1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

compressor of turbo

Discussie in 'Performance' gestart door Cleanstyle, 16 feb 2009.

  1. Wie weet de verschillen ook kwa pk,s van een compressor of een turbo. Ik heb gister wat zitten praten op een meeting over een turbo toen kwam er dus iemand met het idee van een compressor. De compressor is wat minder werk en wat goedkoper.
     
  2. Gebruik de zoekfunctie en je vind wat topics over deze mod en de consequenties hiervan. Over het algemeen was de conclusie van die topics dat de kosten de baten te ver overschreden. Of je moet zelf heel handig zijn en veel tijd hebben. Of je koopt simpelweg een snellere auto.
     
  3. Bedenk wel dat wanneer je een turbo op een stndrd blok gaat plaatsen, je zonder verdere aanpassingen niet teveel turbodruk kan draaien.

    Doe je dit wel dan kun je vast een jaarabo nemen op koppakkingen. :wink:

    Niets is onmogelijk mits je liquide middelen het toelaten. :roll:

    Als je meer vermogen wilt, kun je beter gaan kijken voor een fris ST170 blok (met bak en aandrijfassen) met een beetje zoeken denk ik dat je dan rond de 3 tot 4k klaar kan zijn. Incl. montage. Aan de andere kant is het dan wellicht "goedkoper" om een ST170 te kopen.
     
  4. De kosten weet ik van de turbo alles inclusief montage 2500 euro daar koop ik dus geen st of rs voor. Zeker niet hoe mijn auto er nu bij staat. En een compressor weet ik niet veel van hoor alleen maar de kompressor dat hij via de multiriem word aangedreven en dat er een beugel gemaakt moet worden waar de compressor aan komt te hangen. maar wat komt daar aan kosten en matriaal nog meer bij en hoeveel vermogenwinst is daar bij haalbaar vergeleken met een turbo.
     
  5. Ik weet niet wat je blok op dit moment gedraaid heeft.
    Maar wanneer een motor al heel wat kilometers op de teller heeft staan, is een turbo plaatsen of compressor erop zetten erg slecht. Dit zorgt er namelijk voor dat het blok erg snel gaat slijten.
    Tevens moet je versnellingsbak goed nakijken, wanneer deze teveel kracht te verduren krijgt van de motor houd hij er ook snel mee op.

    Als ik even zo vrij mag wezen om mijn eigen mening naar voren te brengen, ik zou denk ik door sparen voor een andere auto of een compleet ST170 blok + assen + versnellingsbak.
     

Deel Deze Pagina