1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributieketting 2.0 benzine 2007 afstelling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door v/d broek, 4 dec 2018.

  1. goede dag even mij voorstellen .ik ben leo en werk als hobby van mijn 14 jaar tot nu bijna 70 jaar
    aan alle soorten auto,s
    nu ben ik de eigenaar geworden van een focus wagon 2.0 benzine bouwjaar januari 2007
    auto gekocht met kapotte uitlaatklep ..auto heeft distributie ketting
    klep vernieuwd pakkingen enzovoort
    ketting geplaatst blokkeerpen in blok voor krukas afstelling (zuiger gecontroleerd staat in bovenste stand)
    nokkenassen op tijd gezet in uitsparingen met platte liniaal en alles vast gezet
    gecontroleerd en na ronddraaien gekeken en alles staat op tijd( denk ik)
    (auto liep wel met kapotte klep)
    maar nu na reparatie wil de auto niet starten
    hij geeft het geluid bij starten of de timing niet klopt dus ploffen en terugslag motor
    weer de ketting gecontroleerd en de bougie kabels volgorde
    naar mijn mening staat alles op tijd wat zie ik over het hoofd
    gebruikte afstelpen 4 cm pen +schroefdraad en liniaal nokkenas
    een ding weet ik niet zeker er zit nog een ketting bij de distributie ketting .
    volgens mij van de olie pomp die staat dus in een willekeurige stand
    kan dat mijn fout zijn
    bij voorbaat dank voor alle hulp en ik hoop er uit te komen
     
  2. :welcome: Leo.
    ik ben niet zo technisch aangelegd dus helaas geen antwoord op je vraag ;)
     
  3. Zou het kunnen dat de nokkenassen 180 graden verkeerd staan? Of past de liniaal maar op 1 manier?
     
  4. En olie pomp maakt niks uit hoe die staat
     
  5. hallo de liniaal past maar op een manier
    is het zelfde als de 1.6 benzine
     
  6. ik heb net weer alles gecontroleerd volgens mij staan de nokkenas en krukas goed
    ontsteking volgorde ook
    maar bij starten krijgt hij een terug slag en plof uit de uitlaat en bij de motor en slaat niet aan
    dus volgens mij is er toch iets in de volgorde ontsteking
    maar ik weet niet hoe of wat de ontsteking volgorde regelt
     
  7. Dacht dat ontsteking volgorde 1-3-4-2 is
     
  8. Zijn de nokkenassen wel op dezelfde plek terug gemonteerd?
     
  9. als eerst zelf nooit van deze motor de ketting vervangen. Of het volgende klopt geen idee. maar internet is je beste vriend in sommige gevallen. wat ik nu zeg is kort samenvatting waar het mis kan gegaan zijn.

    als eerst als je nokkenassen geblokkeerd staan dat kan maar op 1 manier. ander manier krijg je lineaal er niet in.
    je nokken van de eerste cilinder (distributie zijde) zouden de nokken allebei naar binnen gericht staan.
    zolang hij van te voren heeft gelopen lijkt me sterk dat je nokken zijn verschoven op je nokkenas (meestal 1 geheel maar soms zitten de nokken erop geperst)

    distributie wordt zoals ik zie tegengehouden door een bout tegen de krukas te monteren (een valk plek op de krukas).
    wat me wel opvalt is dat de krukaspoelie ook uitgelijnd moet worden op de krukas.
    daarvoor zit een extra bout gat erin.
    echter als je krukas blokkeert staat deze 45graden voor BDP.
    als je deze op 0graden gemonteerd hebt zitten en krukassensor niet goed zit, dan zal het idd niet goed lopen.

    http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chains-on-ford-focus-2-i-2007-2011/

    in het filmpje zie je dat hij bout heeft gebruikt om de poelie uit te lijnen en de witte punt om de sensor uit te kunnen lijnen
    dit is dus wel 45 graden na bdp.

    in jouw verhaal lees ik wel dat je zeker bent van nokkenas en krukas, maar van jouw poelie lees ik niks
    al vind ik krukasblokkering apart in het youtube filmpje van dezelfde persoon part 2, hoe hij het uitlegt hoe het precies zit.
     
    Henry-ST vindt dit leuk.
  10. hallo beste forumlid truckerowerner ik heb inderdaad mijn poelie niet goed gezet
    ga morgen deze goed zetten en hoop dat dit de oplossing is
    alvast super bedankt voor de film en alle inlichtingen hier moet het mee gaan lukken
    ik laat morgen de afloop hier weten
     
  11. goede avond bij mij is alles weer opgelost
    het was inderdaad de krukas poelie die ik niet op tijd had gezet
    ik kon zelf ook geen filmpjes op internet vinden van de ford focus 2.0 benzine over vervangen ketting of koppakking
    wist ook niet dat mazda het zelfde motor type heeft
    dus dat ook weer geleerd bedankt voor de hulp
    en voor de mensen die het ook willen zien of leren of zelf doen ,
    de man op de films legt het zeer goed en duidelijk uit
     
  12. fijn dat het gelukt is.
    was een wilde gok die poelie, volgende keer toch maar een staatslot nemen hahaha
     
    StephenV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina