1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

co waarde veel te hoog

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jarnos, 7 jul 2010.

  1. Hallo allemaal,

    Net m'n fofo voor de keuring weggebracht,blijkt de co veel te hoog te zijn...
    Ik moet volgende week ff terugkomen omdat hij de lambdasonde er nu niet uit kon halen omdat deze te heet was.
    Hij wil hem eerst proberen te reinigen en anders dus eventueel vervangen,maar welke oorzaken zouden nog meer een te hoog co gehalte kunnen veroorzaken??
    Hij had het erover dat ie zichzelf wel wat bijregelde maar veeeel te langzaam,en dat anders mss de inlaat oid vervuild kon zijn?

    Ik rijdt elke dag amersfoort/utrecht en kom net terug van een retourtje harlingen dus hij had wel aardig schoongebrand moeten zijn zou ik zeggen..
    (toevallig vandaag ook zo'n flesje wynns injectiereiner eringegooid,maar daar zou het alleen beter van moeten worden toch?)

    iemand ideeen?:thumbs:
     
  2. Bougie's
    Bougiekabels
    Luchtfilter
    Katalysator
    Injectoren
    Lambda's senoren
    Uitlaatlekkage

    Dit zijn allemaal dingen die mee spelen in het CO, vaak is wel een lambda sensor.

    Het APK Regelgeving hand boek schrijft nergens een tijd over hoelang je hem op toeren moet houden dus of het lang duurt of niet goed is goed.

    Normalieter wordt er altijd 3000 toeren aan gehouden als verhoogd toerental maar, het apk boek zegt dat het verhoogde toerental tussen de 2000 en 3200 toeren moet wezen is hij in dit gebied ergens goed dat is het gewoon goedkeur.

    APK Regelgeving

    Staat bij aanvullende eisen op pagina 10 en 11.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Greetz Sylvester
     
  3. hmm ok,dat is nog een hoop......Ik zie m'n vakantie budget alweer verdampen....
    Ik wacht het maar af, ik laat het nog weten!

    Thanx
     
  4. Wat waren de andere waardes ( CO2, HC, Lambda en O2)?

    Co te hoog kan diverse oorzaken hebben. hoe hoog was het Co ?
     
  5. Ik ben mss gek maar mijn co wordt nooit gecontroleerd. Ik weet dat zeker want sta er bij alle auto's met mijn neus bovenop.

    Gr Fred
     
  6. diesel zeker?
     
  7. Nee hoor.

    Gewoon een fofo 1600 benz, en de 1300 micra van mijn vrouw ook. Afgelopen donderdag de Mazda van mijn schoonlui ook.
    Is al jaren zo.
    Mijn staat iets bij dat dat niet mee hoeft, maar kan het ook zo mar fout hebben.


    Gr Fred
     
  8. tegenwoordig heet het officeel een 4 gas meting, hier bij wordt het CO ook gecontroleerd
     
  9. Nooit niks gemeten hier. Hij zal het wel ruiken dat het goed is.:schater:
    Kom er al vanaf dat ik hem nieuw gekocht heb.

    Vind het verder wel goed zo. Ga het hem iig niet vragen te controleren.:baeh:

    Gr Fred
     
  10. Die keurmeesters gaan er vanuit dat als het CO niet goed is, het storingslampje gaat branden, ikzelf doe toch liever even een viergasmeting, deze staat bij de meeste garage's ook los op de rekening van de APK keuring, dus zou ook raar zijn om het dan niet te doen..
     
  11. #11 Kombikart, 14 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jul 2010
    Het is een kleine eenmansgarage.
    Ik betaal 30 euro voor een keuring. Binnenrijden zonder afspraak en klaar.
    Netjes afgemeld en keuringsformulier in de hand.

    Sta er telkens met mijn neus bovenop, en moet zegen dat hij de auto goed keurt. Het is niet zo dat hij er maar een keer langsaf loopt.
    Zelfs de remmen worden gecheckt met een remmenbank evenals de schokbrekers.

    Maar ff terugkomen op dat Co2 te hoog.
    Mijn staat bij dat je niks kunt afstellen aan het co aan een moderne hedendaagse motor. Vroeger zat er een stelschroef op de carb, maar dat is toch niet meer.
    Co te hoog is meestal een technische storing nu ivm sensoren, kat oid of zit ik fout????

    Gr Fred
     
  12. Welkom in mijn wereldje ;)
    Mijn Focus heeft hier een flinke tijd problemen mee gehad, alleen bij mij ging dan ook het storingslampje branden.

    Volgende is destijds bij mij vervangen, LamdaSonde voor en achter de kat en de kat zelf. Vraag meteen om een originele Ford kat, want een B merk vond mijn Focus niet zo fijn. hierdoor zijn er (onder garantie gelukkig) wel 4 katalysators doorheen gegaan, alvorens hij in orde was.

    Overigens heb ik de storing gekregen door de Bobine die kapot was gegaan. En ondanks dat ik de Focus meteen aan de kant kon zetten en weg gesleept ben, was er toch te veel onverbrandde benzine doorgekomen.
     
  13. Net gebeld door de atu,lamdasonde was geoxideerd,ze hebben hem schoongemaakt en alles was weer perfect in orde! Weer een jaar apk voor € 55,-
    IKKE BLIJ ZIJN!

    Iedereen bedankt voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina