1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 TDCi 136 pk EGR afdoppen

Discussie in 'Performance' gestart door Roland, 29 jan 2016.

  1. Hallo,

    Heeft iemand ervaring met het afdoppen van de EGR van een 2.0 TDCi?
    Zo ja, wat zijn de ervaringen?

    Waar moet ik rekening mee houden voor het afdoppen?
    -hoe groot moet het gaatje bijvoorbeeld zijn?

    Ik zit er serieus over te denken om dit te doen maar ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal kunnen vinden hier op het forum.

    Alvast bedankt,

    Roland
     
  2. ik heb een 1.6 Tdci en heb na wat foutcodes te krijgen mijn EGR afgedopt en een gaatje van 6mm erin geboord
    storing bleef 2 weken weg maar kwam daarna weer terug.
    nu een kleine 3 weken geleden zijn alle foutcodes weer gewist en tot op heden (knock on wood ;)) heb ik geen storing meer gehad.

    mijn plan is om 'm helemaal (softwarematig) weg te laten schrijven door Unlimited Tuning en kost 100 euro.

    wss is mijn EGR echt overleden en de kosten voor vervanging liggen hoger vandaar het wegschrijven.
     
  3. Volledig afgedopt en weg geprogrammeerd door een tuner is een goede oplossing. Maar dat laatste is alleen nodig als je een storingscode van het motormanagement krijgt, wat in een Focus II het geval is.

    Kennis met een oudere Transit (ook een 2.0TDCI) kon de EGR afdoppen zonder verdere storingen of ingrepen.
     
  4. focus 2.0 TDCI nieuwe EGR klep inleren?

    Motor wilde niet meer starten, met losgekoppelde EGR starte hij wel. EGR eruit gehaald, de verbinding tussen klep en stappen motor was gebroken. Nieuwe klep besteld, echter behoud het motormanagement alarm lampje op het dashboard. Hoe is dit te resetten, of dient de klep ingeleerd te worden ofzo?

    Thanks,
     
  5. Ja dient ingeleerd te worden, al geeft een niet ingeleerde klep geen storing. Je hebt de storingen wel gewist?
     
  6. Txs voor reply! Heb geen apparatuur om uit te Lezen, of te resetten. Accu loos gehaald maar storings lampje komt terug..
     
  7. Txs voor reply! Heb geen apparatuur om uit te Lezen, of te resetten. Accu loos gehaald maar storings lampje komt terug..
     
  8. Gewoon uit laten schrijven en dan volledig afdoppen. Heb je er nooit meer last van.
     
  9. Gerard, rij niet te lang rond met een verrotte EGR, je roetfilter en de rest gaat dit niet fijn vinden.
     
  10. geldt dit dan ook als ik 'm weg laat schrijven Marco?

    ik heb dus 3 opties:
    1 alleen wegschrijven
    2 EGR vervangen en plaatje ertussen laten zitten
    3 EGR vervangen en weg schrijven
     
  11. Optie 1, wegschrijven en volledig afdoppen. Nooit meer egr storingen en meer vermogen (4 tot 7 pk meer)

    Optie 2, repareren en afdoppen met een plaatje met gaatje maar waarschijnlijk daar weer storing op.

    Optie 3, egr vervangen en afdoppen met plaatje met gaatje met waarschijnlijk daar weer storing op.

    Optie 4, egr vervangen en niets aan doen dus ook geen storing.
     
  12. Pk erbij met egr weg ? Hoe dan ?
     
  13. Krijgt schonere lucht binnen ;) ipv uitlaatgassen.
     
  14. Dus het is zinvol om de erg te verwijden en weg laten schrijven? Is dat ook ongeacht de km stand?
     
  15. dan lijkt mij de 1e optie het beste (en goedkoopste ;))
    dat wordt dus een nieuw plaatje omdat ik er nu 1 in heb zitten met een gaatje.
    dat wordt weer sleutelen dus.
     

  16. Ongeacht de km stand heeft het zeker nut. Hij hoeft niet verwijderd te worden. Alleen uitschrijven en volledig afdoppen is voldoende.
     
  17. Ok dus een plaatje en 6mm.gaatje en dan door iemand laten uitschrijven
     
  18. Waarom een gaatje als je hem wegschrijft?
     

  19. Er staat, ik quote, "volledig" afdoppen. Dit houdt dus in, GEEN gaatje!!!
     
  20. Ok duidelijk. En moet neem ik aan.door een tunner gedaan.worden
     

Deel Deze Pagina