Is het mogelijk om dagrijverlichting te gebruiken door gebruik te maken van de verstrakers (grootlicht FF MII). Let wel grootlicht laten branden op slechts 15 Ć 20%??
ik denk dat dit teveel verblind doordat deze hoog afgesteld staan. Ook al laat je deze op onder spanning branden
in principe kan het ze branden dan 11watt hierdoor zullen ze dus minder fel zijn maar iets feller als stadslicht je moet wel voorzorgen dat elektronisch niet alles verkeerd aangesloten zit je grootlicht seinen moet ook werken en als je lamp op 11watt brandt dan mag de stadlicht ook niet aan staat een enkele verlichting aan dan moet de dagrijverlichting al weer uit staan echter zie ik de nut van de hele dagrijverlichting niet in bij mij staat verlichting op auto en wat ik weet bij peugeot is het volgende - knop auto dan is dagrijverlichting niet mogelijk - geen knop auto dan is het mogelijk dat dagrijverlichting geactiveerd kan worden
+1 ik bepaal zelf wel wanneer ik verlichting voer ja of nee, overdag staat me verlichting zowieso niet aan tenzij het regent of mistig is. bij schemer gaan eerst de stadslichten aan, als het dan donkerder wordt dan de xenon erbij
Grootlicht staat verkeerd afgesteld denk ik voor DRL, ook als het maar op laag vermogen is. Wat mij betreft mogen ze net als in Scandinaviƫ verlichting overdag verplicht stellen. DRL zijn een prima oplossing daarvoor. Ik heb ALTIJD mijn verlichting aan. Alleen stadslicht voeren is bij schemer zelfs verboden dacht ik?
Je grootlicht als DRL gebruiken is niet zomaar toegestaan (los van de eventuele technische uitdagingen). Je koplamp moet namelijk voorzien zijn van een keurmerk voor DRL genaamd ECE R87. Voor zover ik weet zijn er alleen bepaalde aftermarket mistlampen die voor dubbelfunctie toegestaan zijn. Het is nog een beetje wazig gebied: informatie is niet makkelijk voorhanden. Dus je zou de gok kunnen nemen in de hoop dat oom agent er ook niets van snapt.