1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ECU box/cover

Discussie in 'Performance' gestart door Hans MK2 RS, 18 dec 2020.

  1. ST/RS :
    Ik vraag me af, bij diverse tunning opties kom je vaak die ecu covers tegen als het originele luchtfilter is vervangen voor een open type als een must.
    Klopt het dat bij een originele lucht filter lucht word afgezogen bij de ecu?
    En, kan het zijn bij een standaard ecu behuizing icm een open luchtfilter dat de temperatuur te hoog kan worden voor de ecu?
     
  2. St/normale 2.5t zit hij in de luchtfilterbak.
    Rs hangt ie altijd in zn eigen huis.
    Temparatuur zal wel wat warmer zijn maar nog nooit gehoort over ecus die massaal last hebben van hitte.
     
  3. Ik vindt zelf dat de gekozen positie wel wat appart is. Direct achter de koel fan, invloed van warmte en vocht/water.
    Ik kan nergens met googlen vinden waarom exact bij plaatsing in een mk2 rs met een open luchtfilter een vervangende behuizing word geadviseerd.
     
  4. Ik denk dat je het verkeerd interpreteert, bij een st is het nodig omdat de ecu houder in de luchtfilterbak zit. Deze vervalt bij een open filter en dan plaatsen ze vaak een rs ecu houder. Bij een rs zit het al apart dus is het constructief niet nodig voor een open filter.

    En qua locatie, blijkbaar werkt het prima anders had hij daar niet gezeten, ecu zelf is in principe water dicht, en hij hangt daar redelijk in de rij wind.
     
  5. Ok, duidelijk David, dank je wel voor je reply.:D
     
  6. Waar ik al vrij snel mijn normale luchtfilter had aangepast naar een k&n 57l-2503 performance air intake system moest ik inderdaad dus ook een aparte behuizing kopen voor de ecu. Deze had ik toen van Airtec een rvs behuizing die ik toen met wat aanpassingen goed vastgezet had.
    [​IMG]
    Dit ging met temperatuur ecu op zich prima ondanks dat de behuizing normaal andersom gemonteerd zit had ik dit niet ivm vrij korte kabels met connector op de ecu. Maar het luchtfilter systeem zit bij die van k&n rechtsonder voor je voorwiel. Omdat ik dit zelf niet geweldig vond ben ik wat gaan experimenteren door eerst de aanzuigbuis in te korten zodat de filter hogerop komt te zitten bij de batterij, voor de warmte had ik zelf een afscheiding wandje tussen filter en motor gemaakt.
    [​IMG]

    Toch vond ik dat ook niet alles dus uiteindelijk heb ik de k&n luchtfilter in de luchtfilterbox gebouwd
    Met andere woorden minder last omgevingwarmte en de aanzuiging op de luchtfilterbox komt nu van de grille zoals je kunt zien op de volgende foto.
    [​IMG]
    Zoals je kunt zien zit de ecu op weer op de box beetje zoals de normale situatie alleen
    heb ik met wat knutselen zelf een plaat gemaakt waar de ecu op vastgehouden word
    Tot nu toe vind ik deze setup zeer fijn rijden.
     
  7. Optima forma,, mooi gemaakt!!!
     
  8. Dank je
     

Deel Deze Pagina