1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

defect elektrische ramen

Discussie in 'Electronica' gestart door focus-dennis, 11 feb 2009.

  1. Hoi,
    Sinds kort gaat het raam aan de bestuurderszijde niet meer open mbv de elektrische bediening. Het raam aan de passagierszijde kan ik nog wel openen met het knopje aan de bestuurderskant.
    Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn (ervaringen) of dit probleem eenvoudig zelf te verhelpen is?
    Ik heb een Focus 1 fase 2 wagon.
    in ieder geval bedankt voor de reacties!!
     
  2. Heb ditzelfde gehad aan de bijrijderskant. (ergens tussen januari en mei vorig jaar)
    Er zat mogelijk te veel vocht in de deur. er stond een flink laagje water/vocht in de deur. Toen het eenmaal weer warmer werd en hetwater was verdampt deed hij het ineens weer.
    Er was gelukkig niets van het elektra kapot.
    Misschien even afwachten tot het warmer wordt voordat er geld aan gespeneerd wordt?

    Is uiteraard wel een lastig probleem.

    Heb het een paar maal met de oude escort gehad dat het raam niet meer op en neer kon. Erg lastig bij parkeergarages of tolwegen.
     
  3. dat zou iig wel beter zijn.....ik heb nog bovag-garantie maar of dit eronder valt......
    ga over 2 weken op wintersport dus lijkt me wel handig als mn raampje weer opengaat op de tolwegen....... :lol:

    dit probleem is zeker moeilijk zelf te verhelpen :?:
     
  4. het valt volgens mij gewoon onder de BOVAG garantie hoor.

    wat je kunt doen is het hele zaakje goed drogen met een fohn. maar je weet niet zeker of dit het probleem wel is.

    Het kan namelijk ook nog een kapotte schakelaar zijn of het raammechanisme is kapot, of de motor is niet goed meer, of er zit gewoon een draadje los.

    zou er zeker met garantie even een belletje aan wagen naar de garage.
     
  5. Ik heb bij m'n XR2i ooit gehad dat het contactje in de schakelaar een beetje geoxideerd was. Heb 'm toen schoongemaakt en nooit geen problemen meer gehad.

    Misschien dat je er iets aan hebt.
     
  6. Datzelfde heb ik ooit eens bij de Escort van mijn buurjonge gedaan idd... Dat was ook mijn eerste gedachte maar wou hem niet gelijk posten :lol:
     
  7. Nog een slachtoffer hier, toch ff openmaken deze week! Dat verhaal over "een laag water in je deur" schrik ik wel een beetje van :roll:
     
  8. Lees laag niet in de zin van liters.
    Het was gewoon flink nat binnen.
    Maar ik vind het dan ook erg leuk door die diepe plassen te rijden. :D

    Sinds ik dat niet meer doe heb ik er geen las meer van.
     
  9. Die diepe plassen zijn inderdaad leuk :roll:
     
  10. Moet je de nieuwe Fiesta kopen, die is er tegen bestand.
    Gezien op televisie, ene Jeremy zat achter het stuur. :wink:
     
  11. Clarkson is 8)


    Alleen rij ik liever station. En de fiesta komt er vast niet in station met een kofferinhoud van ongeveer 1100liter :roll:
     
  12. Onze Focus heeft dit euvel en ik wil eerst zelf eens op avontuur voordat ik het wellicht door de dealer laat doen. Bij het bedienen van de schakelaar hoor je nog wel het relais klikken. Tips zijn welkom!
     
  13. De schroeven verwijderen en het paneel eraf halen.
    Als je echt in de deur wilt, het schuimrubber (of wat het is) voorzichtig los snijden.
    Dan denk ik, eerst het vocht met een fohn.
    En anders eerst wat van een handoek/trheedoek het vocht in laten trekken.

    Ik heb het niet zelf gedaan maar een kennis had de deur_paneel los gemaakt en het is best een rot klus om te doen. Vooral als je el-ramen hebt.
     
  14. De deurpanelen heb je er zo af, helemaal met elctr. ramen.
    De grootste uitdaging zit in het loshalen van het afdekplaatje van de deurgreep. Een heleboel steken hier een schroevendraaier tussen en wrikken het dan los. Wel met het risico de boel beschadigd.

    Aan de onder kant van de deurgreep zit een gaatje, hier steek je iets in met een haakvorm (bv. inbussleutel) en druk je afdekkapje zo los.;)
     
  15. Bedankt voor de tips! Inmiddels heb ik ook de TIS2004 ter beschikking. Komende week eens aan de slag :)
     
  16. Vanavond de binnenkant van de deur gehaald. Stekkertjes zijn goed. De aansluiting op de raammotor zelf getest, netjes 12v bij het indrukken van de bediening. Zijn we al halverwege het loshalen van de motor als m'n sleutelmaatje opmerkt dat hij het stekkertje niet meer van de motor krijgt. 'Dan zal ie nu wel goed zitten' zeg ik nog voor de grap... toch even testen, en ja hoor weer een mooi werkend raam. De boel weer vast gezet en Voila, gefixed! De dealer schatte de kosten van de kijkoperatie al op minstens 150 euro. Weer mooi bespaard in een uurtje werk.

    Ik zal me ook eens netjes voorstellen op het forum, want ik geloof dat ik hier nog wel vaker zal komen. :)

    [​IMG]
     
  17. Ik zie dat je de dampfolie kapotgetrokken hebt onderaan...... Daar zou ik zeker een nieuwe in zetten ;) Water loopt namelijk door de deur en gaat lekker tegen het deurpaneel aan spetteren. Je krijgt vanzelf last van beslagen ramen enzo. En teven werkt een goede dampfolie ook goed tegen wind+rijgeluid.
     
  18. Het is niet kapotgetrokken, maar eerder losgesneden. De onderkant is niet los geweest en langs de zijkanten zit het weer netjes vast. Waar het losgesneden is, zit het weer dichtgeplakt met ducktape.

    Toch bedankt voor de tip, want ik dacht dat het alleen voor demping was. We zullen het in de gaten houden. Mocht het raam beslaan, kunnen we het nu in ieder geval open draaien. :D
     
  19. Elektrisch raam

    In 2004 een lease Focus gekocht. 4 jaar oud en 60.000 na 2 maanden aan de pasagierskant geen beweging in het raam. Binnenpaneel deur er af. Staaldraad bleek op een hoop zich zelf vast te draaien. Op de sloop voor 50 euro een nieuw binnenwerk. Nu 5 jaar later en bij 200.000 nog steeds prima.
    Beetje handigheid en je Focus blijft lopen!
     
  20. De dampfolie beschadigd altijd. Ik trek het niet los maar gewoon de schaar er langs en later een breed plakband er op.
     

Deel Deze Pagina