Digitale Dashboard

Discussion in 'Electronica' started by SDdeRuiter, Nov 29, 2020.

  1. Wij zijn nu een paar weken in het bezit van een nieuwe Focus 1.5 stline met een digitale Dashboard. Daar heb ik twee vragen over die ik niet gevonden krijg in het boekje en op internet. Waar kun je de onderhouds interval terugvinden en hoe kun je de navigatie meldingen op het Dashboard weergeven? Iemand enig idee?
     
  2. Bedankt voor je reactie, is er niet een indicatie van hoeveel km tot de volgende beurt er nog over is op de boordcomputer? Het enige wat ik kan vinden wat met onderhoud te maken heeft is in de FordPass app de kwaliteit van de olie, ook daarvan vraag ik me af wat dat precies aanduid maar goed dat heeft hier niets mee te doen.
     
  3. @SDdeRuiter Voor jouw auto is het 2 jaar of 30.000 km (geen 1 jaar of 15.000 dus). In de FordPass app kun je onder: 'voertuig' en dan 'onderhoud en ondersteuning' je onderhoudsschema zien (staat kilometrage bij maar als je deze aanklikt staat er 2j/30.000 km)
     
  4. Die was er wel bij de eerste versies maar toen bleek dat de diesels al om de 8000 km een nieuwe oliewissel nodig hadden.

    Wat een optie is de Ford Pass app op je telefoon of Tablet zetten, daar geeft de app aan Hoeveel % je oliekwaliteit nog is. In het informatiemenu in je middencluster hebben ze het verwijderd.
     
  5. Bij de 1.5 ecoblue (de diesel) is er iedere 15.000km een olie wissel, heb net de eerste gehad bij 14.500km ongeveer.
    Regulier onderhoud voor de rest is pas bij 30.000km, in eerste instantie was het onderhoud iedere 30.000km gepland maar bij de diesel hebben ze dus een wijziging aangebracht dat iedere 15.000km de olie vervangen moet worden.

    Volgens het boekje heeft een benzine uitvoering iedere 30.000km onderhoud nodig.

    Voor benzine en diesel geldt hou je olie kwaliteit in de gaten via de fordpass app en de boordcomputer
     
  6. De eerste software versies van de 1.5 regenereerden teveel.
    Omdat Ford weer eens een poging heeft gedaan om te besparen, hebben ze de diesel-injector/sproeier in het roetfilter achterwege gelaten.
    Ze zijn terug gestapt op na-injectie via de motor (net zoals de probleem-diesels van de jaren 2004-2008).
    Resultaat was een ernstige mate van olieverdunning door diesel.

    Blijkbaar hebben ze nu de strategie aangepast zodat het nét binnen de 15000km kan.
    Ik moet wel zeggen dat ik soms het idee heb dat hij nét niet voldoende regenereerd, na zoveel duizend km voelt de motor lui aan.
    En zo ineens (vermoedelijk na regeneratie) is hij weer lekker rap.
     

  7. Dit gevoel heb ik ook al een paar keer gehad, ene moment lui, en dan later weer op en top fris
     

Share This Page