1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributiesnaar

Discussie in 'Performance' gestart door jeroenvv, 4 aug 2009.

  1. beste allen,

    vandaag de dealer maar eens gevraagt wanneer de snaar vervangen moet worden, deze vertelde dat dit of bij 150.000km of 10jr gebeuren moest....

    de auto staat met nog 8.000km tegaan dus bijna op de 150.000km, iemand enig idee wat het geintje gaat kosten?
     
  2. Het is trouwens 160.000km of om de 10 jaar. ;-)
    Had je bij de dealer niet direct kunnen vragen wat het daar moest kosten? Ik gok bij de dealer zoiets van 300-400 euro.
     
  3. Ongeveer 2 maanden geleden de snaar laten vervangen en dat koste inclusief spanrol en multiriem €385.-.
    Bij de Ford dealert.
     
  4. oke dat valt opzich best wel mee, m'n opa was gisteren aan de beurt met zijn renault safrane, incl apk, lekke pijp en nog een paar kleine dingetjes €980,- vandaar dat ik al schrok:o
     
  5. Vergeet niet de waterpomp, ze gaan echt lek als je ze laat zitten, de ene
    uiteraard sneller lek als de ander, bij onze vorige Focus TDDi wel laten zitten
    dom, dom , dom, en ja hoor na iets meer als een jaar lek, kan je weer alles
    doen...........is kostbaar:rolleyes:
     
  6. Als je waterpomp op de distributieriem loopt moet je hem zeker vervangen (diesel). Als de waterpomp op de multiriem zit (oa 1.6 benzine) kan je hem laten zitten. Als de waterpomp dan faalt kan je hem zo verwisselen zonder de distributieriem te verwijderen.
     
  7. heb een 1.8 benzine, dus beter laten zitten dan?
     
  8. Bij de 1.8 16v zit de waterpomp volgens mij wel achter de d-riem (Dat was bij mijn Escort 1.8 16v (is hetzelfde blok). Is dit idd het geval dan zou ik de waterpomp ook laten vervangen, maar zit hij toch achter de multiriem dan kun je hem wel laten zitten.
     
  9. bij een 1.8 kan je er zo bij
    is zeker niet het zelfde blok als een escort.
    advies alleen vervangen bij problemen
    lekkage/zweten of rare geluiden anders lekker door rijden
     
  10. Ik heb toevallig van mijn 1.6 16v de distributieriem laten vervangen. Kwam op 299 eurie inclusief spanrollen....
    Maar goed.....al met al met een beurt, nieuwe draagarmen en een set nieuwe bandjes zitten we alsnog op de 1450 eurie....

    Ik heb de waterpomp niet laten vervangen overigens.
     
  11. Bij onze 1.6i Fo I Fa II hebben ze de waterpomp vervangen, hierbij is toch
    de distributieriem eraf geweest, dus of zij hebben het fout gedaan of zit
    toch de pomp achter de distributieriem:confused:
     
  12. De 1.8 16v in de focus is echt hetzelfde blok als uit de Escort MK6/7 en de Mondeo vanaf 1993. Goed de kleppendeksels zijn anders, maar het blok is echt hetzelfde.;)
     
  13. helaas je moet beter je huiswerk doen is namelijk echt anders
    is wel het zelfde blok als uit de mondeo vanaf mei 1998
    maar echt de escort is anders
    geen hydraulische klepstoters escort heeft die wel
    distributie is anders
     
  14. Lees: BLOK;)

    Het is mij (nu) wel bekend dat in de focus geen Hydr. klepstoters zitten. Ergens wel jammer, hoefde je ze tenminste niet te stellen. Wat (theoretisch) nu wel moet om de 160.000km.
     

Deel Deze Pagina