dingen om op te letten bij andere focus kopen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Danny, 9 jan 2008.

  1. hey
    ik ga dus binnenkort weer een focus terug kopen
    waarschijnlijk een 1.6 of 1.8 benzine
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het kopen van een andere focus? ik weet zelf wel een beetje de weg onder de motorkap maar niet alles.

    Gr danny
     
  2. hier wat tips
    let op de spanning van de distributieriem, roestvorming op de bekende plaatsen (kitranden van de deuren en achterklep). Kijk ook even onder de auto naar olielekage, zie het topic http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2561
    Als er aan de bestuurderskant een smerige olieachtige aanslag zit moet je hier extra op letten, ik vermoed dat dit bij mij ook de oorzaak is van mijn (te hoge) olieverbruik.
    En ga zeker uitgebreid proefrijden stuk snelweg, binnenweg en rijd ook even over een klinkerweg om de schokbrekers te testen. Op deze manier krijg je een goede indruk van de staat van de auto.

    Mart
     
  3. Je kunt ook een nieuwe kopen.
    Dan hoef je nergens op te letten. :D!

    Maar idd de hiervoor genoemde dingen, en zorg dat je een zo lang mogelijke garantie krijgt.
    Kijk ook of de onderhoudsboekjes er bij zitten en bijgehouden zijn.
    Staat er in waar hij in onderhoud is gewoon die garage bellen en naar info over die auto vragen.
    Je staat ook sterk nu want je komt met geld en ruilt niks in. Das dus extra korting waard.

    Ga je particulier kopen zou ik je een aankoopkeuring aanraden bij de Dekra of Anwb.
    Kost een paar euro maar bespaart je een hoop gezeik. :wink:
     
  4. Zekers de stempels van de carroserie controle in het boekje ivm je garantie die 12 jaar is,roest van binnenuit!!!!!!
    En bij je spiegels in de hoeken ,achterklep bij hand greep en onder je achterraam in de hoek nabij de wisser!!!!!
    En ja kijk ook in je kofferbak onder je reserve wiel of daar water in staat en airco controle of dat ook goed is????
     
  5. Danny,

    Let bij auto's met km-standen van 75 K plus ook even op de dikte van de remschijven rondom. Vervanging hiervan is ook niet echt goedkoop.
    Geeft ook de werking van de EGR-klep de nodige aandacht. En kijk of alle elektrische features het doen (voor- en achterruitverwarming etc.)

    Duckmole
     
  6. Kijk goed of de naden van het plaatwerk netjes rechtlopen. Dus of je spatbord netjes langs je motorkap loopt, dat je voor en achterdeuren mooi naast elkaar zitten etc.

    Als je heel gekke verschillen in de naden hebt, dan kan dat duiden op een gelede schade. Kijk daarom ook goed naar de balken onder de motorkap, of die geen schadesporen vertonen.

    Rijdt op een vlakke weg eens constante snelheid en laat het stuur los. Trekt 'ie? Kan uitlijnen zijn of een kromme Focus. probeer te remmen met het stuurlost (krachtiger remmen) en kijk of de auto recht blijft rijden. Zo niet dan kan het remsysteem de nodige aandacht gebruiken, of er is sprake van een kromme focus.

    Suc6!!
     
  7. En even een paar keer op een rotonde flink rond rijden om de ophanging te testen. Hoor je een bonkend geluid, dan zijn er rubbers of fuseekogels versleten.
     
  8. als ik het zo lees, dan zou ik geen Focus kopen.... :twisted:
     
  9. Behalve als je een CC koopt...
    Dan moet je eerst met de tuinslang erop :cry:
     
  10. wat bedoel je hier precies met een kromme focus :?
     
  11. Eentje die bij een aanrijding is betrokken waarbij het frame iets vervormd is, en daarna gerepareerd door hem weer recht te trekken. Als dit niet 100% goed is gegaan, dan heb je dus een auto die niet symmetrisch is, en zich waardeloos gedraagt.
     
  12. Precies.. een Focus die krom is, dus een knal heeft gehad.
     

Deel Deze Pagina