1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

CV storing

Discussie in 'Electronica' gestart door jeroenvv, 8 mrt 2009.

  1. Sinds afgelopen week heb ik een probleem met de CV installatie.

    Heb een maand geleden een aftermarket setje met klapsleutels aan de bestaande cv installatie toegevoegd (deze via deur te openen).

    Sinds het inbouwen geen problemen gehad en ook de kofferbak ontgrendeling deed het prima...

    Sinds afgelopen week werkt hij niet of slecht... doe de deuren dicht druk op afsluiten, dan gaat de hendel (overigens alleen de bestuurderskant) dicht en meteen weer open (lijkt wel of hij denkt dat de deur nog open is).
    Ook de kofferbak werkt niet meer, en ook het knopje op het dashboard niet.

    Gisteren een paar keer de deuren open dicht gedaan en opeens werkte alles weer.... maar vandaag weer het zelfde probleem... wat kan dit nou toch zijn? een kapotte relais misschien die bovenop de zekeringenkast zit? :roll: :roll:

    de zekeringetjes zijn nog heel want hij werkt wel 1/2...
     
  2. niemand enig idee?

    vanaf zondag had ik de zekering eruit... vanmorgen er weer in gestopt en hij werkte weer 2x goed daarna stopte de cv er weer mee en ging hij bij het sluiten direct weer open
     
  3. Aftermarket setje kapot?
     
  4. dat zou natuurlijk ook kunnen dat dat kastje het niet juist doorgeeft!! ik ga me zekeringetje vanavond er weer in stoppen en de zekeringen van het aftermarket setje eruit halen kijken of de CV met de sleutel dan wel weer juist werkt.

    Vreemde is wel dat de draadjes van het aftermarketsetje op de draadjes van de CV zit, en bij het laten sluiten alleen de bestuurdersdeur op slot en direct weer open gaat... de rechterkant doet niks...

    doe ik handmatig het handgreepje op slot aan de rechterkant gaat deze dicht en direct weer open, waarbij de linker weer niet reageerd... vreemde toestand...
     
  5. vanmiddag de gehele aftermarket set los gekoppeld, maar dit helpt niet...

    dus wanneer ik de bestuurderskant dicht wilt doen gaat de automatisch weer open, de bijrijderskant reageert helemaal niet. Wanneer ik het bij de bijrijderskant doet het zelfde en reageert de bestuurderskant niet...
    alle 2 tegelijk dicht dan blijven ze, doe je 1 van de 2 openen, gaan ze alle 2 open waarna het verhaal opnieuw begint... :roll:
     
  6. heel vaag :roll: zitten alle draadjes en stekkertjes nog wel goed?
     
  7. heb nooit aan de stekkertjes in de deur gezeten dat is het vreemde.... :)

    t stomme is dat de deuren niet op elkaar reageren... :roll:
     
  8. gisteren eens even goed gekeken naar de aansluitingen.

    bij de deuren zijn ooit (precies buiten op scharnierpunt) een aantal kabels al gebroken geweest... deze zijn destijds opgelost door eennieuw kabeltje apart er tussen te maken... de orginele kabels zitten in de deur gaan over naar een zelf gemaakt stukje en komen dan de auto in...

    daarna gaan ze weer over op de orginele kabels.... nu moet ik nog opzoek gaan naar een orgineel kabelboompje zodat ik alles vanuit de deur opnieuw kan aanleggen!

    nu moet ik opzoek gaan naar een sloop ka-tje waar ik het uitslopen kan
     
  9. Slotschakelaar bestuurderskant waarschijnlijk kapot.
    Als je hier even zoekt kom je er meer tegen met de zelfde storingen tot gevolg.

    Gr Fred
     
  10. beste Fred,

    dat zou natuurlijk ook kunnen! slotschakelaar betekend dus een geheel nieuw slot in de deur?

    wat zou het kosten bij een dealer? laatst geprobeerd de deurpanelen van de ka los te maken maar durfde eigenlijk niet harder te trekken...
     
  11. Een tijdje heb ik niks meer aan de CV gedaan, van de week heb ik de deurpaneel (bestuurderskant) even los gemaakt, nu zit de deurslot daar waar hij op slot gaat over de pin... met een kabeltje eraan (kan t niet goed zien). HEt slothuis kan gedemonteerd worden door de grote schroeven aan de buitenzijde van de deur geloof ik...

    iemand ervaring ermee om dit los te maken etc etc?

    ps. gaat om de fordje ka
     
  12. controleer de stekker is aan de A stijl,dat is de stekker die de verbinding maakt tussen deur en auto , l+r vaak komt daar vocht in en breken er draadjes af,je kunt het beste ff de bekleding bij de voetruimte losnemen,stekker in de stijl losnemen,en de draadboom naar binnen trekken,let maar op dat er draden gebroken zijn.

    succes ermee
     
  13. ja klopt er zijn eerder al draadjes gebroken, deze zijn vervangen door nieuwe (circa 20cm, alleen als doorvoer naar buiten). in de deur gaan deze weer over in de orginele.

    Vandaag weer een tijdje aan het klooien geweest, de linker deur doet het nu perfect, de rechterdeur ligt er helemaal buiten nu (draden losgekoppeld).

    wanneer ik rechts erbij toevoeg gaat links bij het sluiten direct weer openstaan (nooit op slot te krijgen). De orginele draden al overbrugt met een los stukje snoer maar zelfde resultaat.

    ik weet nu wel dat het probleem ligt bij de rechterdeur.
     
  14. Niet helemaal juist. Als je 1 vd 2 voordeuren op hebt, springt het slot altijd weer open. Het systeem heeft nu een signaal dat je deur RV open staat, en gooit het slot weer open dus! Is niks defect aan!
     
  15. hoi spiked,

    maar de deur is juist dicht en dan geeft hij het signaal dat de rechterdeur open is... in de rechterdeur zit dus het probleem waar wat is het dan?
     
  16. Ik baseerde op dit stukje tekst iets anders, dat je je deurdraden niet hebt aangesloten. Sorry!
     
  17. Zo gisteren weer gekeken naar de deur... De linkerdeur doet het met de AB perfect, sluit ik de rechterdeur weer aan dan is het weer mis, dan denkt het 1 van de 2 deuren dat er nog een deur openstaat en gaan de deuren niet op slot...

    Wat kan ik aan die rechterdeur nu doen dan? hoe werkt zo'n slot eigenlijk? ik wil dat hij het via de AB gewoon doet, zou ik het kunnen oplossen met diode's? zodat alleen het signaal naar de deur gaat en niet retour?
     

Deel Deze Pagina