1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dag dag, nieuwe bezitter als het even kan! ADVIES?

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Bitaktus, 26 jun 2008.

  1. Dag forumlezers,

    Afgelopen weekend heb ik één van mijn twee motorfietsen verkocht. Nu is er geld voor een andere auto.

    Mijn suzuki alto mag het veld ruimen voor een Ford focus wagon 1,6...

    Wat zijn de zwakke punten van een focus? Waar moet ik op letten bij een koop?

    Ik zoek eigenlijk een focus uit 1999-2000 met niet meer dan 130.000 km.

    Alvast dank!

    Johan
     
  2. pfff. zwakke punten zijn:

    - roest onder de buitenspiegels.
    - roest aan de onderkant van de deuren (kitnaad laat los)

    meer kan ik er niet zo ineens bedenken!
     
  3. wow.. snelle reactie!

    Een beetje lezen op internet en je komt nog meer dingen tegen:
    piepen en kraken?
    electronische storingen?

    Maar zijn dit sporadische problemen of geaccepteerde problemen?

    En hoe zit het met eventuele inruilwaarde later? :?:

    Vragen vragen vragen :D
     
  4. Inderdaad Piepen en kraken.
     
  5. en dat wordt geaccepteerd? :lol:
     
  6. mwoa dat vind ik meer onder sporadische problemen vallen, of in ieder geval hoe je het zelf ervaard, als je je aan zoiets stoort dan kan het een probleem zijn voor je!

    radio ietsje harder doet wonderen! :lol: :lol:

    denk zelf dat de nieuwste auto nog wel eens wat kraakt?
     
  7. geen idee... ik heb geen nieuwe auto :lol:

    zonder gekheid, als dat alles is.... zolang het niet teveel kraakt :lol:
     
  8. Eigenlijk zijn alleen de roestproblemen onder de spiegels, onderlangs de deuren (kitrand) en onder de kofferbakstrip een probleem.
    Ook wil de snelheidssensor in de versnellingsbak wel een stuk gaan; maar die kost maar 35 euro en is in 5 min vervangen.

    Voor de rest zijn er geen typische focus kwalen. Piepen en kraken heb je in elke auto na verloop van tijd, en vaak zelfs in nieuwe. Electronica is doorgaans zeer degelijk; veel beter dan die franse zooi.

    Wel kan ik je altijd aanraden om bij een dealer de nieuwste software van het motormanagement er in te laten zetten. Bij de 1.6 is er een verbeterde terugvalregeling in gezet (bij koppelen).

    en ehh; check of de eventuele airco werkt. Maar ook dit is een standaard ding voor alle 2ehands auto's

    Dutchguy
     
  9. dank u!

    Dat maakt het kijken naar gebreken al makkelijker. :dance:
     
  10. Welkom!

    In een enkel geval wil de tellerunit wel stuk gaan, dat zijn dure dingen. kijk er goed naar dat die het doet. Over de roest: een focus heeft 12 jaar roestgarantie, dus als je een focus vindt kijk dan of alle boekjes er bij zitten! Stempels zijn namelijk belangrijk.
     
  11. wat moet ik me voorstellen bij een defecte tellerunit? Ik neem aan dat dat zou opvallen bij een proefrit? :roll:
     
  12. Dag en welkom, ik zie dat je inderdaad een zelfde soort wagon zoekt als ik! :)

    Laat ik meteen een vraag er bij stellen: misschien is het vloeken in de kerk hier, maar ik ben ook geinteresseerd in een lpg-g3 versie. Is er iemand die daar ervaringen mee heeft? Sommige motoren schijnen nogal te leiden onder lpg.
     
  13. En meteen een antwoord op m'n eigen vraag (ik had meteen de zoekfunctie moeten gebruiken natuurlijk..), ford na 1998 gaat niet meer samen met gas wegens aluminium kleppen. Die kunnen het gas niet aan. Dus. Helaas voor de portemonnaie maar dan toch maar een benzine :)
     
  14. Johan :welcome: op het forum :thumbs:

    En kraken doet een nieuwe wagen ook hoor, althans die van mij toch bij momenten :!:
     
  15. Ik gaa het ook merken, dat kraken. Niet met het dak open, maar dicht wel een klein beetje. Ik erger me er nog niet aan hoor, vergeleken met mijn Escort cabrio is dit een zegen. Verder is mij niet bekend dat focussen kraken hoor.

    En ook voor jou, in Zierikzee staat de focus die je zoekt. (2000 < 130000km)
     
  16. Vraagje over de motormanagementsoftware; is dat ook bij focussen uit 2000? Of alleen latere jaren?
     
  17. @ dutchguy: Kon je dit niet eerder aangeven? Wat kost zo'n grapje?

    Ik zou bij een wagon eerder kiezen voor een 1.8 liter. Ik heb in mijn hatchback een 1.6 en daarvoor is ie NET genoeg. Achteraf had ik liever een 1.8 gehad. Je voelt namelijk bij de 1.6 heel duidelijk wanneer de airco aanzet. Bij het wegrijden moet ik hem dan goed op toeren houden om niet af te slaan!
     
  18. ik vind het jammer dat de focus 1.8 net weer in de volgende categorie valt voor de wegenbelasting...

    Mij dunkt dat chiptuning enige uitkomst moet bieden. :D
     

Deel Deze Pagina