenkort.
    Moeten ze maar eens kijken of ze de nodige rubbers kunnen vervangen of invetten. En net wat je zegt, muziek aan en je merkt er niets van.
    Echter blijft het vervelend aangezien ik het bij mijn focus 1 niet had.
    Tevens hebben de nieuwe eibach setjes al standaard rubberen krimpkous om de uiteindes heen zitten. Aan de achterkant zag ik het zoieso zitten, maar of het aan de voorkant ook zit. Geen idee.

    Heb er aan zitten denken om de verlaging er weer onderuit te gooien en de standaard springs weer op. Dit zal vast en zeker het wring/kraak geluid verminderen echter zal ik daar op en duur ook weer spijt van krijgen aangezien hij dan weer zo hoog op zijn poten staat.;)
     
  19. Zat er ook aan te denken om hem te verlagen maar nu ik deze verhalen lees lijkt het zonde van het geld te zijn of heb ik het nu mis? Je moet je radio aan hebben om geen gekraak van de rubbers / veren te horen lijkt me toch niet echt top. Ligt dat aan de veren of aan de Fofo2?
     
  20. Je hebt het een beetje mis, tijdens het rijden maken ze geen geluid alleen als je een uitrit uitrijd of een verkeersdrempel langzaam op/af rijd en je zet je radio uit dan hoor je iets of wat geluid van de vering.

    Er zullen er ongetwijfeld een hoop zijn waar de verlaging geen geluid maakt maar heb ook hier gelezen dat er meer zijn die ook "kraken" na verlagen.

    Maar ik kan het me niet voorstellen dat de veren dat geluid maken dus moet iets anders zijn.
     

Share This Page