Hallo mede(st)rijders, Hoe kun je het beste dagrijverlichting (ledverlichting) aansluiten, dus contact aan, stadsverlichting aandoen en dan moet de dagrijverlichting het ook doen. Zo gauw je het dimlicht aanzet moet de dagrijverlichting weer uit gaan. Alvast bedankt voor de aandacht Mvg
Bij halfords is een relais,dat je aaansluit tussen je dagverlichting,zodra je de dimlichten aan zet,gaan de dagrijverlichting uit. Kost ongeveer 15 euro,en is van autostyle. Zover had ik het ook op het internet gevonden.
Weet iemand misschien ook waar je de stroom kunt aftakken om dagrijverlichting te laten aangaan als de motor draait en daarbij de draad die stadslicht/dimlicht regeld om de schakeling kompleet te maken?
zijn complete kabelsetjes voor te krijgen. zoek op autostyle.nl naar de SY SJ271EW Dit schakelt je dagrijverlichting in zodra je auto op contact staat en zodra je je stadslicht aandoet gaan ze weer uit
Ja, dat setje heb ik, maar ik kan in de kabelboom niet de juiste kabels vinden om mee te verbinden. Wie weet welke ik moet hebben?
wat voor focus heb je ik heb zelf een focus 1fase1 ik heb de stroom uit de zekeringkast onder de motorkap vandaan gehaald hier komt spaning op zodra ik het contact aanzet
Ik zou het ook top vinden als iemand op de vraag van LittleFocus antwoord heeft. Zelf zit ik ook nog te wachten tot er meer bekend raakt over de Focus III zodat ikzelf het ook kan aansluiten t.z.t.
op de site van Philips waarvan ze ook dagverlichting verkopen, staat dat je deze onmiddelijk op de batterij kan aansluiten en een relais plaatst tussen daglichten en dimlichten http://www.youtube.com/watch?v=Z2HssQgM98k grtz
Beste mensen, Ik zie dat jullie de dagrijlichten aansluiten terwijl de stadslichten branden. Ik ben vorige jaar aangehouden door de politie want mijn dagrijverlichting branden zoder andere verlichting. De politie vond het vreemd en heeft navraag gedaan en mijn aansluiting was correct. Dagrijverlichting mag alleen aan als de overige verlichting uit is. Ik had dagrijverlichting van Halfords €100,00 en die moest je rechtstreeks op de accu aansluiten en 1 kabeltje naar de stadslichten dmv een relais. Deze lichten werken op spanningsverschil in de accu.
Kijk even bij de oplossing van dagrijverlichting. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=20346
Vind ik toch wel vreemd, want je zien genoeg auto rijden met dagrijverlichting en gewoon de stadslichten en/of dimlichten aan.
@ Pacosi, Geweldige uitleg, maar toch 1 puntje wat beter kan. Met het gekochte DRL-relais (bij Halfords) kan (moet) je de 12V en Massa aansluiting direct op de accu aansluiten. De verlichting gaat aan bij spanningsverschil van de accu, dus bij starten van de motor. De lichtopbrengst is dan ook hoger dan dat je de spanning vanuit de zekeringkast laat komen. Heb bij Halfords prima info gekregen over het relais, top!
Gisteren geprobeert spanning rechtstreeks van de accu en weer via de zekering ,we hebben geen verschil kunnen zien, ook voltage gemeten geen verschil.Dus het verhaal van halfords klopt volgens ons niet.Heb hem weer terug gezet via de zekering nu is de dagrijverlichting altijd gezekerd.
@tddi stage 3 dit klopt helemaal de twee lampen mogen branden maar niks meer dan dat als stadslicht brandt, dan brandt de drl bij sommige ook dan heb je 4x stadlicht volgens de wet, dit terwijl je maar 2x stadslicht mag hebben de setje is inderdaad de enige simpele en goedkope oplossing zelf zie ik dat setje niet gezekerd is maar dat doe je simpel door een zekeringhouder tussen te stoppen en afzekeren met 5A zekering spanning is in de hele auto gelijk dus of je nu bij de accu of zekeringkast monteert ze gaan echt niet anders branden door de voltage verschil wat echter wel gedaan wordt is lampen via pwm aansturen dit houdt in dat ze op 80% 14volt draaien de lampen, dit zal neerkomen op 12volt constant bij audi zie je dit met stadlicht voor (led balken) wanneer knipperlicht wordt gebruikt gaat betreffende kant zwakker branden (80% naar 50-60% bijvoorbeeld)