Vanochtend de Mondeo bij GJ neergezet om de voorkant steenslag vrij en in de juiste kleur te krijgen. Onderweg nog even gespeeld met een mini cooper s works .... Helaas voor hem moest hij het afleggen Niet idioot veel verschil, maar op snelheid werd het gat toch behoorlijk groter! Kreeg een duimpje toen ik hem voorbij ging Toevallig moesten we dezelfde afslag hebben, en het raampje ging nog even open bij het stoplicht. Bleek dat hij ongeveer 280pk zou hebben (tuning). Het kwam hem niet vaak voor dat iemand hem voor bleef of überhaupt bij kon houden. Toch leuk dat mensen het soms zo sportief op kunnen vatten.
Auto van het weekend weer opgehaald. Last minute nog even een nieuwe chroomstrip voor de motorkap meegenomen van de dealer, de oude paste toch niet helemaal bij het mooie lakwerk De mistlampen wordt nog aan gewerkt, die worden omgebouwd naar DRL. Er komen nieuwe lampunits in , maar de oude beugels passen niet 1:1 . Dus ik ben een beetje aan het knutselen met wat aluminium om een paar beugels te maken. Gert Jan heeft weer keurig werk geleverd:
Ik heb een set originele mistlampen , daar haal ik de lampunits uit en vervang ze voor een drl variant. De drl's zijn net als de originele lampunits van het merk Nolden. Ziet er dus helemaal oem uit
Afgelopen weekend in de Eifel geweest. Uiteraard een rondje ring gedaan , maar dan op alternatieve manier Ook leuk! Verder vandaag een nieuw setjes bougies gemonteerd. Het is een setje NGK ILFR7H geworden. 1 graad kouder dan standaard en een vonkafstand van 0,6mm (standaard is 0,8mm) Standaard zitten deze bougies in een bepaalde serie lancer evo. Dus als ik ooit snel wat moet hebben kan ik bij de mitsubsidie aankloppen Op benzine loopt hij nu echt fantastisch, op lpg zo her en der wel eens wat hikjes en inhouden. Kijken of deze bougies verschil maken. Binnenkort samen net de gasinbouwer een rondje rijden om de boel wat exacter af te stellen.
Lekker op de fiets! Zou je wel met de Mondeo erop durven gaan? Persoonlijk zie ik het niet zo zitten op met mn duurbetaalde bolide daar door een of andere knoepert in z'n knaken-BMW van de ring gereden te worden. Laat staan met jouw dikke Mondeo waar vreselijk veel tijd en geld inzit. Lijkt me wel prachtig om een ST of GTI het snot voor de ogen te rijden met een Mondeo [emoji1]