Dutchguy's Mondeo RS

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door dutchguy, 21 nov 2013.

  1. Vanaf de fase2 is het een optie geweest voor in ieder geval voor de diesels
     
  2. Zo ik liep blijkbaar f achter maar dat heb je weer stevig aangepakt zo man .
    Heb je qua software tuning al eens gekeken bij rica.nl is een Volvo specialist maar weet dat daar ook een aantal mondeo"s gedaan zijn.
     
  3. #744 dutchguy, 13 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2015
    Ja Chris, we zitten niet stil in het oosten van het land ;)

    Maar waarom zou ik naar Rica gaan...?

    - Is aan de andere kant van het land
    - Ik ken ze niet
    - En daarom zal ik zeker de hoofdprijs betalen

    Ik heb er alle vertrouwen in dat Fasttech dit klusje kan klaren.
    Ook zij zijn oa Volvo specialist.
    Heb er in het verleden ook mijn Focs tddi laten chippen, dit was ook naar wens.
     
  4. Fasttech heeft er genoeg ervaring mee Lars, mijn collega is er al meerdere keren geweest met zijn volvo's en is er zeker tevreden over.
     
  5. Het zijn goede kennissen/vrienden van m'n neef (Kuga-RS) en op die manier heb ik ook goede contacten.

    En verder heb ik standaard meer vertrouwen in iemand die 'plat proat' dan iemand met een Haags accent ;) Maar dat zal mijn 'gebrek' wel zijn :mrgreen:
     
  6. Ik ben al een tijdje bezig om de nieuwe luchtbox en rs aanzuigbuis te combineren onder de kap van m'n Mondeo.

    Afgelopen week heb ik eindelijk de juiste flexibele buis gevonden.
    (Afkomstig van een Mercedes Sprinter)

    Vandaag heb ik de zooi maar weer eens uit elkaar getrokken om vervolgens alles te kunnen passen.

    Eerst alles gemeten om daarna de (verschrikkelijk dure) Pro Alloy RS aanzuigbuis af te zagen :weird:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tijd om te passen:
    [​IMG]

    Past precies:
    [​IMG]

    Resultaat:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ook weer voor elkaar :thumbs:
     
  7. Netjes!!!!
     
  8. Ziet er goed uit, wordt steeds leuker met de Fordjes, Volvo afdekkappen voor de motor, Mercedes aanzuigbuizen.
     
  9. Maar dat ziet er mooi uit :cool:
    Ziet er professie uit meneer:rock:
     
  10. Mooi hoor en de klep gaat ook nog dicht:mrgreen:
    Mischien een domme vraag maar wat heeft deze buis te voordelen tegenover anderen? Neem aan dat er ook andere buizen zijn?
     
  11. Ik had een paar wensen/eisen:

    - luchtmassameter van de RS gebruiken
    - Geen openlucht filter

    Op de sloop had ik een complete luchtbox van een 2.2 tdci mondeo gevonden.
    Deze heeft grofweg dezelfde capaciteit als een RS500 luchtbox.
    De filters zijn ook ongeveer hetzelfde formaat.

    Omdat ik een originele RS lmm wil gebruiken, moet ik een buis hebben met een exact dezelfde binnendiameter als de originele RS aanzuigbuis.
    Een originele is van plastic en heeft een dusdanige constructie dat hij niet aan te passen is.
    Dan blijven er alleen aftermarket alternatieven over.
    - Spec R
    - Pro Alloy
    - Auto Specialists

    De Spec R buis is de beste kwaliteit, maar met een wachttijd van meer dan een half jaar had ik daar geen zin in.
    De AS buis is net al het origineel met 2x 70mm aansluiting.

    De Pro Alloy buis heeft een 76mm aansluiting aan de luchtbox kant.
    Vlak voor de lmm gaat hij weer naar de originele maat (ivm calibratie van de lmm).

    Zo moest ik dus op zoek naar een flexibel verbindings stuk van ~76mm om beide aan elkaar te knopen.
    Uiteraard past de klep nog dicht... :mrgreen:
     
  12. das dan een hele mooie oplossing zo! Top
     
  13. Past netjes zo, mooie oplossing. En buis lijkt wel heel erg hoog te lopen voor je motorkap. Ben blij dat dat net past :)
     
  14. Mooie buis, hoeft die verder niet vastgezet te worden?
     
  15. Even weer een laagje stof van het topic.

    Ben enige tijd geleden nog even langs de lpg-inbouwer gegaan om de installatie gelijk af te stellen met de nieuwe 440cc RS injectoren.
    Nu blijven de fueltrimmings op lpg mooi gelijk met die op benzine.

    Vorig weekend ging ineens het motorstorings-lampje branden, maar geen waarschuwing van motorstoring. Meteen even uitgelezen..... Ja hoor , was te verwachten ;)
    Melding over de efficientie van de katalysator :mrgreen: Had er geen spacer tussen gedaan, dus die had ik al aan voelen komen.
    Heb nu dus maar een spacer besteld :thumbs:

    Ook heb ik uitlaat onderdelen besteld bij Powersprint en Simons.
    Ik ga een verloop maken na de katalysator van 3" naar 2,5".
    De overgang op de flens is dan niet zo groot en komt de flow ten goede.
    Tevens heb ik besloten om een 2,5" uitlaat te gaan monteren, dus dit is goede voorbereiding.
    Binnenkort meer info (en foto's) hierover.

    Gisterochtend onderweg naar m'n werk ineens wel een waarschuwing in het scherm. Iets met de Forward Alert... Meteen daarna een melding dat ACC niet beschikbaar is en een waarschuwing dat de radar service nodig heeft.
    :nocheer:

    Uitgelezen: Code: C1A67 - Forward Looking Sensor - Component Internal Failure
    G*dv*r!! :angry:

    Bij de dealer de prijs van de radar opgevraagd: 1895 euro :crying:
    Maar er blijkt in Denemarken nog een nieuwe op incourant-voorraad te liggen.
    Voor ongeveer de helft kan ik die in huis hebben. :think:
    Veel geld, maar beter dan de volle mep :clap:
    Op ebay kwam ik wel wat tegen voor veel minder geld, maar die zien er ook behoorlijk gebruikt uit, dus hoe lang gaat dat weer goed :shrug:

    Daar gaat m'n nieuwe uitaat :punchballs:
     
  16. Mooi spul, die veredelde Volvo`s.... :nocheer:
    Maar zonder gekheid, zonder die radar kun je niet rijden?
     
  17. #759 Bassie666, 22 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2015
    Oei da's een dure!
    Kan het niet wat anders zijn?
    De kabelboom van de Mondeo is niet echt super en je hebt natuurlijk de motorruimte helemaal leeggehaald... Kabelbreuk?
     
  18. die exacte melding heb ik op 'mijn' Volvo taxi ook wel eens voorbij zien komen maar dat loste zich weer op door opnieuw te starten.
    het viel mij dan wel op dat de plek waar dat ding zit (ik dacht achter het zwarte vlak in de grille) dat het altijd vies was en of de weersomstandigheden slecht waren.
    vroeg mij dus af, is die wel echt kapot? en hoe zou je dat kunnen controleren?
     

Deel Deze Pagina