1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Distributieriem vervangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Sander1976, 13 aug 2007.

  1. Ik heb een Focus 1.8 TDCI Ghia Wagon uit 2002.
    Heeft nu iets meer dan 160.000 km gelopen, en zou volgens onderhoudsboekje toe zijn aan het vervangen van de distributie-riem.

    Bij Ford geinformeerd, daar kreeg ik een email van terug met de nadruk dat het al bij 150.000 km moest gebeuren !!

    De kosten zijn in ieder geval 329 euro, incl spanrollen.
    Nu heb ik op de site van mijngarage.nl een offerte opgevraagd.
    Daar ben ik 171,24 euro kwijt, incl BTW, A-merk riem, arbeidsloon, garantie.
    Eronder staat dat de spanrollen evt ook vervangen kunnen worden, de loop- en spanrollen kosten 70,- euro.
    Dus dat zou 240 euro ongeveer zijn.

    Scheelt toch wel even bijna 90 euro in vergelijking met de Ford-dealer.

    Wat vinden jullie verstandig het door de Ford-Dealer laten uitvoeren (90 euro duurder), of door een merk-onafhankelijke garage hier in de omgeving voor circa 240 euro (mits de loop- en spanrollen ook vervangen moeten worden?, anders scheelt dat weer 70 euro).

    Of is het sowieso verstandiger om ook de loop- en spanrollen meteen te laten vervangen ?
     
  2. Ik zou alles laten vervangen nu de riem er toch af is.
    En ik zou zelf niet naar de ford gaan als een goede andere garage het ook kan. Maar ja kan niet ik je portemonee kijken he.
     
  3. Ik zou sowieso alles laten vervangen, en inderdaad, het moet bij 160.000
    gebeuren, dus zeker niet te lang doorgaan :wink:
    Heb het "laten" doen bij een uni-vakgarage, multi-riem / distr.riem
    spanrol, als het dus uitgevoerd word door een goede monteur, is de
    kwaliteit indentiek als aan de dealer.
     
  4. Idd, ik ga ook niet naar een Ford-dealer, is mij te duur. Die gebruiken allemaal originele onderdelen die veel duurder zijn, en daarbij is het uurloon ongeveer 1.5x zoveel als mijn eigen garage (schat ik zo...)

    En gewoon de rollen ook meteen vervangen, de boel ligt er nu toch af.
     
  5. gewoon naar een goede dealer in de buurt gaan, ford dealer is veels te duur!
     
  6. ik ben een voorstander van orginele onderdelen zeker voor een distribtie als er wat fout gaat heb je bij de garage op de hoek weinig garantie bij ford teminste een jaar op de delen en ik heb dor schade en schande geleerd dat het met orgineel langer meegaat dat imitatie
    maargoed ieder zijn eigen keuze je kan ook met de ford dealer over de prijs praten mijn ervaring is dat je vrij makkelijk 10% lospraat dan word het verschil toch weer kleiner en heb je orgineel
    misschien een idee voor de club om bij dealers een korting te bedingen voor focusclub leden
     
  7. Belangrijk is dat je de spanrol ECHT vervangt, en niet het erop
    gaat gokken, ze gaan zeker kapot voor de volgende 160.000 km.


    Dealer uurloon zit zo tussen de €55,- en €65,- incl.
    bij een uni-garage zal dat zo'n €10 á €15,- goedkoper liggen, het nadeel
    van zo'n garage is, dat ze niet de routinnen hebben, zodat het meestal
    iets langer duurt als bij de dealer, tis maar om het even :wink:
     

Deel Deze Pagina