1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dilemma bij aanschaf

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rvkasper, 16 dec 2023.

  1. Hier even in het kort mijn verhaal.
    Sinds 2018 rij ik een focus mk2 rs. Deze reed ik het eerste jaar dagelijks en daarna alleen bij mooi weer. Nu heb ik verschillende daily’s gehad( st150,st225,mk7 sport, mk8 st line) naast de rs. Nu wil ik die laatste gaan verruilen voor wat groters.

    Nu was voor mij de eerste keus een Kuga mk2 st line met de wel bekende 1.5 ecoboost motor erin. Nu kom ik heel veel verhalen tegen over deze motoren maar dat er ook een versterkte versie is. Nu ben ik er achter dat de 175pk met automaat zeker de juiste motor is. Maar zijn er ook bouwjaren/motorcodes bekend van de 150pk versie met het versterkte blok?

    voor mij maakt dit veel uit voor de keuze welke auto het gaat worden. Want ik ben voorzichtig al verder aan het kijken richting een Focus mk4 1.5 maar mijn vriendin houd vast dat ze graag een hoge zit wil.

    Is er iemand die raad weet met dit probleem?
     
  2. Een kuga met 2,5 liter :shrug:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Ze bestaan inderdaad wist ik ook niet.
    Maar een 150pk met versterkt blok niets over gelezen of gehoord. Dan zou je net zo goed voor de 200pk versie kunnen gaan toch? Deze bijvoorbeeld
     
  4. Helaas werkt de link niet.

    naar mijn weten is de 2.5(2.5t Volvo) alleen geleverd in de mk1 kuga. De mk2 is geleverd met de 1.5 ecoboost (120,150,182) tussen 2013 en 2019 en ook een 2.0 ecoboost met 242 pk (zeldzaam ivm uitstoot)
    De mk3 is er met een 1.5 3 cilinder en de 2.5 Phev dacht ik.

    de auto die ik zoek ik de kuga mk2 tussen 2017/ 2019 met facelift dus.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Makkelijkerste is gaspedaal.nl gebruiken. Kun je namelijk ook zoeken op vermogen. Die van de link was van 2010 dus viel er al buiten maar wel een 2.5 200pk versie. Je zou kunnen zoeken in Duitsland waar meer variatie geleverd is.
     
  6. Inderdaad de 2,5 liter ligt in de mk3 hybrid. Als ik het goed begrepen heb is dit een motor die ook bij mazda gebruikt wordt/werdt
    En als je naar een mk4 kijkt maar iets hogers wil ga voor een proefrit zou ik zeggen neem de vrouw mee en de kans is dat ze verkocht is, heb je je goede daad weer gedaan nog dit jaar :grin:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Die edgar weet ze wel te vinden zoals je ziet

    de kleur is niet mijn ding (hoeft ook niet) maar ziet er op de plaatjes netjes uit met weinig km
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  8. dit is inderdaad zoon 2.0 ecoboost. Heeft wel mijn voorkeur alleen ligt deze kwa budget redelijk ver boven ons kunnen. Ook naar gekeken in Duitsland. Daar staat de eerste 2.0 te koop wat wel past maar dan moet ik in nl nog even 9 K bpm aftikken. Dus dat word hem niet als ik geen bpm trucjes uithaal
     
  9. Een maat van mij heeft een mk4 st line. Die gaan we testen maar dat is een 1.0
     
  10. De Mk4 1.0 St Line met 155pk loopt heerlijk. Maar….. de handbak is wel een dingetje.

    Lekker de MK2 RS ernaast houden. Zulke auto’s worden niet meer gemaakt. Stalling zoeken voor het ding (als je die al niet hebt) tijdens de natte pekel maanden en dan lekker in het voorjaar eruit halen. Tenzij je het budget van de RS nodig hebt voor de aanschaf van een andere auto.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Dit was een van de meest gunstige qua prijs en km stand. Anders krijg je standen van tegen of over de 200k km. Zoals ik al zei, gaspedaal.nl. Mijn favo zoekmachine voor auto’s en ik weet dat zelfs veel garages die ook gebruiken voor prijs indicatie.
     
  12. Dit is een ding wat zeker is. Rs komt er niet meer dat is zo goed als zeker. Dus houden als investering is al een optie. Maar rijden is natuurlijk nog leuker.
     
  13. Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. hier liep ik ook tegen aan, dit blok zit ook in de focus mk3 / 3.5 ST alleen van de bpm schrok ik ook even… maar dan heb je wel wat speciaal. Ik ben alleen van de Kuga afgestapt ivm beperkte ruimte ivm kinderen en ben de Focus MK4 station gaan proberen. Veel comfortabele auto en zeeën van ruimte. En qua motor ben ik voor de 1.5 183pk versie met 8-traps automaat gegaan. Heerlijke auto :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. de rs blijft gewoon aan. Het is puur dat de Fiesta voor de ‘familie dingen’ wat aan de kleine kant is. Vandaar en stap groter
     
    M.Blaak en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Check. Als je dan voor de MK4 gaat, zou ik kijken naar de 1.5 met handbak. De 1.0 155pk rijdt heerlijk, maar die bakken zijn problematisch. Ook de automaat achter de 1.5 heeft zijn eigenaardigheden.
     
  17. Volgens mij zat het verschil in de 1.5 ecoboost motoren en het lek raken tussen de 2e en 3e cilinder dat de 4 cilinders lek raken,
    en de nieuwe 3 cilinders niet.
    Maar ik kan mij vergissen.....
     
  18. En dat is volgens mij ook alleen bij de vroegere modellen. Later zijn ze gemodificeerd.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  19. Klopt helemaal.
     
    DexterXL en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina