1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Commonrail sensor

Discussie in 'Performance' gestart door kippenvla, 7 sep 2007.

  1. Weet iemand waar de connector voor de commonrailsensor bij een focus 1.6 tdci 66 kw te vinden is?

    ik wil een powerbox testen.
    er zit wel een connector aan de voorkant waar de box op past maar ik weet niet zeker of dat de goeie is.

    die connector zou toch aan de achterkant moeten zitten?
     
  2. Dacht dat een powerbox tussen de dieselpomp geplaatst werd??
    of dit moet weer anders zijn bij een TDCi ipv TDDi :?
     
  3. De raildruk sensor zit op het einde van de commonrail.

    deze zit bijna onbereikbaar aan de achterkant van het blok. via de onderkant (bodemplaat verwijderen is de stekker ook niet bereikbaar.

    bij km stand 34.000 is mijn tdci vastgelopen. (defecte spanrol van distributieriem) Riem geknapt kleppen vielen in open stand, zuigers omhoog en boem :shock: motor vast.

    Van ford NL heb ik via de dealer in Venlo een gloednieuwe motor gekregen en tijdens het inbouwen heb ik gespiekt waar de sensor zit. Zit aan de achterkant van het blok, op de helft van de hoogte, weggestopt onder (wat ik denk dat) een onderdeel van het inlaattraject is.
     
  4. Ik heb een manier gevonden om erbij te kunnen...

    Allereest moet je het volledige luchtfilterhuis verwijderen, als je nu door de ontstane opening naar de achterzijde van het blok kijkt zie je een groen stekkertje zitten (fotos volgen) waaraan 2 draadjes zitten welke na 15cm in een kabelboom verdwijnen. Je kunt met je hand er nog steeds erg moeilijk bij, ik heb ook nog de accu + montage plaat verwijderd, wat overigens flink wat werk is. Daarna is de stekker enigszins bereikbaar.
    hierna heb ik het zaakje weer in elkaar gezet en orginele luchtfilter vervangen door een HP Raid maxflow carbon filter. (luchtfilter zorgt voor iets zwaarder geluid, het originele geluid van de 1.6 tdci 66kw is maar irritant, lijkt net een naaimachien)

    nu heb ik via een duitse site een digitale powerbox besteld en deze ga ik van het weekend installeren en kijken wat er gebeurt...

    overigens moet door de dealer de ophanging van de katalysator aangepast worden omdat deze steeds inscheurde. (bekende kwaal van first edition) Ik laat dan de kat meteen leeg slaan.
     
  5. Bedakt voor al deze info.
    ik ga is kijken of het me gaat lukken
     
  6. Hey Kippenvla.... de connecter die aan mijn powerbox zit past niet op de druksensor! de powerbox past wel op de connector van de luchttemperatuur meter aan de bovenzijde van het blok, echter aan de onderkant bij de raildruk is de stekker iets anders, er zitten aan de binnenkant van de stekker enkele uitsparingen, deze komen niet overeen met elkaar......

    wat zijn jouw bevindingen???

    wordt vervolgd
     

Deel Deze Pagina