1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V 100pk Een fan in je luchtinlaatbuis??

Discussie in 'Performance' gestart door Kosen, 8 sep 2017.

  1. Net zoiets als de Cyclone :nocheer::schater:
     
  2. enige nut?
     
  3. Is volgens mij een keer op de korrel genomen door de Mythbusters.
    Conclusie het werkt niet.

    De theorie erachter is als volgt:
    Door het plaatsen van de fan zou de lucht gestroomlijnder de motor moeten instromen.
    Of wel de lucht zou minder botsen met de wand van de intakebuis en daardoor minder lucht weerstand ondervinden.

    :rofl: :loco:
     
  4. Dus gewoon bullsh** :schater:

    Allen dank voor de reakties....:thumbs:
     

  5. Heb het filmpje gekeken... geweldig dat met die bladblazers :schater:
     
  6. yep bullsh##
    electrische turbo kan nooit. probleem is dat hij nooit genoeg toeren kan maken om de hoeveelheid lucht te compremeren, dus je kan nooit echt turbodruk creëren. daarnaast zou het veel electrische tijd kosten.
     
  7. Elec. Turbo is wel mogelijk. Audi had dit op hun tdi concept. Alleen is alles vanaf nul gebouwt met die gedachte en werkt op zn eigen stroomvoorziening met een hoogere spanning.
    Vgm was die tdi zelf sneller dan zijn s of rs broertje...
     
  8. [MENTION=14820]focusfanrossum[/MENTION]
    ff opgezocht en idd hebben een electrische turbo. maar ik noem dat niet echt een turbo
    op hun v8 tdi zit een twin turbo op. echter bij zeer lage toerental zit er nog een extra electrische turbo om wat druk te leveren (gebruikt 48volt subsysteem)

    via de ene turbo gaat het door de intercooler waar de extra electrische turbo de druk ervan nog verhoogd.
    dit is puur voor de turbo lag te verminderen.

    dus niet echt een electrische turbo maar meer hulp turbo.
    daar in tegen 900nm bij 1000rpm is veel voor een auto
     
  9. #11 focusfanrossum, 12 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2017
    Had mij er niet in verdiept, maar wist dat t bestond.
    S wel grappig met je tdi n s voorbij vliege :mrgreen:
     
  10. Ik wist allang dat met 12volt het niet lukt om genoeg druk op te bouwen.
    Echter toen je er mee aankwam moest ik er ook meer van weten.

    Met gevolg dat idd electrische turbo is. Maar dan wel alleen bij lage toerental ter voorkoming van turbolag. Daarboven doet hij helemaal niks meer. En die subsysteem van 48volt
     
  11. Zou de fan electrisch moeten zijn en lucht blazen naar de motor toe, dan zou die wss wel nuttig zijn
     
  12. Nou, een simpele 12V fan doet echt helemaal niks. Bij een turbo motor zal hij waarschijnlijk als een restrictie werken.
     

Deel Deze Pagina