Distributiesnaar Ford Focus 2001

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by styler, Nov 6, 2007.

  1. Hoi hallo,
    Ik heb een ford focus met 142000 km op de teller, wanneer moet ik de distributiesnaar vervangen en wat gaat dat ongeveer kosten.

    Thx
     
  2. Als het een Benzine Focus is om de 10 jaar of bij 160.000 KM
     
  3. bij 160.000 km of 10jaar ik neem aan dat het een benzine is
    en als je een ford dealer belt kan die je een preciese prijs geven ik dacht zoeen 280 euro
    laat wel alle looprolen vervangen dit zit niet bij de prijs in, wel een spanrol maar niet de looprol (afhankelijk van type motor)
     
  4. zowel een diesel als een benzine op 160.000km distributieriem vervangen
     
  5. benzine 2.0 moet na 120.000 al vervangen worden. Daar had ik mij dus op verkeken met de aankoop... De verkoper liet mij een tabel zien, waarin 160.000 stond, maar in het boekje van ford zelf, staat een 2.0 na de 120.000.

    Volgens mij kost een complete set (dus incl rollen) ongeveer 120euro. Dan komen de montagekosten er nog bij
     
  6. Bij de dealer 350.

    Je kan ook een offerte bij mijngarage.nl opvragen, was 170 geloof ik, maar is exclusief spanrollen...
     
  7. Poeh wat is Ford duur met die zooi zeg :shock: Gelukkig heeft die van mij 1.8 uit 2001 nog maar 44.000 op de klok, we wachten wel tot 2011 met vervanging :D
     
  8. Duur.....valt wel mee hoor. Moet je eens bij een VAG dealer laten doen.
     
  9. nou en die spanrol gelijk meenemen hoor, dit geintje kostte me mijn fiat brava 2 maanden geleden, heb nu wel lekker een focus :sturen:
     
  10. dat noemen ze een geluk bij ongeluk ;-)
     
  11. Er staat ook een periode van 5 jaar voor een 2.0 benzine. De mijne ligt er al 7,5 jaar (68.000km) op. Bij de dealer waar ie vandaan komt zeggen ze dat ie pas bij 160.000 vervangen hoeft te worden. Maar ik denk dat ik hem binnenkort maar eens ga of laat vervangen.
     
  12. Vind je dat duur?

    Bij de Seat kostte de set met distributieriem, spanrol en geleiderollen meer dan €280 + 5 uur montage, kwam neer op een beurt van €700.
    En die riem moest ieder 90.000km, en dat geld voor veel VW producten.


    Vergeleken daarbij is Ford heel goedkoop, was voor mij een van de redenen om over te stappen.
     
  13. huh waar haal je deze wijsheid vandaan.

    Net nog mijn corrado g60 laten doen en incl uren, spanrol en riem 160 euro kwijt.
    Voor de focus ongeveer het dubbele. 325
     
  14. Weet niet hoe het bij de benzine Focus zit, maar bij onze diesel moest
    er eerst een motorsteun eraf, dan de afdekplaat, en toen konden we
    erbij, daarna was het ook zo klaar.
    We hebben toen de riem en spanrollager vervangen, de multi v-riem was
    nog geen 4 maanden oud, dus die hebben we hergebruikt, dacht dat het
    toen zo rond de €105,- aan materiaal was, dus zonder de uren want we
    deden het zelf :roll:
     
  15. Ik moet hier ff op terugkomen, bij de meeting in barneveld hebben we het er ook over gehad, maar ik blijk oude gegevens te hebben :oops:

    Kijk hier maar ff ;-)
     
  16. Ik heb VW gereden, vandaar dat ik dat weet (iedere 60.000 km !!! zo'n 600 Euries)
     
  17. Ik heb zelf net een Golf3 diesel weg gedaan en daar moest de riem iedere 90.000 km van gedaan worden en dit kost bij de dealer zo'n 350 euro.
     
  18. gewon geen paniek maken en laten vervangen bij de dealer dan betaal je maar iets meet het zit zo bij focus ze hebben geen spie op de krukas dus je kan niet zomaar de krukaspolie eraf halen anders loopt de motor defect en dan heb ik en vele andere er niet voor over
    als de motor kapot loopt heb je 3000 euro aan de fiets hangen dan geef je toch liever effe 300 euro uit heb je er ook garantie op

    ik werk bij de ford dealer en het is niet de eerste wat kapotloopt omdat iemand effe een andere distri riem wil monteren
    of dat hij slecht loopt omdat hij niet op tijd staat
    dus mijn advies geef die 1ne keer iets meer uit en laat het goed doen dan dat hij je kapot loopt
     

Share This Page